Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Υπερψηφίστηκε το ν/σ για την «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας»

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας», η οποία, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Παπαστεργίου, αυξάνει το επίπεδο εποπτείας, ενημέρωσης και υποστήριξης των εμπλεκόμενων φορέων στον τομέα της Κυβερνοασφάλειας.

Υπέρ της αρχής του, τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και Πλεύση Ελευθερίας επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην ολομέλεια, και το ΚΚΕ, όπως η Νίκη και οι Σπαρτιάτες, δήλωσαν ότι καταψηφίζουν.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, στην ομιλία του μεταξύ άλλων ανέφερε:

  • «Αρχή» ονομαζόταν από το 2018 που δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, τα οποία ανέκυπταν και ανακύπτουν. Σε έναν κόσμο, ο οποίος διασυνδέεται όλο και πλέον ψηφιοποιείται, θα πρέπει να λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου να είναι ασφαλή τόσο τα συστήματά μας, όσο και οι πολίτες.
  • Η νέα «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας» δε θεσμοθετείται ως Ανεξάρτητη Αρχή, γιατί αφενός μεν σύμφωνα και με τα ευρωπαϊκά δεδομένα δεν είναι μια καλή πρακτική και αφετέρου γιατί ως φορέας δεν προστατεύει κάποιο θεμελιώδες συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, όπως τα προσωπικά δεδομένα ή το απόρρητο των επικοινωνιών, ενώ επίσης δε ρυθμίζει κάποια αγορά.
  • Η νέα «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας» είναι μια επιχειρησιακή δομή, η οποία αυξάνει το επίπεδο εποπτείας, ενημέρωσης και υποστήριξης των εμπλεκόμενων φορέων στον τομέα της Κυβερνοασφάλειας. Συγχρόνως, ενισχύει το οικοσύστημα ψηφιακής καινοτομίας στη χώρα, μέσω της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος με ασφαλείς υποδομές.
  • Προκειμένου να μη δημιουργούνται λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με τον έλεγχο και την ασφάλεια των συστημάτων, πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι οι κυβερνοεπιθέσεις δεν αφορούν στα προσωπικά δεδομένα, παρά μόνον αν αυτά διαρρεύσουν λόγω των επιθέσεων στα συστήματα.
  • Δημιουργούμε το ξεχωριστό Ν.Π.Δ.Δ. γιατί στον καινούργιο ψηφιακό κόσμο όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις «τρέχουν» με εκθετικούς ρυθμούς, η ενίσχυση του ψηφιακού κράτους αποτελεί επιτακτική ανάγκη για να είμαστε ακόμα πιο ασφαλείς. Αυτό το έκανε από το 2018 η διεύθυνση αρχικά και στη συνέχεια η Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας.
  • Δεν ήταν πρόθεση της Κυβέρνησης να φτιάξει ένα ακόμα Ν.Π.Δ.Δ. για να εξυπηρετήσει μικροπολιτικούς σκοπούς. Σκοπός είναι η ενίσχυση των δυνατοτήτων και του εποπτικού ρόλου της Αρχής, ενόψει και της εφαρμογής της Οδηγίας NIS2, η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή τον Οκτώβριο του 2024  και θα αυξήσει κατακόρυφα τον αριθμό των εποπτευόμενων φορέων από περίπου 70 σε 2.000. Πέρα από τις «παραδοσιακά» κρίσιμες υποδομές, όπως η ενέργεια, οι ψηφιακές υποδομές και ο τραπεζικός τομέας, θα συμπεριλαμβάνονται και άλλοι τομείς, όπως η δημόσια διοίκηση, οι ταχυμεταφορές, η παρασκευή, παραγωγή και διανομή χημικών προϊόντων, αλλά και η παραγωγή και μεταποίηση τροφίμων. Μια Γενική  Διεύθυνση δεν μπορεί να καλύψει όλους αυτούς τους φορείς. Για αυτό δημιουργούμε ένα νέο φορέα, ο οποίος θα καλύψει τις αυξημένες αυτές απαιτήσεις.
  • Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, το παγκόσμιο κόστος του κυβερνοεγκλήματος εκτιμάται κατά προσέγγιση σε δέκα τρισεκατομμύρια ευρώ για το έτος 2023, διατηρώντας ένα ρυθμό διπλασιασμού ανά διετία. Πρόκειται για ένα τεράστιο κόστος, μεγάλο μέρος του οποίου πλήττει την Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά και, συνεπώς, τη χώρα μας. Οι κυβερνοεπιθέσεις στην Ελλάδα ακολουθούν σε αντιστοιχία με το σύνολο των χωρών του δυτικού κόσμου μια διαρκώς αυξητική τάση με τα σοβαρά περιστατικά να πολλαπλασιάζονται, ακόμη και σε περιπτώσεις που τελικά δεν οδηγούν πάντα σε σοβαρή διατάραξη των κρίσιμων υπηρεσιών που υποστηρίζουν τα πληροφοριακά συστήματα. Ένας  τέτοιος όγκος υποχρεώσεων απαιτεί έναν ξεχωριστό Ν.Π.Δ.Δ για να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις.
  • Μέχρι σήμερα είχαμε τέσσερις διαφορετικούς φορείς: τη Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας του ΥΨΔ, το ΥΕΘΑ, την ΕΥΠ και τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Δημιουργούμε πλέον το Ν.Π.Δ.Δ. και σε καμία περίπτωση δε θα απαιτεί να αναφέρονται σε αυτό οι Αρχές. Σε κανένα σημείο του σχεδίου νόμου δεν αναφέρονται αποκλειστικές αρμοδιότητες. Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με όλους τους φορείς για να συστήσουμε ένα φορέα που θα είναι γρήγορος, λειτουργικός και σε καμία περίπτωση δε θα επισκιάζει Ανεξάρτητες Αρχές .
  • Τέλος, θα πρέπει να υπογραμμίσω ότι στο DNA του νέου φορέα θα πρέπει να είναι η εξωστρέφεια, ειδικά υπό την οπτική ότι θα εποπτεύει 2000 φορείς πολλοί από τους οποίους μάλιστα είναι ιδιωτικοί. Επιπλέον, η εξωστρέφεια απαιτείται και για τη συνέχιση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που και σήμερα υλοποιεί η Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας, αλλά και για να υλοποιήσουμε έργα σε επίπεδο εξοπλισμού.

