THEPOWERGAME
Πρόβλεψη για αύξηση τζίρου στην Παπουτσάνης στα 70 εκατ. ευρώ φέτος, από 62,3 εκατ. ευρώ το 2023, με EBITDA 9 εκατ. ευρώ προέβλεψε ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, που επανέλαβε σε παρουσίαση της στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ) την πρόθεσή του να προχωρήσει και σε νέα εξαγορά ευκαιρίας δοθείσης.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ολοκληρώθηκε η εξαγορά του brand «Αρκάδι» έναντι 2,3 εκατ. ευρώ, κίνηση που επέκτεινε τη δραστηριότητα της Παπουτσάνης στην κατηγορία απορρυπαντικών. Πλέον αναπτύσσει νέους κωδικούς και στοχεύει σε μερίδιο 2%-5% με ορίζοντα τριετίας.
Η εταιρεία προωθεί επενδύσεις 5,5 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων πράσινων επενδύσεων σε φωτοβολταϊκά ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Με τη στρατηγική των τελευταίων ετών η Παπουτσάνης έχει εξελιχθεί σε κορυφαία ελληνική βιομηχανία στην Ελλάδα και ένας εκ των μεγαλύτερων παραγωγών σαπώνων και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη.
Η επιχειρηματική στρατηγική της βασίζεται σε τέσσερις διακριτούς πυλώνες και εστιάζει στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D) καινοτόμων, ποιοτικών και περιβαλλοντικά υπεύθυνων προϊόντων, την εξωστρέφεια με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 35 χώρες, και τη δυναμική επέκταση σε νέες αγορές και προϊοντικές κατηγορίες.
Σε αυτό το πλαίσιο και παρά τις προκλήσεις στο μακροοικονομικό περιβάλλον, η Παπουτσάνης εδραιώνει τις θετικές προοπτικές της για το μέλλον, προχωρώντας σε διεύρυνση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, ενίσχυση της παρουσίας των επωνύμων και ξενοδοχειακών προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη σημαντικών διεθνών συνεργασιών και εφαρμογή βιώσιμων επενδύσεων σε επίπεδο παραγωγής και προϊόντων.
Οι επιδόσεις της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 28,1 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 15%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό διαπιστώνεται μείωση κατά 26% που προκύπτει κυρίως από τις κατηγορίες παραγωγών για τρίτους λόγω κατάργησης κωδικών από την πλευρά των πολυεθνικών-πελατών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους και ανάλογης συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους των συγκεκριμένων κωδικών.
Στην κατηγορία των σαπωνωμαζών η μείωση οφείλεται στην ομαλοποίηση της ζήτησης μετά τις πολύ αυξημένες ανάγκες που παρατηρήθηκαν κατά το έτος 2022, απόρροια των καθυστερήσεων και αυξημένων μεταφορικών από τρίτες χώρες.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του 2023, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 17% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 40% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.