Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Goldman Sachs: Πόσο θα επηρεάσει τις τιμές η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών έχει αυξηθεί ραγδαία εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με το κόστος μεταφοράς από την Ασία στην Ευρώπη να ενισχύεται κατά 350% και από την Ασία στις ΗΠΑ κατά 100%, όπως σημειώνει σε έκθεσή της η Goldman Sachs.

Ορισμένοι σχολιαστές και επενδυτές ανησυχούν ότι η άνοδος του κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική άνοδο τον πληθωρισμό των παγκόσμιων αγαθών, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι πληθωριστικές πιέσεις από τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες, είναι πρόσφατες στη μνήμη τους.

Η Goldman Sachs έρχεται να υποβαθμίσει τις ανησυχίες αυτές, σημειώνοντας ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών δεν θα οδηγήσει σε αξιοσημείωτη άνοδο τον πληθωρισμό για δύο λόγους. Πρώτον, η τρέχουσα αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών δεν συμπίπτει με το γενικευμένο κλείσιμο εργοστασίων και την άνοδο της ζήτησης που συνέβαλε στην εκτίναξη του πληθωρισμού στον απόηχο της πανδημίας. Συνεπώς, είναι λιγότερα τα περιθώρια ενίσχυσης των τιμών σήμερα.

Δεύτερον, το κόστος διεθνών μεταφορών αντιστοιχεί σε μικρό μέρος της τιμής των αγαθών τελικής κατανάλωσης (γύρω στο 1,5% κατά μέσο όρο), με το κόστος θαλάσσιων μεταφορών να αντιστοιχεί σε ακόμη χαμηλότερο ποσοστό της τελικής τιμής (γύρω στο 0,7%). Άρα, με λογικές υποθέσεις για τον τρόπο επιρροής της τιμής, μία άνοδος της τάξης του 100% στο κόστος θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να οδηγήσει τον πληθωρισμό σε άνοδο κατά περίπου 0,4 ποσοστιαίες μονάδες και τον συνολικό δομικό πληθωρισμό κατά περίπου 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Επίσης, η Goldman Sachs εκτιμά ότι το αυξημένο κόστος θαλάσσιων μεταφορών από τον περασμένο Δεκέμβριο μπορεί να οδηγήσει τον παγκόσμιο δομικό πληθωρισμό σε άνοδο κατά 12 μονάδες βάσης, με ελαφρώς μεγαλύτερες επιπτώσεις για την Ευρώπη (+24 μονάδες βάσης στη Μ. Βρετανία και +21 μονάδες βάσης στην Ευρωζώνη) και ελαφρώς μικρότερες για τις ΗΠΑ (+6 μονάδες βάσης).

Το βασικό σενάριο της Goldman Sachs προβλέπει ότι το υψηλότερο κόστος θαλάσσιων μεταφορών θα προσθέσει 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο παγκόσμιο ετήσιο δομικό πληθωρισμό έως το τέλος του 2024, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν τα προβλήματα. Σε ένα ακραίο σενάριο, όπου το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα περάσει πλήρως στους καταναλωτές, ένα ενδεχόμενο που η GS θεωρεί απίθανο, η τράπεζα προβλέπει ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός θα ενισχυθεί κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η ώθηση του δομικού πληθωρισμού θα είναι πολύ μικρότερη.

Έτσι, οι αναλυτές της αμερικανικής τράπεζας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν μόνο ήπιες ανοδικές πληθωριστικές πιέσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων, οι οποίες εμποδίζουν μία πιο μεγάλη άνοδο στο μεταφορικό κόστος στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!