Η Παναγιώτα Παπαρίδου, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών, εκφράζοντας τη γνώμη ότι «θα ήταν καλύτερα να είναι ανεξάρτητη αρχή η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας», ζήτησε να ξεκαθαριστεί η σχέση της με τις άλλες αρμόδιες αρχές και να διευκρινιστούν οι αρμοδιότητές της καθώς και τι είδους ελέγχους θα διενεργεί. Επίσης, τόνισε την «ανάγκη να δοθεί η δυνατότητα να στελεχωθεί γρήγορα με ιδιωτικές συμβάσεις η Εθνική Αρχή, ώστε να λειτουργήσει άμεσα και αποτελεσματικά».

Η Μάγκυ Αθανασιάδη, διευθύντρια του τομέα ανάπτυξης, τεχνολογίας και καινοτομίας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, χαρακτήρισε «απαραίτητο και θετικό» το νομοσχέδιο, καθώς «μετριάζει τους κινδύνους από τις κυβερνοεπιθέσεις που αυξάνονται διαρκώς». Τόνισε επίσης ότι «η στελέχωση της Εθνικής Αρχής με εξειδικευμένο προσωπικό και το πλαίσιο ελέγχου της είναι πολύ σημαντικά θέματα για την άρτια και αποτελεσματική λειτουργία της, όπως και η συνεργασία της με άλλες ανεξάρτητες αρχές».

Ο Σπυρίδων Τάσσης, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων Ιδιωτικότητας, σημείωσε ότι «είναι πολύ σημαντικό να διασφαλίσουμε την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας να λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή» και τόνισε ότι «πάντα υπάρχει ο φόβος να καταστρατηγηθούν θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών». «Η κυβερνοασφάλεια με την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων πάνε χέρι-χέρι», ανέφερε συμπληρώνοντας ότι «ο στόχος του νομοσχεδίου θα επιτευχθεί, με περισσότερη ανεξαρτησία της αρχής, επαρκή στελέχωση, αυξημένη χρηματοδότηση και θεσμοθέτηση επαρκούς λογοδοσίας και ελέγχου της Εθνικής Αρχής, αλλά και με τη συνεργασία της με άλλες ανεξάρτητες αρχές που είναι επιφορτισμένες με την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων».

Θετικός στο νομοσχέδιο δήλωσε ο Σταμάτης Τιμολέων, γενικός γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων του Εθνικού Κτηματολογίου, υπογραμμίζοντας ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο ίδιος τόνισε ότι «η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης θα λύσει πολλά προβλήματα», και πρόσθεσε ότι «η μεταφορά των αρχείων του υποθηκοφυλακείου χρήζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς σε ορισμένες περιοχές υπάρχουν σημαντικές ιδιαιτερότητες».

Ο Δημήτρης Γκρίτσαλης, καθηγητής κυβερνοασφάλειας, διευθυντής της Ερευνητικής Ομάδας Ασφαλείας Πληροφοριών και Προστασίας Κρίσιμων Υποδομών του τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπογράμμισε ότι «το νομοσχέδιο, με την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας είναι ένα αδιαμφισβήτητα θετικό και αποφασιστικό βήμα […] Οι διατάξεις του ευνοούν την συνεργασία, την έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη και η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας θα είναι αποτελεσματική μόνο εφόσον αξιοποιήσει ό,τι πιο σύγχρονο τεχνολογικά υπάρχει, αλλιώς γρήγορα θα αποτελέσει το ιδανικό θύμα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σημείωσε ακόμα, ότι το νομοσχέδιο «αστοχεί κατάφωρα ως προς τα προσόντα που πρέπει να έχουν ο διοικητής και ο υποδιοικητής της Εθνικής Αρχής».

«Είναι απαραίτητο, χρειαζόμαστε διακεκριμένους επιστήμονες με εμπειρία για να είναι αποτελεσματική η Αρχή», ανέφερε.

