THEPOWERGAME
Το Παρίσι διεξάγει δημοψήφισμα την Κυριακή, με το οποίο ερωτά τους Παριζιάνους αν η πόλη θα πρέπει να επιβάλει πρόσθετο τέλος στάθμευσης στα μεγάλα SUV, καθώς η γαλλική πρωτεύουσα προχωράει με το πολυετές σχέδιό της να γίνει μια πόλη πλήρως ποδηλατική.
Το δημοψήφισμα της Κυριακής, το οποίο πραγματοποιείται λιγότερο από ένα χρόνο αφότου οι κάτοικοι της πόλης ψήφισαν πέρυσι υπέρ της απαγόρευσης των ηλεκτρονικών σκούτερ, στοχεύει στον τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης για αυτοκίνητα 1,6 τόνων και άνω σε 18 ευρώ (19,4 δολάρια) ανά ώρα, για να αποθαρρύνει τα «ογκώδη, ρυπογόνα» αυτοκίνητα, δήλωσε το δημαρχείο.
Όπως σημειώνει το Reuters, το νέο τιμολόγιο θα ισχύει επίσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 2 τόνων και άνω.
«Τα βαρύτερα, πιο επικίνδυνα, πιο ρυπογόνα… SUV είναι μια περιβαλλοντική καταστροφή», δήλωσε ο Εμμάνουελ Γκρεγκουάρ, ο αντιδήμαρχος του Παρισιού στο X.
Υπό τη σοσιαλιστική δήμαρχο Αν Ινταλγκό, οι δρόμοι του Παρισιού έχουν μεταμορφωθεί, με 84 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων να έχουν δημιουργηθεί από το 2020 και ένα άλμα 71% στη χρήση ποδηλάτων μεταξύ του τέλους των αποκλεισμών COVID-19 και του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του δημαρχείου.
Ωστόσο, οι αλλαγές έχουν εξοργίσει τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Το λόμπι των 40 εκατομμυρίων αυτοκινητιστών (40 millions d’automobilistes) δρομολόγησε ένα ψήφισμα για να υποστηρίξει την ελευθερία των οδηγών να χρησιμοποιούν όποιο όχημα θέλουν. Τα SUV έχουν γίνει ολοένα και πιο δημοφιλή στη Γαλλία, που προτιμώνται ιδίως από τις οικογένειες.
«Πρέπει να αντιταχθούμε σθεναρά σε αυτές τις επιθέσεις κατά της ελευθερίας που επιδιώκονται με ψευδείς πράσινες προφάσεις», δήλωσε η ομάδα. «Αν δεν το σταματήσουμε τώρα, αυτή η αδικαιολόγητη εξέγερση που καθοδηγείται από μια υπερ-αστική και αντι-αυτοκίνητη μειοψηφία θα εξαπλωθεί σαν γάγγραινα και σε άλλες πόλεις».
Όπως σημειώνει η Deutsche Welle το νέο τιμολόγιο προβλέπει ότι μία ώρα στάθμευσης θα στοιχίζει 18 ευρώ στα πιο κεντρικά σημεία και 12 ευρώ στις συνοικίες της γαλλικής πρωτεύουσας. Και όχι μόνο αυτό: κάθε ώρα που περνάει οι τιμές πολλαπλασιάζονται. Έτσι, εκτιμάται ότι για έξι ώρες στάθμευση στο κέντρο του Παρισιού ο οδηγός SUV θα πρέπει πλέον να πληρώνει 225 ευρώ, ενώ για την ίδια διάρκεια ένα συνοικιακό πάρκινγκ θα χρεώνει 150 ευρώ. Οι τιμές αυτές θα ισχύουν για SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης και βάρος άνω των 1,6 τόνων, αλλά και για ηλεκτροκίνητα SUV με βάρος πάνω από 2 τόνους.