Γ.Δ.
1424.77 +0,09%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
-0,20%
9.88
CNLCAP
-0,68%
7.35
DIMAND
+1,18%
8.6
NOVAL
-1,82%
2.67
OPTIMA
-1,18%
11.7
TITC
-0,35%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,56%
1.434
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-9,09%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,94%
2.69
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.6025
ΑΝΔΡΟ
-1,86%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,95%
11.63
ΑΣΚΟ
+1,34%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,77%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,22%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+1,16%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+3,40%
1.52
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.62
ΔΑΑ
-0,13%
7.75
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,35%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+0,79%
3.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
-0,06%
31.98
ΕΚΤΕΡ
+1,78%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,87%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,77%
2.585
ΕΛΠΕ
+1,02%
7.93
ΕΛΣΤΡ
+4,61%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+1,54%
1.712
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.876
ΕΝΤΕΡ
+0,64%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,15%
1.31
ΕΤΕ
+0,75%
7.838
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+1,48%
5.5
ΕΥΡΩΒ
+0,73%
2.07
ΕΧΑΕ
+0,32%
4.77
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,48%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+3,17%
1.238
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
+1,35%
3.37
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,04%
0.484
ΚΟΥΑΛ
-2,80%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,95%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,87%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
+1,16%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+1,16%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-10,14%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.63
ΜΑΘΙΟ
+0,49%
0.816
ΜΕΒΑ
+1,50%
4.05
ΜΕΝΤΙ
+3,00%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,83%
3.6
ΜΙΝ
+1,64%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,84%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,37%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-0,80%
1.86
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
-0,33%
36.28
ΝΑΚΑΣ
+2,27%
2.7
ΝΑΥΠ
+4,26%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
+2,82%
0.51
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+0,20%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
+0,81%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.895
ΟΤΕ
-3,84%
13.27
ΟΤΟΕΛ
+0,87%
11.58
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
-3,23%
2.4
ΠΕΙΡ
+1,14%
3.633
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,06%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,73%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,86%
4.685
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
+0,73%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+3,53%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.5
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,41%
19.62
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,48%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.88
ΧΑΙΔΕ
+3,88%
0.67

ΓΑΙΑΟΣΕ: Τα σχέδια για τους 3 σιδηροδρομικούς σταθμούς

Η αξιοποίηση του κεντρικού σταθμού του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης αλλά και σε δεύτερο χρόνο του Σταθμού Λαρίσης αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της ΓΑΙΑΟΣΕ το επόμενο διάστημα, εφόσον ολοκληρωθεί και επίσημα το σχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός «νέου» ΟΣΕ. Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά τη συγχώνευση των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ενώ προβλέπει και την ένταξη μόνο του τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ στη νέα εταιρεία, καθώς οι υπόλοιπες αρμοδιότητές της θα σχετίζονται αποκλειστικά με την αξιοποίηση της ανενεργής ακίνητης περιουσίας της και στην περαιτέρω ανάπτυξη των εν ενεργεία σταθμών.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε στο powergame.gr η διευθύνουσα σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Ιωάννα Δούνια, «στην αρμοδιότητα της εταιρείας είναι αποκλειστικά οι σταθμοί που είναι σε καταστολή, οι παλιές και εγκαταλελειμμένες γραμμές. Δεν σχετιζόμαστε πουθενά σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Ασχολούμαστε αποκλειστικά από την πλευρά της εκμετάλλευσης ακινήτων, που δεν εξυπηρετούν λειτουργικά τον σιδηρόδρομο, ενώ όπου υπάρχει σιδηροδρομική λειτουργία εμπλεκόμαστε πάντα σε συνεννόηση με τον διαχειριστή υποδομής, δηλαδή ζητούμε άδεια γιατί αυτό προβλέπει η νομοθεσία».