Για «νομοσχέδιο που κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και αποτελεί καλή πρακτική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διασφαλίζοντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την κυβερνοασφάλεια», έκανε λόγο ο Ευάγγελος Ουζούνης, επικεφαλής του τμήματος Ανάπτυξης και Υλοποίησης Πολιτικής του Οργανισμού της ΕΕ.. «Είναι σημαντικός ένας τέτοιος οργανισμός, ο οποίος θα χτίσει τις βάσεις για την κυβερνοασφάλεια της χώρας, πάσχει όμως ως προς την προσέγγιση εξειδικευμένου προσωπικού, αλλά και την παροχή κινήτρων για την προσέλκυση του», σημείωσε.

Ο Χρήστος Ράμμος, πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, τόνισε ότι είναι απαραίτητο να αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής ώστε να αποφευχθούν επικαλύψεις, εμπλοκές, σύγχυση και παρεξηγήσεις με ανεξάρτητες αρχές οι οποίες προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα. Όπως είπε, πρέπει να γίνει προσθήκη για να καταστεί σαφές ότι, όχι μόνο η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας αλλά και η ΑΔΑΕ – που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη – έχουν αρμοδιότητα για την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων.

Ο Θωμάς Δομπρίδης, γενικός διευθυντής της Κυβερνοασφάλειας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επεσήμανε ότι «είναι αναγκαία και απαραίτητη, περισσότερο από ποτέ, η ενίσχυση και στελέχωση κρατικών δομών που θα αξιοποιεί ό,τι πιο νέο υπάρχει στην τεχνολογία για να προστατεύονται, όχι μόνο οι πολίτες, αλλά και η κάθε χώρα ξεχωριστά, από κακόβουλες επιθέσεις», σημειώνοντας ότι το 2022 είχαμε τετραπλασιασμό των επιθέσεων αυτών.

Όπως είπε ο κ. Δομπρίδης, «το νομοσχέδιο ενσωματώνει όλες τις βέλτιστες πρακτικές», ενώ έθεσε ως κρίσιμα στοιχεία για την αποτελεσματική λειτουργία της Εθνικής Αρχής, την επαρκή χρηματοδότηση και την θεσμοθέτηση κινήτρων για προσέλκυση εξειδικευμένου προσωπικού.

Την ικανοποίηση του για τις προβλέψεις του νομοσχεδίου εξέφρασε και ο Θωμάς Καντερές, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, τονίζοντας ότι «διασφαλίζεται η μεταφορά αρχείων του υποθηκοφυλακείου και δεν θα χαθεί κανένα ιστορικό αρχείο».

Για «νομοσχέδιο που κινείται στη σωστή κατεύθυνση και καλύπτει τις εθνικές απαιτήσεις και δεσμεύσεις της χώρας» έκανε λόγο ο Σπυρίδων Παπαγεωργίου, διευθυντής Κυβερνοάμυνας του γενικού επιτελείου Εθνικής ‘Αμυνας, τονίζοντας ότι «δίνονται τα απαραίτητα εργαλεία που θα καλύπτουν ολιστικά τις κυβερνοεπιθέσεις».

Ο Άγγελος Πιλάτης, β’ αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτή, ανέφερε ότι «δεν υπάρχει ουσιαστική κυβερνοασφάλεια, όσα μέτρα και να παρθούν, γιατί οι διαδικτυακοί απατεώνες εξελίσσονται συνεχώς» ενώ χαρακτήρισε «σαθρό όλο το οικοδόμημα για την κεκτημένα δικαιώματα των πολιτών».

Ο Γιώργος Χαλκίδης, γενικός γραμματέας του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείων Αθηνών, Πειραιά, Αιγαίου και Δωδεκανήσου, χαρακτήρισε «ιδιαίτερα σημαντική την νομοθετική πρωτοβουλία για την ασφαλή διατήρηση και μεταφορά των αρχείων του υποθηκοφυλακείου σε ένα ψηφιακό περιβάλλον».

Ο Γιώργος Γιαννόπουλος, καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών, υπεύθυνος προσωπικών δεδομένων του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «θα πρέπει να αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες μεταξύ των αρχών και όχι να δημιουργείται πολυπλοκότητα η οποία επηρεάζει τους χρόνους, ενώ θα πρέπει αστραπιαία να γίνονται οι ενέργειες σε κυβερνοεπιθέσεις».

Ο Αναστάσιος Παπαθανασίου, υποδιευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ανέφερε ότι είναι σε πολύ σωστή κατεύθυνση και επεσήμανε ότι η στενή συνεργασία της Εθνικής Αρχής με την υπηρεσία είναι απαραίτητη, προτείνοντας παράλληλα να δοθεί έμφαση στη στελέχωσή της με εξειδικευμένο προσωπικό.

«Πρέπει να κάνουμε βήματα στη ταχύτητα να δούμε το πλέγμα της τεχνολογίας», ανέφερε ο Νικόλαος Δράκος, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ελέγχου Συστημάτων Πληροφορικής, χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντικό θέμα την στελέχωση της Εθνικής Αρχής με εξειδικευμένο και με πιστοποίηση προσωπικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!