Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σταϊκούρας: Προτεραιότητα οι επενδύσεις στις υπηρεσίες logistics

Για τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα με στόχο «να καταστήσουμε την Ελλάδα τη βασική πύλη εισόδου των εμπορευματικών φορτίων προς την Ευρώπη, παρά τις πολλαπλές αντιξοότητες και προκλήσεις», μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην ομιλία του στο 2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Green Transport & Logistics, με τίτλο «Navigating the Future 2».

Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean», οι οποίοι μπορούν να προσδώσουν σημαντική δυναμική στην εγχώρια εμπορευματική δραστηριότητα.

«Υποβάλαμε πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα ”Συνδέοντας την Ευρώπη – 2” (CEF-2) για τα έργα της αναβάθμισης των τμημάτων ΣΚΑ – Οινόη και Λιόσια – Κόρινθος,  της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και της υλοποίησης των έργων Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Ρίο – Πάτρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόσθεσε δε ότι με βάση την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα αναβαθμίζονται, ταυτόχρονα, οι υπηρεσίες και οι λειτουργίες του κλάδου, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, αλλά και τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Οι δυνατότητες της Ελλάδας για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών είναι πολύ μεγάλες.

Η γεωγραφική θέση της χώρας μας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε σοβαρά και μεθοδικά.

Με βάση την κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, ο κλάδος της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ανέβηκε – παγκοσμίως – στη 19η θέση το 2023, από την 42η θέση το 2018. Οι εμπορευματικές μεταφορές συνεισφέρουν κατά το 1/10 στο ελληνικό ΑΕΠ.

Για αυτόν τον λόγο, οι επενδύσεις στις υποδομές και τις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρά τις υφιστάμενες, πολλαπλές και συνεχείς αντιξοότητες και προκλήσεις.

Ενδεικτικά, πρόσφατα, οι ζημιές που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel» στη βασική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη προκάλεσαν δυσλειτουργίες στη διακίνηση των εμπορευμάτων, με σημαντικό κόστος για την εθνική οικονομία. Σε συνεργασία με τον ΟΣΕ κατεβλήθη τεράστια προσπάθεια για την προσωρινή αποκατάστασή της, ώστε να εκκινήσει η μεταφορά εμπορευμάτων που είχαν συσσωρευθεί, κυρίως στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Μέσα στην επόμενη διετία, πρόκειται να ολοκληρωθεί η μόνιμη αποκατάσταση τόσο της βασικής γραμμής όσο και των δύο καθέτων, το κόστος των οποίων εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ, με πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Συγχρόνως με την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, προωθούμε τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, που περιλαμβάνει τη σύνδεσή του με τα λιμάνια και τις ΒΙΠΕ, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη μεταφορά των φορτίων.

Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν περιληφθεί οι συνδέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), η σύνδεση με τον εμπορευματικό Λιμένα Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων στην Αττική με τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας.

Παράλληλα, η Κυβέρνηση ανέλαβε πρωτοβουλία για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean».

Ενδεικτικά, προωθούμε το έργο της σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε». Επίσης, πριν από λίγες ημέρες, συναντήθηκα, στο Βελιγράδι, με τον Σέρβο ομόλογό μου. Συζητήσαμε για το πώς Ελλάδα και Σερβία μπορούν να επωφεληθούν από την εφαρμογή της πολιτικής του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηρόδρομου στη γραμμή «Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Βουδαπέστη». Οι νέες περιφερειακές συνδέσεις θα προσδώσουν σημαντική δυναμική στην εγχώρια εμπορευματική δραστηριότητα.

Προς αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες ημέρες, υποβάλλαμε πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF-2) για τα έργα:

  • της αναβάθμισης των τμημάτων ΣΚΑ – Οινόη και Λιόσια – Κόρινθος,
  • της αναβάθμισης της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, και
  • της υλοποίησης των έργων Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Ρίο – Πάτρα.

Ταυτόχρονα, προχωράμε στην αναβάθμιση των υπηρεσιών στις λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, με βάση την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία επικεντρώνεται στους εξής άξονες:

  • Αναβάθμιση των υποδομών, με αιχμές τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, όπως είναι το Θριάσιο Ι και ΙΙ, το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιανατολικής Ευρώπης στη Φυλή, και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός, με πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX.

Το «Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και Logistics» συνδέει ψηφιακά την ελληνική με την ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας χρήσιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα για τη χάραξη στρατηγικής και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

  • Η Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
  • Η βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.

Αιχμή αυτής της προσπάθειας είναι η ψηφιοποίηση των διαδικασιών, που ενισχύει την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως απεδείχθη – άλλωστε – κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η αδιάλειπτη ροή ηλεκτρονικών πληροφοριών στην αλυσίδα εφοδιασμού συνέβαλλε στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, διευκολύνοντας τις εταιρείες να αναπτύξουν καινοτόμες μεθόδους διακίνησης εμπορευμάτων, που απέφεραν μείωση του λειτουργικού κόστους και νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών.

Η στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παραμένει αταλάντευτη.

Επενδύουμε, πολύπλευρα, στην εφοδιαστική αλυσίδα, με στόχο να καταστήσουμε την Ελλάδα τη βασική πύλη εισόδου των εμπορευματικών φορτίων προς την Ευρώπη.

Με σχέδιο, μεθοδικότητα και παραγωγική συνεργασία με όλους τους δημόσιους, ιδιωτικούς και επιστημονικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics, είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!