Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΣτΕ: Απέρριψε προσφυγές του μονοπωλίου διαχείρισης αποβλήτων στα λιμάνια

Τέλος στο μονοπώλιο της διαχείρισης των υγρών και στερών αποβλήτων στα λιμάνια βάζει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η απόφαση 2964/2020 που δημοσιοποιήθηκε την τελευταία ημέρα του 2020 και η οποία καθαρογράφθηκε πριν λίγες ημέρες, απέρριψε την προσφυγή της εταιρείας Antipollution κατά τριών αποφάσεων του υπουργού Ναυτιλίας του 2016.

Οι υπουργικές αποφάσεις οι οποίες βρέθηκαν στο στόχαστρο της νομικής προσφυγής, ορίζουν ότι τα απόβλητα που δημιουργούνται από ναυάγια, διαρροές πλοίων (εν γένει απορρύπανση της θάλασσας), επισκευές πλοίων κ.λπ. δεν εμπίπτουν στη συνήθη λειτουργία των πλοίων. Επομένως οι εταιρείες που τα συλλέγουν δεν υποχρεούνται να τα διαθέτουν στους αποκλειστικούς αναδόχους των λειτουργικών αποβλήτων πλοίων των λιμένων της χώρας.

Ειδικότερα το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ, στην σκέψη 9 της απόφασής του σημειώνει ότι «τα πετρελαιοειδή κατάλοιπα που συλλέγονται από επιχειρήσεις απορρύπανσης της θάλασσας ή ναυαγιαίρεσης σε περίπτωση ναυαγίου, ατυχήματος ή παράνομης απόρριψής τους στη θάλασσα, καθώς και τα απόβλητα από τις επισκευές πλοίων δεν θεωρούνται απόβλητα που παράγονται στα πλοία κατά τη λειτουργία τους ή κατάλοιπα φορτίου που προέρχονται από τα πλοία».

Επομένως τα συγκεκριμένα απόβλητα απορρύπανσης της θάλασσας, τα απόβλητα ναυαγιαίρεσης ή ναυαγίου και τα απόβλητα από επισκευές πλοίων δεν είναι λειτουργικά απόβλητα από πλοία που εμπίπτουν στην συνθήκη Marpol. Συνεπώς δεν σχετίζονται με τους παρόχους παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων του λιμένα.

Οι διαχειριστές λιμένων ωστόσο υποχρεώνουν, όσες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο να παραδίδουν τα απόβλητα της απορρύπανσης, ναυπηγοεπισκευής κ.λπ. στους διαχειριστές που έχουν ορίσει οι ίδιοι με βάση τη συνθήκη λειτουργίας των πλοίων (Marpol). Για παράδειγμα ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ μόλις πρόσφατα προκήρυξε έργο ανάθεσης υπηρεσιών προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος για τη θαλάσσια ζώνη λιμένων δικαιοδοσίας του, η διακήρυξη του οποίου υποχρεώνει τον αναδόχου του έργου της απορρύπανσης, τα κατάλοιπα που συλλέγει να τα παραδίδει υποχρεωτικά στον ανάδοχο αποβλήτων πλοίων του λιμένα. Το ίδιο ισχύει και στην ΟΛΠ Α.Ε.

Τα σχέδια του ΟΛΠ για τα απόβλητα

Μάλιστα o ελεγχόμενος από την Cosco ΟΛΠ, επιδιώκει το ίδιο να ισχύσει και για τα απόβλητα της ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα. Γι’ αυτό ο Σύνδεσμος Ελληνικής Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) έχει ήδη αποστείλει εξώδικη δήλωση διαμαρτυρίας στον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, καλώντας τον να μην κάνει δεκτό αίτημα της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) το οποίο ζητούσε ανάκληση Υπουργικών Αποφάσεων και αποφάσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), πριν την έκδοση δικαστικής απόφασης από το ΣτΕ για το θέμα. Μάλιστα οι ναυπηγοεπισκευαστές σημείωναν ότι τα απόβλητα της δραστηριότητάς τους εντάσσονται στα απόβλητα μιας βιομηχανικής δραστηριότητας, η οποία δεν είχε καμία σχέση με την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων και των πλοίων στις θαλάσσιες μεταφορές.

Ναυπηγοεπισκευαστές, αλλά και εταιρείες απορρύπανσης της θάλασσας, διαμαρτύρονται για το ιδιότυπο μονοπώλιο που έχουν δημιουργήσει οι διαχειριστές λιμένων στη χώρα μας. Σημειώνουν δε ότι οι μονοπωλιακές αυτές καταστάσεις, έχουν εκτοξεύσει το κόστος προσέγγισης και διαχείρισης πλοίων σε Πειραιά και Ελευσίνα σε υπέρμετρα υψηλά επίπεδα. Το γεγονός αυτό «διώχνει» τα πλοία από τα δύο λιμάνια, είτε για επισκευές, είτε για εργασίες ανεφοδιασμού κ.λπ.

Η προσφυγή της Antipollution

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την εκδίκαση της υπόθεσης προσφυγής της Antipollution στο ΣτΕ, ο νομικός εκπρόσωπος του υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δεν παρενέβη στην υπόθεση. Καίτοι η προσφυγή στρέφονταν κατά αποφάσεων του υπουργού Ναυτιλίας (είχαν υπογραφεί από τον Θοδωρή Δρίτσα, ΣΥΡΙΖΑ), εν τούτοις κατά την εκδίκασή της υπόθεσης στις 12 Ιουνίου 2019, δηλαδή λίγο πριν τις Βουλευτικές Εκλογές και επί υπουργίας Φώτη Κουβέλη (ΣΥΡΙΖΑ), δεν παρέστη εκπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Η απόφαση 2964/2020 του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ που απορρίπτει την προσφυγή της Antipollution, καθαρογράφηκε στις 6 Απριλίου 2021, ενώ δημοσιεύθηκε σε δημόσια συζήτηση στις 31 Δεκεμβρίου 2020. Η προσφυγή είχε κατατεθεί από την εταιρεία Antipollutipon στις 16 Σεπτεμβρίου 2016.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!