Γ.Δ.
1392.31 -0,38%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+1,09%
8.33
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
+1,62%
37.7
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,58%
1.37
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,89%
1.533
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,48%
9.49
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,82%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,37%
17.82
ΔΑΑ
-0,20%
7.964
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-0,96%
6.735
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-2,62%
6.852
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
2.003
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.27
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΕΚ
-0,71%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
2.605
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+4,30%
0.412
ΚΟΥΑΛ
+0,59%
1.016
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-0,83%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-2,06%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.1
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,13%
31.44
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-0,87%
2.28
ΟΠΑΠ
+1,83%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,33%
15.06
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,87%
3.562
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.76
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,18%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
-1,48%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,51%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ένα βήμα πιο κοντά η υλοποίηση του Hull Logistics Park στον Ασπρόπυργο

Ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα έγινε προ ημερών για την ανάπτυξη του Hull Logistics Park στον Ασπρόπυργο, καθώς η Streem Development, η οποία βρίσκεται υπό την ομπρέλα της HIG Capital, απέκτησε και επίσημα την πλήρη κυριότητα του ακινήτου που στο παρελθόν άνηκε στη Χαλυβουργία Ελλάδος. Στην έκταση συνολικής επιφάνειας 291 τ.μ. που θα λάβει «σάρκα και οστά» το mega logistics center έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες αποψίλωσης, ενώ έχουν παρθεί σχεδόν όλες οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης της μεγαλύτερης εν λειτουργία χαλυβουργίας της χώρας και την επίσημη μεταβίβαση στη Streem Development της εν λόγω έκτασης, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του μεγάλου logistics center στον Ασπρόπυργο, το οποίο μάλιστα εντάχθηκε πρόσφατα στις Στρατηγικές Επενδύσεις. Το έργο έχει προϋπολογισμό ύψους 244,2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από ιδίους πόρους, ύψους 30 εκατ. ευρώ, που θα εισφερθούν από την HIG Europa Realty Partners και τραπεζικό δανεισμό ύψους 214 εκατ. ευρώ. Πρόκειται μάλιστα να αποτελέσει την πρώτη trinodal επένδυση, με δυνατότητα αξιοποίησης συνδυασμένων μεταφορών, ήτοι χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών.

Τo Hull Logistics Park, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας, βρίσκεται  σε κοντινή απόσταση από τη ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων Ασπροπύργου, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Αναλυτικά, στην έκταση, που θα έχει μέτωπο προς τον κόλπο της Ελευσίνας, θα κατασκευαστεί η προβλήτα πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο – Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης. Το ακίνητο διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με υπέργεια γέφυρα, που θα κατασκευαστεί από την εταιρεία.

Το mega project, λοιπόν, προχωρεί με γοργούς ρυθμούς και εφόσον υπάρξει πρόοδος στις διακρατικές συμφωνίες και έρθουν εργάτες από το εξωτερικό, εξετάζονται μέρη για να φιλοξενηθούν. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, μελετήθηκαν πολλά σενάρια και ήδη η εταιρεία προ μηνών έκανε κρούση σε γνωστή εταιρεία κρουαζιέρας, για να μάθει το κόστος της χρήσης ενός κρουαζιερόπλοιου ως πλωτού ξενοδοχείου. Βέβαια, οι εν λόγω διαδικασίες βρίσκονται σε διερευνητικό επίπεδο και οι αποφάσεις θα παρθούν σε βάθος χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι στην περίοδο της κρίσης η Χαλυβουργία Ελλάδος, συμφερόντων της οικογένειας Μάνεση, υπέστη τις συνέπειες της κατάρρευσης της οικοδομικής δραστηριότητας και του παγώματος των μεγάλων δημόσιων και ιδιωτικών έργων, σε συνδυασμό με τη μείωση των εξαγωγών. Έτσι, αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία της μονάδας στον Ασπρόπυργο, διατηρώντας για μεγάλο διάστημα με μία νυκτερινή βάρδια τη δεύτερη μονάδα στον Βόλο, ενώ επί σειρά ετών κουβαλούσε υπέρογκο δανεισμό, που στην πορεία έγινε «κόκκινος» και έφτασε στα 336 εκατ. ευρώ.

H HIG, μέσω της Streem Global, που διαχειρίζεται αποκλειστικά τα logistics του αμερικανικού fund, απέκτησε πρόσφατα τη σύγχρονη εγκατάσταση logistics στη ΒΙΠΕ Σίνδου σε οικόπεδο 60.000 τ.μ. κοντά στο Καλοχώρι. Το σημείο είναι σε στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται δίπλα στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης και 12 χλμ. από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Βασικό πλεονέκτημά της αποτελεί η ύπαρξη σιδηροδρομικής υποδομής εντός της εγκατάστασης, που συνδέεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά φορτίων, με χρήση τρένου, προς την κεντρική Ευρώπη.

Η HIG γενικά φιλοδοξεί να «χτίσει» ένα πολυεπίπεδο δίκτυο υποδομών για τη μεταφορά προϊόντων από το λιμάνι του Πειραιά στη Βόρεια Ευρώπη, δηλαδή μέχρι τη Γερμανία. Προς αυτήν την κατεύθυνση στη Σερβία αναμένεται να είναι η επόμενη μεγάλη επένδυση στον χώρο, ενώ θα ακολουθήσουν εξαγορες σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αυστρία και Σλοβενία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!