THEPOWERGAME
Μπορεί το χαρτί tissue, υγείας, τουαλέτας, «καλόχαρτο» ή όπως αλλιώς το λέει ο καθένας να είναι μία ανελαστική δαπάνη για τα νοικοκυριά, όμως δεν φημίζεται για την δυναμική του ή τα υψηλά περιθώρια κέρδους. Στην αγορά στην οποία παρουσίασε νέα προϊόντα η Endless είναι μία από τις ελάχιστες κατηγορίες όπου τα προϊόντα private label (σ.σ. προϊόντα με το σήμα του σούπερ μάρκετ) πετυχαίνουν μερίδια που κινούνται από 65% έως 80% (σ.σ. με πρώτο και καλύτερο τον «Γλάρο» του ομίλου Σκλαβενίτη) Σε αυτό το περιβάλλον οι επώνυμες επιχειρήσεις είναι σε μόνιμες προσφορές δωρεάν προϊόντος ή και έκπτωσης που φθάνει στο 50% ώστε να ανταγωνιστούν τα private label χαρτικά.
Απώλειες
Στο 20% – 35% της συνολικής αγοράς που τους αναλογεί, οι επώνυμες εταιρείες δίνουν την μεταξύ τους μάχη, μία μάχη η οποία τα τελευταία χρόνια έχει και απώλειες. Την τελευταία δεκαετία έχουν διακόψει την παραγωγική τους δραστηριότητα και οι τρεις μεγάλες εγχώριες χαρτοβιομηχανίες του χώρου:
- Αθηναϊκή Χαρτοποιία (Softex),
- Χαρτοποιία Θράκης (Diana) και
- της πρώην Χαρτελλάς (Delica) με τα σήματα Softex και – λιγότερο το – Delica να διαθέτουν παρουσία μέσα από παραγωγή από τρίτους.
- Φυσικά, ισχυρά παραμένουν και τα διεθνή σήματα όπως Zewa και Kleenex τα οποία είτε εισάγονται είτε παράγονται με υπεργολαβία από μικρότερες ελληνικές χαρτοβιομηχανίες.
Σε αυτό λοιπόν το «σκοτωμένο» σκηνικό επέλεξε τον περασμένο φθινόπωρο η Ευρωχαρτική Α.Ε. να δοκιμάσει την τύχη της με μία νέα σειρά προϊόντων, το Endless Earth, τα οποία στήριξε και με μία έξυπνη διαφημιστική καμπάνια – το «καλόχαρτο» τις τελευταίες εβδομάδες. Η υπεύθυνη marketing της Ευρωχαρτικής κα. Εύη Οικονόμου παραδέχεται ότι είναι μία αγορά όπου κυριαρχούν τα private label προϊόντα όμως σημειώνει ότι η αγορά των χαρτικών, με βάση τις μετρήσεις, είναι σταθερά ανοδική 2-14% από το 2017 και έως σήμερα. Σε ό,τι αφορά στο λανσάρισμα των νέων προϊόντων τόνισε ότι «η συνεχώς αυξανόμενη στροφή της αγοράς σε προϊόντα που σέβονται το περιβάλλον και ενθαρρύνουν τον καταναλωτή αλλάζοντας συνήθειες να συμβάλλει στη μείωση χρήσης του πλαστικού, δείχνει ότι το προφίλ των καταναλωτών μας ‘ανοίγει’ μέρα με τη μέρα. Στοχεύουμε στο σκεπτόμενο καταναλωτή, που επιλέγει τα προϊόντα του και δεν αγοράζει κατά τύχη. Στοχεύουμε στον ευαίσθητο καταναλωτή, που αναζητά καθημερινά, τρόπους να βοηθήσει το περιβάλλον».
Από το τραπεζομάντιλο της ταβέρνας έως απορρυπαντικά
Η Ευρωχαρτική, γνωστή στο ευρύτερο κοινό από το brand Endless, είναι μια εταιρεία με πολυετή τεχνογνωσία και εμπειρία στην επεξεργασία χάρτου. Αυτό, όμως δεν είναι παρά το επίκεντρο μιας δραστηριότητας που σήμερα περιλαμβάνει ένα ευρύτατο portfolio προϊόντων με 355 κωδικούς, οι οποίοι διαμορφώθηκαν μετά από μία περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης από το 1985 οπότε και ιδρύθηκε. Ήταν η χρονιά που δύο φίλοι, ο Γιάννης Τρακάκης και ο Νίκος Χριστόπουλος, αποφάσισαν να συνεργαστούν , ξεκινώντας την παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση, με την ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε. και μόλις 7 εργαζόμενους. Αξίζει να αναφερθεί ότι πλέον η Eυρωχαρτική απασχολεί περισσότερους από 240 εργαζόμενους με τον κύκλο εργασιών της να διαμορφώνεται πάνω από 50 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, η διοίκηση έχει περάσει στη δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, προωθώντας μια νέα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα. Στόχος των συνεχιστών, όπως αναφέρουν, είναι να περάσουν την Ευρωχαρτική σε μία νέα εποχή στην οποία η εταιρεία θα διπλασιάσει το μέγεθος της, θα διεκδικήσει ακόμα μεγαλύτερα μερίδια, με προϊόντα που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς απέναντι στον ανταγωνισμό.
Η διοικητική αλλαγή συνέπεσε χρονικά με την υλοποίηση επενδυτικού πλάνου 17 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό, την ανέγερση νέων παραγωγικών μονάδων και αποθηκευτικών χώρων 15.000 τ.μ., που ολοκληρώθηκε μόλις πέρυσι.
Η εταιρεία αναπτύσσει και παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) καλύπτοντας τις ανάγκες πελατών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι οποίοι επιθυμούν να προωθήσουν προϊόντα με τη δική τους επωνυμία στην εκάστοτε αγορά που δραστηριοποιούνται. Το 65% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από το brand Endless, ενώ το υπόλοιπό 35% προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφορούν κάθε είδος προϊόν χαρτιού καθώς και υγρών απορρυπαντικών για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών.
Η Ευρωχαρτική, δραστηριοποιείται και εκτός συνόρων, παρουσιάζοντας μια σταθερή και συνεχή ανοδική πορεία σε ολοένα και περισσότερες χώρες του εξωτερικού. Οι δυναμικές και σταθερές μας επενδύσεις σε συνδυασμό με την ευελιξία της εταιρίας και τη δυνατότητα προσαρμογής των προϊόντων της στις ανάγκες των διαφορετικών χωρών και αγορών, μας επιτρέπουν μία αρκετά σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα.
Τα προϊόντα Endless, έχουν παρουσία στις εξής χώρες: Κύπρο, Αλβανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Τουρκία, Ισραήλ κ.α..
Με τις εξαγωγές να καταλαμβάνουν περίπου το 8% του συνολικού κύκλου εργασιών η εταιρεία επεκτείνεται επίσης και στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπου υπάρχει μια σταθερά αυξανόμενη ζήτηση για ειδικά προϊόντα όπως τα χάρτινα τραπεζομάντηλα με υπόστρωμα πολυαιθυλενίου, το «σήμα κατατεθέν» της ελληνικής ταβέρνας, τα οποία αποτελούν καινοτομία της εταιρείας.