Γ.Δ.
1447.54 -0,56%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
-1,62%
9.1
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-1,08%
8.22
NOVAL
-0,85%
2.335
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,38%
39.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,43%
1.52
ΑΒΕ
-0,44%
0.45
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.58
ΑΚΡΙΤ
-3,55%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,52%
4.525
ΑΛΦΑ
-0,63%
1.584
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-2,04%
10.09
ΑΣΚΟ
-1,74%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.23
ΒΙΟ
-1,27%
5.43
ΒΙΟΚΑ
-0,53%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,09%
1.355
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.34
ΔΑΑ
+0,05%
8.004
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,53%
11.57
ΔΟΜΙΚ
-1,86%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,35%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+1,54%
1.65
ΕΕΕ
-1,16%
32.42
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
1.774
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.12
ΕΛΛ
-0,35%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,75%
1.91
ΕΛΠΕ
-0,89%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,85%
1.89
ΕΛΧΑ
-1,67%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.18
ΕΤΕ
-0,57%
7.666
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.88
ΕΥΡΩΒ
+0,09%
2.213
ΕΧΑΕ
-1,20%
4.51
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-2,08%
0.3295
ΙΛΥΔΑ
-0,50%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.715
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
0.97
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-1,03%
2.87
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,43%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,33%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+0,93%
0.433
ΚΟΥΑΛ
+0,69%
1.174
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.75
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.745
ΛΑΜΔΑ
-0,97%
7.13
ΛΑΜΨΑ
-1,06%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,34%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,97%
20.38
ΜΟΝΤΑ
-3,61%
3.47
ΜΟΤΟ
-0,92%
2.685
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,32%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,94%
33.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,47%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,83%
0.268
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
+1,85%
22
ΟΛΠ
-0,34%
29.65
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,76%
15.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.792
ΟΤΕ
+0,07%
14.58
ΟΤΟΕΛ
-0,95%
10.46
ΠΑΙΡ
+2,71%
1.025
ΠΑΠ
-0,84%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,84%
3.882
ΠΕΡΦ
-1,83%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
-0,76%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-1,45%
1.705
ΣΑΡ
-0,19%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.85
ΤΖΚΑ
-3,29%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-1,05%
3.76
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

ΕΒΕΠ: Προτείνει πλαφόν στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων 

Επιστολή στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο, έστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), «προκειμένου να ληφθούν μέτρα για την αποφυγή υπέρμετρων επιβαρύνσεων σε εμπορεύματα εξ αιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει εξακοντίσει τα κόστη διαμετακόμισης προς την Ευρώπη».

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης στην επιστολή του, στην παρούσα συγκυρία, το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, της επιβολής επίναυλου, του κόστους των καθυστερήσεων παράδοσης και των τελικών ανατιμήσεων των αγαθών, θα κληθεί να πληρώσει και πάλι ο τελικός καταναλωτής. Οι τιμές των εισαγόμενων και όχι μόνο, καταναλωτικών προϊόντων θα «εξακοντιστούν» στα ύψη σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της Ευρωζώνης, αλλά και το σύνολο του ευρωπαϊκού εμπορίου.

Το επιμελητήριο, υπενθυμίζει στην επιστολή του πως, σύμφωνα με το άρθρο 71 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, στη δασμολογητέα αξία προστίθενται α) τα ναύλα και β) ασφάλιστρα των εμπορευμάτων, δηλαδή τιμές CIF. Η διάταξη αυτή βασίζεται στη Συμφωνία για την Εφαρμογή του ‘Αρθρου VII της Γενικής Συμφωνίας Δασμών και Εμπορίου (GATT). Εφαρμόζοντας τον κανόνα αυτόν, είναι βέβαιο ότι η δασμολογητέα αξία θα ανέβει υπερβολικά, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χρεώσεις. Έχοντας δε υπόψη ότι οι δασμοί προστίθενται στη  φορολογητέα αξία για τον ΦΠΑ, είναι βέβαιο ότι η τελική αξία των εμπορευμάτων θα ανέλθει σε υπερβολικά επίπεδα και θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα.

Το επιμελητήριο θεωρεί ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε με τις κατάλληλες οδηγίες να επιτραπεί στα εμπορεύματα που μεταφέρονται με πλοία από την Ασία προς την Ευρώπη που κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, να μην επιβάλλονται δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις στο 100% των σημερινών και συνεχώς αυξανόμενων ναύλων, αλλά να μειωθεί σε ποσοστό που θα αντιστοιχεί στα μέσα επίπεδα των ναύλων που θα καταβάλλονταν όταν τα πλοία διέρχονται κανονικά από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφαρμόζοντας ένα «είδος πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων, με βάση τις τιμές της 12ης Δεκεμβρίου 2023 για όσο διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στην επιστολή του ΕΒΕΠ στα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και στο υπουργείο Ανάπτυξης, προτείνεται η παρέμβαση της ελληνικής κυβέρνησης στην ΕΕ με το αίτημα να εκδοθούν άμεσα οδηγίες που θα επιτρέπουν προσωρινά στα κράτη μέλη να μην προσαυξάνουν την αξία των εμπορευμάτων με τις επιπλέον επιβαρύνσεις στα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών από Ασία.

Οι μηνιαίες αυξήσεις στα ναύλα, δείχνουν, ήδη, τριπλασιασμό ή διπλασιασμό

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κοινοποίησαν διεθνείς και ελληνικοί ναυτιλιακοί οίκοι για το πρώτο δεκαπενθήμερο του 2024, όπως υπενθυμίζει το ΕΒΕΠ, οι μηνιαίες αυξήσεις στα ναύλα, δείχνουν ήδη τριπλασιασμό για τα λιμάνια της Μεσογείου και διπλασιασμό  για τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Τέλος για το λιμάνι του Πειραιά τα στοιχεία του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιανουαρίου 2024 δείχνουν μειώσεις σε όλα τα επίπεδα, με -45% στα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια εισαγωγής, -14% στα έμφορτα εξαγωγής και -20% στις μεταφορτώσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!