THEPOWERGAME
Η «πράσινη» μετάβαση εκτινάσσει τη ζήτηση κρίσιμων πρώτων υλών, με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ να αναζητούν νέους παραγωγούς ανά τον κόσμο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το μονοπώλιο της Κίνας σε κρίσιμα μέταλλα που απαιτούνται για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων «πράσινων» ενεργειακών τεχνολογιών.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά: μόνο για την ανάπτυξη πέντε τεχνολογιών για την «πράσινη» μετάβαση (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά πάνελ, ηλεκτρολύτες, μπαταρίες και αντλίες θερμότητας) την περίοδο 2031-2040 θα απαιτούνται επιπλέον 500.000 τόνοι χαλκού τον χρόνο. Το 2022 η παγκόσμια ζήτηση χαλκού έφτασε τα 26 εκατομμύρια τόνους και το 2030 μπορεί να εκτοξευτεί στα 261 εκατ. τόνους!
Η κατασκευή ανεμογεννητριών από μόνη της θα δημιουργήσει ανάγκες έως και 50.000 τόνων μαγγανίου και 125.000 τόνων χαλκού ετησίως. Οι μπαταρίες θα δημιουργήσουν ανάγκες έως 900.000 τόνων αλουμινίου, 80.000 τόνων λιθίου και 60.000 τόνων κοβαλτίου ετησίως. Τα φωτοβολταϊκά δημιουργούν επίσης ανάγκες σε γάλλιο (50 τόνοι ετησίως) και γερμάνιο (3.000 τόνοι ετησίως). Συγκριτικά, η παγκόσμια ζήτηση λιθίου το 2022 ήταν 130.000 τόνοι, συμπεριλαμβανομένων 69.000 τόνων για ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ). Το 2030 η παγκόσμια ζήτηση λιθίου θα μπορούσε να ανέλθει σε 721.000 τόνους.
Όπως αποκάλυψε το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ΗΠΑ συζητούν για την ανάπτυξη κοινού μηχανισμού διαχείρισης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας σε κρίσιμες πρώτες ύλες για την «πράσινη» μετάβαση. Ο νέος μηχανισμός θα συνδυάζει την πολιτική προσέγγιση της ΕΕ με τη δυνατότητα των ΗΠΑ να επικεντρωθούν σε συγκεκριμένα έργα, γράφει το διεθνές πρακτορείο.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr