THEPOWERGAME
Εισαγγελείς που εκπροσωπούν 25 κομητείες στην Καλιφόρνια στις ΗΠΑ κατέθεσαν μήνυση κατά της Tesla για τον φερόμενο ως ακατάλληλο χειρισμό επικίνδυνων υλικών αποβλήτων από την αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε εγκαταστάσεις σε όλη την πολιτεία.
Αν και η Tesla έχει πλέον μεταφέρει την έδρα της στο Όστιν του Τέξας, στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια διατηρεί τα κεντρικά γραφεία μηχανικών της. Το πρώτο, μεγάλου όγκου εργοστάσιο EV της εταιρείας στον κόσμο ήταν το εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων Fremont, στην Καλιφόρνια, το οποίο εξακολουθεί να κατέχει και να λειτουργεί μέχρι σήμερα.
Η αγωγή, The People of California v. Tesla Inc., κατατέθηκε σε πολιτειακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας στην κομητεία San Joaquin την Τρίτη.
Οι εισαγγελείς της περιφέρειας ισχυρίζονται στην αγωγή τους, μεταξύ άλλων, ότι η Tesla είχε: «σκόπιμα διέθεσε και σκόπιμα προκάλεσε τη διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων» σε σημεία που δεν ήταν «εξουσιοδοτημένα» ούτε κατάλληλα εξοπλισμένα για τη διαχείριση του υλικού αυτού.
Ισχυρίστηκαν επίσης ότι η Tesla συχνά απέτυχε να επισημάνει με ακρίβεια τους περιέκτες των επικίνδυνων υλικών που παρήγαγε, χρησιμοποιούσε ή αποθήκευε στις εγκαταστάσεις της και απέτυχε να εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους στον ορθό χειρισμό των επικίνδυνων αποβλήτων.
Ο ειδικός σε θέματα περιβαλλοντικής υγείας και ασφάλειας Eric Roesch, ο οποίος έχει γράψει επί χρόνια επικριτικά για την Tesla και τη SpaceX στο ιστολόγιό του ESGHound, αξιολόγησε την καταγγελία.
Ο Roesch δήλωσε στο CNBC: «Σε ένα πολύπλοκο εργοστάσιο, όπως ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων, μπορεί να περιμένετε περιστασιακές παραβιάσεις. Αλλά αυτή η καταγγελία λέει ότι η Tesla δεν κάνει ούτε τα βασικά πράγματα που θα ήξερε να κάνει όποιος εργάζεται σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων, όπως η σήμανση και η διαχείριση πραγμάτων όπως το χρησιμοποιημένο πετρέλαιο, οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες, η χρησιμοποιημένη μπογιά – οτιδήποτε μπορεί να διαρρεύσει στα υπόγεια ύδατα».
Όταν ρωτήθηκε πόσο σοβαροί είναι οι ισχυρισμοί, ο Roesch πρόσθεσε: «Η κατηγορία της πολιτείας ότι η Tesla συνέχισε να παραβιάζει τους περιβαλλοντικούς κανόνες για χρόνια «σκόπιμα» και «εξ αμελείας» υποδηλώνει ότι η ευθύνη της εταιρείας θα μπορούσε να υπερβεί τις αστικές κυρώσεις, όπως τα πρόστιμα».
Η αγωγή αυτή δεν ήταν εντελώς απροσδόκητη. Στην πιο πρόσφατη οικονομική της κατάθεση, η Tesla είχε γνωστοποιήσει στους μετόχους της:
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι η εταιρεία έχει ως αποστολή να «επιταχύνει τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια».
Η εταιρεία ανέφερε στην έκθεση επιπτώσεων του 2022 ότι οι πελάτες της Tesla απέφυγαν την απελευθέρωση περίπου 13,4 εκατομμυρίων μετρικών τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εκείνο το έτος, που ισοδυναμεί με 33 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης από παραδοσιακά, βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ωστόσο, η Tesla έχει επανειλημμένα καταγγελθεί για περιβαλλοντική υποκρισία και χαλαρή συμμόρφωση.
Το 2022 η Tesla κατέβαλε ποσό διακανονισμού στην EPA αφού η υπηρεσία διαπίστωσε ότι παραβίασε τα πρότυπα εκπομπών τοξικών ουσιών στον αέρα από το 2016 έως το 2019 στο Fremont της Καλιφόρνια. Πέρυσι, η Tesla μηνύθηκε στη Γερμανία για ύποπτη μόλυνση του νερού και άλλες περιβαλλοντικές παραβιάσεις στο πρόσφατα κατασκευασμένο εργοστάσιό της στο Βρανδεμβούργο, ανέφερε η Moz.de. Η Tesla κατατάσσεται επίσης επί του παρόντος στην 89η θέση στον κατάλογο του Ινστιτούτου Ερευνών Πολιτικής Οικονομίας με τους 100 τοξικούς ρυπαντές του αέρα, με βάση τα στοιχεία του 2021.
Αναδημοσίευση από energygame.gr