Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Aramco: Αναταράξεις στην αγορά πετρελαίου ελέω Ερυθράς

Οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου θα αντιμετωπίσουν τις διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα βραχυπρόθεσμα, αν και οι παρατεταμένες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία θα οδηγήσουν σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων λόγω μεγαλύτερων ταξιδιών και καθυστέρησης του εφοδιασμού, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού πετρελαϊκού γίγαντα Aramco.

Ο Αμίν Νάσερ δήλωσε στο Reuters ότι αναμένει ότι η αγορά πετρελαίου θα «σφίξει» αφού οι καταναλωτές εξάντλησαν τα αποθέματα κατά 400 εκατομμύρια βαρέλια τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που άφησε την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του ΟΠΕΚ ως την κύρια πηγή πρόσθετης προσφοράς για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.

Οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες να εκτρέψουν τα φορτία γύρω από την Αφρική. Οι προσκείμενοι στο Ιράν Χούθι λένε ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους κατά τη διάρκεια του συνεχιζόμενου πολέμου του Ισραήλ με τη Γάζα.

Θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια

«Εάν πρόκειται για βραχυπρόθεσμο χρονικό διάστημα, τα δεξαμενόπλοια μπορεί να είναι διαθέσιμα… Αλλά αν είναι μακροπρόθεσμα, μπορεί να υπάρξει πρόβλημα», δήλωσε ο Νάσερ σε συνέντευξή του στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ αυτής της εβδομάδας στο ελβετικό χιονοδρομικό κέντρο του Νταβός. «Θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα δεξαμενόπλοια και θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερο ταξίδι».

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν κάνει παύση ή εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα που οδηγεί στη διώρυγα του Σουέζ, την ταχύτερη διαδρομή από την Ασία προς την Ευρώπη, από όπου περνάει περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η εναλλακτική διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής προσθέτει 10-14 ημέρες στο ταξίδι.

Η Aramco μπορεί να παρακάμψει το στενό Bab al-Mandab κοντά στην Υεμένη, από όπου οι Χούτι εξαπολύουν επιθέσεις, μέσω ενός αγωγού που θα συνδέει τις ανατολικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της με τις δυτικές ακτές της και θα της δώσει ταχύτερη πρόσβαση στη διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε ο Νάσερ.

Ορισμένα πετρελαιοειδή μπορεί να χρειαστεί να πλεύσουν γύρω από την Αφρική, δήλωσε ο Νάσερ, προσθέτοντας ότι δεν αναμένει ότι οι Χούθις θα επιτεθούν ξανά στις εγκαταστάσεις της Aramco ως αποτέλεσμα των ειρηνευτικών συνομιλιών μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας και της Υεμένης.

Ο CE0 της Aramco βλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου

Ο Νάσερ δήλωσε ότι βλέπει τη ζήτηση πετρελαίου στα 104 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2024, που σημαίνει αύξηση κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια bpd μετά από αύξηση κατά 2,6 εκατομμύρια bpd το 2023.

Και η αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα, θα βοηθήσει στην περαιτέρω σύσφιξη της αγοράς, πρόσθεσε.

Ο Νάσερ δήλωσε ότι τα παγκόσμια αποθέματα έχουν συρρικνωθεί στο χαμηλότερο σημείο του μέσου όρου των πέντε ετών, αφού οι καταναλωτές εξάντλησαν τα υπεράκτια και εσωτερικά αποθέματα κατά 400 εκατομμύρια βαρέλια τα τελευταία δύο χρόνια.

«Το μόνο διαθέσιμο χαρτί σήμερα είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία είναι περίπου 3,5% παγκοσμίως. Και καθώς η ζήτηση αυξάνεται, θα διαβρωθεί αυτή η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, εκτός αν υπάρξει πρόσθετη προσφορά».

Ο Νάσερ δήλωσε ότι δεν μπορεί να προβλέψει πότε η ζήτηση πετρελαίου θα κορυφωθεί ή θα φτάσει στο ανώτατο σημείο της, καθώς η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων μεταφέρεται από τις ανεπτυγμένες στις αναπτυσσόμενες χώρες, οι οποίες γίνονται πλουσιότερες.

«Υπάρχει καλή ανάπτυξη και η ζήτηση είναι πολύ υγιής στην Κίνα», είπε.

Η Aramco έχει επενδύσει σε κινεζικά διυλιστήρια με συνδεδεμένες συμφωνίες προμήθειας αργού και βρίσκεται σε συζητήσεις για περισσότερα, με έμφαση στη μετατροπή υγρών σε χημικά.

«Δεν υπάρχουν πολλά διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο που να είναι πλήρως ολοκληρωμένα. Η Κίνα προσφέρει αυτή την ευκαιρία και η ζήτηση για χημικά αναμένεται να αυξηθεί, οπότε είναι μια ελκυστική αγορά», δήλωσε ο Νάσερ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!