Γ.Δ.
1482 -0,03%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,49%
12.28
TITC
+0,16%
30.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-0,38%
1.716
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,08%
11.9
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,49%
9.6
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+4,33%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.12
ΔΑΑ
-0,08%
7.992
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,39%
11.66
ΔΟΜΙΚ
+4,26%
3.795
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+4,19%
1.615
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,58%
4.345
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,46%
7.585
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,86%
1.345
ΕΤΕ
+0,14%
8.426
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.236
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.84
ΙΑΤΡ
-1,15%
1.72
ΙΚΤΙΝ
+0,12%
0.4195
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,17%
5.2
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.405
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,33%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,66%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,83%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.4
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-2,01%
3.655
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,44%
23.92
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,78%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,27%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,85%
3.955
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,47%
4.265
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+1,07%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,74%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γερμανία: 6ήμερη απεργία στα τρένα, ζημιές 1 δισ. στη βιομηχανία

Εξαήμερη απεργία που θα διαρκέσει μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, ξεκίνησε το συνδικάτο των μηχανοδηγών στα τρένα της Γερμανίας, μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια και κόστος στη μεταπολεμική Γερμανία.

Το πανίσχυρο Συνδικάτο των Μηχανοδηγών GDL και ο επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι δεν κάνουν πίσω. Το βασικό αίτημα για μειωμένο ωράριο στις 35 ώρες χωρίς μείωση του μισθού δεν έχει ικανοποιηθεί, ούτε τα υπόλοιπα αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις και επίδομα πληθωρισμού.

Από την άλλη πλευρά η Deutsche Bahn καλεί το συνδικάτο των μηχανοδηγών να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να βρεθεί συμβιβασμός. Η πλευρά της DB προτείνει 37ωρο χωρίς μείωση μισθού και αυξήσεις στους μισθούς έως και 13%, κάτι που οι μηχανοδηγοί δεν θεωρούν αρκετό.

Η απόφαση πάντως των μηχανοδηγών προς το παρόν ελήφθη: νέα εξαήμερη απεργία από τα μεσάνυχτα της 24.01 μέχρι τις 18.00 την ερχόμενη Δευτέρα 29.01, από τις μεγαλύτερες απεργιακές κινητοποιήσεις αλλά και τις πιο ακριβές στη μεταπολεμική Γερμανία σύμφωνα με την ιστοσελίδα tagesschau.de.

Οι επιβάτες, οι οποίοι στη Γερμανία χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά τρένα για να πάνε στις δουλειές τους, καλούνται να βρουν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς και να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων.

Την ίδια ώρα έχει αυξηθεί η ζήτηση σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και αερομεταφορέων, όπως η Eurοwings. Και οι εφαρμογές για κρατήσεις ταξί ενημερώνουν ήδη τους πελάτες τους για την αυξημένη ζήτηση οδηγών και δρομολογίων τις επόμενες ημέρες, καλώντας τους να φροντίσουν έγκαιρα τον προγραμματισμό των μετακινήσεών τους.

Τρένα στη Γερμανία © EPA/RONALD WITTEK
Τρένα στη Γερμανία © EPA/RONALD WITTEK

Τεράστιες επιπτώσεις στη βιομηχανία, στο 1 δισ. οι ζημιές

Όσο για της επιπτώσεις στη βιομηχανία αναμένονται τεράστιες, δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της διακίνησης εμπορευμάτων στη Γερμανία αλλά και προς την υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται μέσω του πυκνού γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Όπως αναφέρει στο ARD ο οικονομολόγος Μίχαελ Γκρέμλινγκ από το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας «μια ημέρα μόνο πανγερμανικής απεργίας των τρένων κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ». Με την ανακοίνωση και μόνο της εξαήμερης απεργίας το μεταφορικό κόστος εκτοξεύθηκε. «Πλησιάζουμε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ζημίες» παρατηρεί.

Από την πλευρά του ο υπ. Μεταφορών από τους  Φιλελευθέρους Φόλκερ Βίσινγκ μιλώντας στο ZDF ανέφερε ότι «δεν κατανοεί καθόλου το είδος αυτής της μισθολογικής διαμάχης» χαρακτηρίζοντας «ανεύθυνη» τη στάση του GDL, η οποία επηρεάζει «τα σχέδια εκατομμυρίων επιβατών.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!