THEPOWERGAME
Ανοιχτά τα καταστήματα για τους καταναλωτές αυτήν την Κυριακή (21 Ιανουαρίου), καθώς συνεχίζονται οι χειμερινές εκπτώσεις. Είναι η δεύτερη Κυριακή μέσα στον Ιανουάριο με ανοιχτά καταστήματα, με τις προσφορές στα μαγαζιά που δραστηριοποιούνται στην ένδυση και την υπόδυση να φθάνουν ακόμα και το 60%.
Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας στα καταστήματα είναι από τις 11:00 το πρωί μέχρι τις 18:00 το απόγευμα. Σημειώνεται ότι για τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα που ανοίγουν αυτήν την Κυριακή (21/01) το ωράριο λειτουργίας διαμορφώνεται από τις 11:00 έως τις 20:00. Τα σούπερ μάρκετ δεν ακολουθούν το λιανεμπόριο και θα παραμείνουν κλειστά με ελάχιστες εξαιρέσεις σε ορισμένες αλυσίδες.
Τα SOS για τις εκπτώσεις στα καταστήματα και τα ανοιχτά μαγαζιά την Κυριακή
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει στη δημοσιότητα τους 6 βασικούς κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών». Πιο συγκεκριμένα, καλεί τους καταναλωτές που πηγαίνουν για ψώνια στα καταστήματα:
- Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
- Να έχουν υπόψιν τους ότι τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
- Να υπολογίζουν ότι στις προσφορές συχνά αναγράφεται πως δεν γίνονται αλλαγές. Γι’ αυτό αν αλλάξουν γνώμη, δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.
- Να ζητούν πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν (εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τα καταστήματα που το αγόρασαν) η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Xειμερινές εκπτώσεις και σούπερ μάρκετ
Ο εμπορικός κόσμος προτρέπει το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων στα καταστήματα, ζητώντας παράλληλα διεύρυνση των χειμερινών εκπτώσεων και σε άλλους κλάδους. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση από τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη: «Το βέβαιο είναι ότι η ένταση και η διάρκεια της ακρίβειας δύσκολα αντιμετωπίζεται, αφού εξαρτάται από το κόστος και τις συνθήκες παραγωγής, τον ανταγωνισμό, την προσφορά και ζήτηση, τις στρατηγικές τιμολόγησης, τη φορολογία και τις εισαγωγές από πολυεθνικές, που δύσκολα ελέγχονται, αφού συγκεντρώνουν τη διάθεση των αναγκαίων καταναλωτικών αγαθών στην ΕΕ». Και προσθέτει: «Οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στον κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων με μεγαλύτερη συμμετοχή των σούπερ μάρκετ».
«Ωστόσο, η κυβέρνηση απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι προσπαθεί να σταθεί δίπλα στο κοινωνικό σύνολο, υποστηρίζοντας την αγορά, δεδομένης της κυκλικότητας της οικονομίας με λελογισμένα μέτρα, καθώς πρώτιστο μέλημά της παραμένει η υπεράσπιση νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Το ζητούμενο είναι οι “πολυεπίπεδες τιμές” των πολυεθνικών να μην έχουν “αποκλίσεις” στα ελληνικά ράφια σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μακάρι οι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ και των αυστηρών προστίμων να σταματήσουν την αθέμιτη κερδοφορία και να αποτρέψουν τις παραπλανητικές προσφορές» αναφέρει επίσης. Και προτείνει: «Οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στον κλάδο των επιχειρήσεων τροφίμων με μεγαλύτερη συμμετοχή των σούπερ μάρκετ για να νικήσουμε, όλοι μαζί, την ακρίβεια και να περιορίσουμε τον πληθωρισμό στη χώρα μας κατά μια μονάδα».
Σημειώνεται ότι οι χειμερινές εκπτώσεις 2024 στα καταστήματα ολοκληρώνονται στις 29 Φεβρουαρίου. Μέχρι στιγμής, πάντως, ο τζίρος στα μαγαζιά την περίοδο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου δεν έχει καμία σχέση με τις υψηλές πτήσεις του Δεκεμβρίου, καθώς η ακρίβεια συνεχίζει να δοκιμάζει τα νοικοκυριά.