THEPOWERGAME
Και ενώ η τεχνητή νοημοσύνη (AI) εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ταξίδια και ο τουρισμός εξακολουθούν να βρίσκονται πίσω από άλλους καταναλωτικούς κλάδους ως προς την υιοθέτηση της AI. Αυτό αποκαλύπτει έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού, WTTC, σε συνεργασία με τη Microsoft.
Η έκθεση επισημαίνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην παροχή εξατομικευμένων και αναβαθμισμένων υπηρεσιών στον τουρισμό, σε όλη την εμπειρία ταξιδιού. Και ήδη μεγάλες εταιρείες, όπως η Booking.com και η Expedia, χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να οργανώσουν καλύτερα το ταξίδι τους.
Όπως εξήγησε στο ShortStay Conference ο area manager της Booking.com για την Ελλάδα και την Κύπρο, Τάσος Ευθυμίου, «οι ταξιδιώτες μπορούν εύκολα να συνομιλήσουν με το πιλοτικό AI Trip Planner για να περιγράψουν αυτό που αναζητούν με γενικούς ή συγκεκριμένους όρους, να κάνουν ερωτήσεις και να βελτιώσουν την αναζήτησή τους σε πραγματικό χρόνο, με νέες επιλογές, που εμφανίζονται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Από την αναζήτηση έμπνευσης για ρομαντικές επιλογές παραλιών στην Καραϊβική μέχρι τη χρήση μιας συγκεκριμένης λίστας εξοχικών κατοικιών για μια τετραμελή οικογένεια, με κλιματισμό και πισίνα, το AI Trip Planner κάνει συστάσεις με γρήγορο και συνομιλητικό τρόπο».
Και εκτός από τις συστάσεις, το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης της Booking.com προχωρεί τη διαδικασία ένα βήμα πιο πέρα, δίνοντας στους ταξιδιώτες τα σχετικά links στην πλατφόρμα, προκειμένου να ολοκληρώνουν εύκολα την κράτησή τους. Είναι ακριβώς αυτό που επισημαίνει η έκθεση των WTTC/Microsoft: «Η τεχνολογία αυτή μπορεί να δώσει τη δυνατότητα για προσωποποιημένες και εξατομικευμένες συστάσεις και στρατηγικές μάρκετινγκ μέσα από την ανάλυση δεδομένων των ταξιδιωτών, βελτιώνοντας τις στρατηγικές τιμολόγησης μέσα από προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο και την προσφορά στιγμιαίων απαντήσεων και αλληλεπιδράσεων ακριβείας με chatbot».
Και οι θέσεις εργασίας;
Οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν από τις επιχειρήσεις ταξιδιών και τουρισμού περιλαμβάνουν την έλλειψη εξειδικευμένων στην τεχνητή νοημοσύνη εργαζομένων, τις περιορισμένες δομές ΑΙ και την απουσία μιας επίσημης στρατηγικής ΑΙ σε πολλά επιχειρηματικά σχέδια, επισημαίνει η έκθεση.
Οι επιχειρήσεις καλούνται να θεωρήσουν την ΑΙ ως στρατηγική προτεραιότητα, πραγματοποιώντας μεγάλες επενδύσεις σε ταλέντα για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ανθρώπων και ΑΙ.
Όσον αφορά τις ανησυχίες για την ΑΙ σχετικά με τις επιπτώσεις της στην απασχόληση, η έκθεση αναλύει τις προοπτικές δημιουργίας θέσεων εργασίας, αναγνωρίζοντας ότι, παρ’ ότι η ΑΙ θα έχει δραματικές επιπτώσεις, θα δημιουργήσει με τη σειρά της νέες ευκαιρίες.
AI και για τον μικρομεσαίο επαγγελματία του τουρισμού
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης πλέον δεν είναι προνόμιο μόνο των πολύ μεγάλων εταιρειών. Μια σειρά από εργαλεία είναι διαθέσιμα, είτε δωρεάν είτε με πολύ μικρό αντίτιμο, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τον μικρομεσαίο επαγγελματία του κλάδου της φιλοξενίας να αναβαθμίσει το κατάλυμά του, να οργανώσει πιο αποδοτικά τις καθημερινές του διαδικασίες, να ανταποκριθεί πιο άμεσα σε τυχόν προβλήματα και αναποδιές.
Όπως ανέφερε στο ShortStay Conference o Αλέξανδρος Καραβίτης, συνιδρυτής και CEO της Hosthub, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων με προτάσεις για το πώς να διακοσμήσουν τους χώρους (για παράδειγμα με το Home Designs AI ή το RoomGPT), να δημιουργήσει περιγραφές των φωτογραφιών που καταχωρίζουν στις πλατφόρμες, στα websites τους ή στα social media (ChatGPT), να απαντήσει σε κριτικές πελατών, να αναλύσει τις κριτικές και να προτείνει βελτιώσεις στους ιδιοκτήτες (Claude.ai), να απαντά αυτόματα στους πελάτες (Hosthub AI assistant), να δίνει στους πελάτες προτάσεις που θα βελτιώσουν την εμπειρία τους.
Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα που έδωσε ο Αλέξανδρος Καραβίτης είναι το μήνυμα που πρότεινε η AI στον ιδιοκτήτη καταλύματος ο οποίος αντιμετώπιζε το εξής πρόβλημα: «Ο επισκέπτης μου φτάνει αύριο και μόλις έμαθα ότι έξω από το κατάλυμα ξεκινούν εργασίες στον δρόμο που θα δημιουργήσουν πολλή φασαρία. Τι μπορώ να κάνω;». Και το ChatGPT του πρότεινε να στείλει το εξής μήνυμα στον επισκέπτη του: «Κατανοούμε ότι μέρος της χαράς της διαμονής μαζί μας είναι η γαλήνη και η ηρεμία που προσφέρει η τοποθεσία μας και ζητώ ειλικρινά συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία μπορεί να προκαλέσει αυτή η απροσδόκητη κατάσταση. Έχοντας κατά νου την άνεσή σας, έχουμε λάβει μερικά μέτρα για να μετριαστεί ο αντίκτυπος του θορύβου:
Δωρεάν ωτοασπίδες: Παρέχουμε ωτοασπίδες υψηλής ποιότητας στο διαμέρισμα για να τις χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που ο θόρυβος είναι ενοχλητικός.
Πρόσβαση σε έναν ήσυχο χώρο εργασίας: Εάν χρειάζεστε ένα γαλήνιο μέρος για να εργαστείτε ή να χαλαρώσετε, έχουμε κανονίσει δωρεάν πρόσβαση σε ένα co-working space κατά τη διάρκεια της διαμονής σας.
Οι πιο ήσυχες ώρες: Παρακολουθούμε στενά το χρονοδιάγραμμα των οδικών εργασιών και μπορούμε να σας συμβουλεύσουμε για τις καλύτερες ώρες για να απολαύσετε το διαμέρισμα ή να εξερευνήσετε την πόλη για να αποφύγετε τις ώρες αιχμής του θορύβου κατασκευής.
Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε με όποιον τρόπο μπορούμε και δεσμευόμαστε να κάνουμε τη διαμονή σας όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη και άνετη, παρά αυτό το απρόβλεπτο πρόβλημα. Εάν χρειάζεστε κάτι συγκεκριμένο ή εάν έχετε οποιεσδήποτε ανησυχίες, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας».