THEPOWERGAME
Η Alaska Airlines άρχισε να πετάει και πάλι αεροσκάφη Boeing 737 Max 9 για πρώτη φορά από τότε που καθηλώθηκαν στο έδαφος μετά την έκρηξη ενός πάνελ από το πλάι ενός αεροσκάφους της εταιρείας.
Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ολοκλήρωσε την τελική επιθεώρηση της ομάδας των αεροσκαφών της. Είπαν ότι επανέλαβαν τις πτήσεις των Max 9 με μια πτήση από το Σιάτλ στο Σαν Ντιέγκο το απόγευμα της Παρασκευής.
Την Τετάρτη, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενέκρινε τη διαδικασία επιθεώρησης και συντήρησης για να επιστρέψουν τα αεροπλάνα στις πτήσεις. Οι τεχνικοί της Alaska άρχισαν τις επιθεωρήσεις εκείνη τη νύχτα, δήλωσε η αεροπορική εταιρεία.
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει ότι οι επιθεωρήσεις θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας, επιτρέποντας στην εταιρεία να εκτελέσει ένα πλήρες πρόγραμμα πτήσεων. Οι επιθεωρήσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως και 12 ώρες ανά αεροσκάφος.
«Καθένα από τα 737-9 MAX μας θα επιστρέψει στην υπηρεσία μόνο αφού ολοκληρωθούν οι αυστηρές επιθεωρήσεις και κάθε αεροπλάνο κριθεί αξιόπλοο σύμφωνα με τις απαιτήσεις της FAA», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε γραπτή δήλωση την Παρασκευή.
Η Alaska Airlines και η United Airlines είναι οι δύο μοναδικές αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μοντέλο του Boeing 737.
Η United δήλωσε ότι άρχισε να πετάει αεροσκάφη Boeing Max 9 το Σάββατο. Η πρώτη ήταν η πτήση 1525 της United από το Νιούαρκ στο Λας Βέγκας, η οποία αναχώρησε στις 10:30 π.μ. τοπική ώρα με 175 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος, επιβεβαίωσε η αεροπορική εταιρεία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει και άλλες επιβατικές πτήσεις με αεροσκάφη Boeing Max 9 το Σάββατο.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει περιγράψει λεπτομερώς τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι αεροπορικές εταιρείες για να επιθεωρήσουν -και αν χρειαστεί, να επισκευάσουν- τα πάνελ που ονομάζονται βύσματα θυρών, ένα από τα οποία λύθηκε στην πτήση 1282 της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου.
Τα βύσματα χρησιμοποιούνται για να σφραγίζουν τις τρύπες που αφήνονται για επιπλέον πόρτες στα Max 9 όταν ένας ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός θέσεων απαιτεί περισσότερες εξόδους για λόγους ασφαλείας.
Η Alaska Airlines καθήλωσε και τα 65 αεροσκάφη της Max 9 μέσα σε λίγες ώρες μετά την αποκόλληση του ενός από τα δύο βύσματα της πόρτας στο πίσω μισό της καμπίνας της πτήσης 1282 ενώ βρισκόταν σε ύψος 16.000 ποδών (περίπου 4.900 μέτρων) πάνω από το Όρεγκον. Η FAA καθήλωσε όλα τα Max 9 στις ΗΠΑ την επομένη της έκρηξης.