Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Υπό στενή παρακολούθηση τα 737 MAX 9 της Boeing από την FAA

Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) δήλωσε την Παρασκευή στο Reuters ότι η υπηρεσία σχεδιάζει «στενότερη παρακολούθηση» του 737 MAX 9 μετά την επιστροφή του αεροσκάφους στις πτήσεις μετά από την έκρηξη στην καμπίνα του αεροσκάφους που σημειώθηκε στον αέρα.

Ο Διοικητής της FAA Μάικ Γουίτακερ δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη ότι είναι “αρκετά σαφές” ότι η έκρηξη της καμπίνας του 737 MAX 9 της Alaska Airlines ήταν κατασκευαστικό και όχι σχεδιαστικό πρόβλημα, και υποσχέθηκε ότι θα διενεργήσει έναν ολοκληρωμένο έλεγχο των ζητημάτων παραγωγής της Boeing, ο οποίος θα ξεκινήσει με το 737 MAX 9 και θα επεκταθεί και σε άλλα αεροσκάφη, όπως δικαιολογείται από τα δεδομένα.

«Αυτό συμβαίνει εδώ και αρκετό καιρό και ό,τι κι αν συμβαίνει δεν διορθώνει το πρόβλημα», δήλωσε ο Γουίτακερ, προσθέτοντας ότι δεν θα εγκρίνει την επιστροφή του MAX 9 στις πτήσεις έως ότου η υπηρεσία πειστεί ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να ξανασυμβεί αυτό».

Το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου στην πτήση 1282 της Alaska Air συνέβη καθώς το αεροσκάφος ανέβαινε μετά την απογείωσή του από το Πόρτλαντ του Όρεγκον.

Νέος έλεγχος και στενότερη παρακολούθηση

Η FAA ανέφερε σε ανακοίνωσή της νωρίτερα την Παρασκευή ότι θα διενεργήσει νέο έλεγχο της γραμμής παραγωγής του Boeing 737 MAX 9 και των προμηθευτών του και ενδέχεται να προβεί σε περαιτέρω ελέγχους ανάλογα με τα αποτελέσματα.

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι η FAA σχεδιάζει «στενότερη παρακολούθηση των δεδομένων και συνεχή παρακολούθηση της κατάστασης» καθώς το MAX 9 επιστρέφει στην υπηρεσία.

Ο Γουίτακερ , ο οποίος βρίσκεται στη θέση του από τον Οκτώβριο, δήλωσε ότι ο έλεγχος της FAA «έχει ως στόχο να εξετάσει το σύστημα, να εξετάσει πώς γίνονται οι επιθεωρήσεις, πού γίνονται, πώς είναι η αλληλεπίδραση με τους προμηθευτές, πώς γίνεται η παράδοση, απλώς όλη η διαδικασία για να κατανοήσουμε πραγματικά πώς λειτουργεί και πού μπορεί να υπάρχουν σφάλματα».

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι δεν έχει άποψη για το αν η Boeing χρειάζεται αλλαγές στη διοίκηση ως αποτέλεσμα του περιστατικού. «Η προσοχή μου επικεντρώνεται στο να διασφαλίσουμε ότι θα φτάσουμε την εταιρεία σε ένα σημείο όπου θα κατασκευάζει ασφαλή αεροπλάνα που θα είναι αξιόπλοα και θα παραμένουν αξιόπλοα».

Τι λέει η Boeing 

Η Boeing δεν σχολίασε αμέσως την τελευταία κίνηση της FAA ή τα σχόλια του Whitaker. Την Πέμπτη, η εταιρεία δήλωσε ότι «θα συνεργαστεί πλήρως και με διαφάνεια με την FAA και το NTSB (Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών) στις έρευνές τους».

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι η εν εξελίξει εξέταση πιστοποίησης του Boeing 737 MAX 7 είναι ξεχωριστή από την εν εξελίξει εξέταση ασφάλειας του MAX 9 και αρνήθηκε περαιτέρω σχόλια.

Αναφερόμενος στην έρευνα για το MAX 9, είπε ότι ο οργανισμός παίρνει το χρόνο του «για να καταλάβει τι συνέβη» και σημείωσε ότι το πάνελ της καμπίνας που έσκασε ήταν ένα σχέδιο πώματος πόρτας που χρησιμοποιείται με ασφάλεια σε άλλο αεροσκάφος.

«Νομίζω ότι είναι αρκετά σαφές για εμάς ότι πρόκειται για κατασκευαστικό ζήτημα», δήλωσε ο Γουίτακερ , προσθέτοντας ότι η FAA «περνάει από μια διαδικασία για να βρει τρόπο να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην ακεραιότητα αυτών των θυρών με βύσματα».

Η FAA έχει ελέγξει στενά την ποιότητα της Boeing και άλλα ζητήματα τα τελευταία χρόνια. Ο οργανισμός δήλωσε ότι συνεχίζει να επιθεωρεί κάθε αεροσκάφος 737 MAX και 787 πριν εκδοθεί “πιστοποιητικό αξιοπλοΐας και δοθεί άδεια παράδοσης”. Συνήθως η FAA μεταβιβάζει την αρμοδιότητα έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων στον κατασκευαστή.

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρος για τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρήθηκε το πώμα της πόρτας, αλλά ότι αυτό θα επανεξεταστεί, ενώ σημείωσε ότι το MAX 9 έχει περίπου 500.000 εξαρτήματα. «Σίγουρα δεν εξετάζουμε κάθε εξάρτημα, αλλά έτσι πρέπει να έχετε ένα σύστημα ελέγχου ποιότητας που να το κάνει αυτό … και (είναι) αρκετά ισχυρό για να δείτε αν κάτι δεν είναι σωστά συναρμολογημένο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!