Σχετικά με τους εν ενεργεία μεγάλους σταθμούς, όπως τονίζει η κ. Δούνια, υπάρχει ισχυρή βούληση από την πλευρά της ΓΑΙΑΟΣΕ για διάφορες σημαντικές παρεμβάσεις αναπτυξιακής φύσεως με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στο στόχαστρο της εταιρείας, λοιπόν, έχει μπει η ανάπτυξη των μεγάλων σταθμών στα αστικά κέντρα, όπως της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στόχος της διοίκησης είναι να μετατραπούν οι εν λόγω σταθμοί σε ισχυρούς κόμβους μεταφοράς, που θα περιλαμβάνουν και Μετρό και σταθμό λεωφορείων, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να μετακινηθούν οπουδήποτε στον αστικό ιστό. Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει δυνατότητες αξιοποίησης των χώρων αναμονής για τη δημιουργία εμπορικών χρήσεων, όχι μόνο τόσο για την καλύτερη εμπειρία των επιβατών, αλλά και για την ευρύτερη αναβάθμιση των περιοχών που θεωρούνται μέχρι σήμερα αρκετά υποβαθμισμένες.

Όπως υποστηρίζει ωστόσο η ίδια: «Η αξιοποίηση των εν λόγω σταθμών βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, δηλαδή προς το παρόν έχουμε ολοκληρώσει μια μελέτη σκοπιμότητας, η οποία εξέτασε ένα αρχικό ενδιαφέρον ιδιωτών που θα μπορούσαν ή θα θέλανε δυνητικά να μπουν σε μια τέτοια ανάπτυξη. Παράλληλα εξετάσαμε και σενάρια χρήσεων τα οποία θα ήταν ενδιαφέροντα και θα ταίριαζαν στις εν λόγω περιοχές. Συγκεκριμένα, τα πρώτα βήματα έγιναν για τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, καθώς έχουν πιο κομβική σημασία και βρίσκονται σε πιο ώριμη φάση. Ειδικότερα, δόθηκε έμφαση στη Θεσσαλονίκη, καθώς λόγω και του Μετρό αλλά και των μπαράζ επενδύσεων που υλοποιούνται, αποτελεί ιδανική χρονική στιγμή για την αξιοποίηση του εν λόγω σταθμού.

Στα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ βρίσκεται και ο Σταθμός Λαρίσης, ωστόσο αυτήν τη στιγμή πρόκειται να υλοποιηθεί η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών από τη νότια έξοδο του σταθμού. Γι’ αυτόν τον λόγο, σύμφωνα με την κ. Δούνια, «ο εν λόγω σταθμός αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση και για να προχωρήσουμε πρέπει να έχει ολοκληρωθεί αυτή η παρέμβαση, σχεδιαστικά τουλάχιστον».

Πέρα από τους σταθμούς, σε δεύτερη φάση η ΓΑΙΑΟΣΕ στοχεύει να αξιοποιήσει και τα υπόλοιπα ακίνητα που έχει στο χαρτοφυλάκιό της. Όπως επισημαίνει η ίδια: «Είναι ανάγκη να αξιοποιηθούν και τα μικρότερα ακίνητα, καθώς πρόκειται για ιστορικά κτίρια, που είναι περιουσία του σιδηρόδρομου. Ωστόσο, τα εν λόγω ακίνητα έχουν άλλου τύπου δυσκολίες, καθώς η πλειονότητά τους δεν βρίσκεται σε μεγάλα αστικά κέντρα και δεν έχουν τόσο μεγάλη εμπορική ζήτηση». Το γεγονός μάλιστα ότι δεν βρίσκονται σε εμπορικές τοποθεσίες οδηγεί τη διοίκηση της εταιρείας να σκέφτεται συνεργασίες με τις περιφέρειες και την τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να γίνει πιο εύκολη η ανακατασκευή τους, για να καταστούν πιο ελκυστικά για έναν ιδιώτη.

«Ωστόσο, σαφώς η πρώτη προτεραιότητα είναι μεγάλοι σταθμοί, οι οποίοι θα μπορούν να δώσουν έσοδα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν μετά και σε άλλα ακίνητα, που από μόνα τους δεν είναι τόσο ελκυστικά», καταλήγει η ίδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!