THEPOWERGAME
Η βρετανικός όμιλος πολυτελούς μόδας Burberry για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες μείωσε τις προβλέψεις της για τις προοπτικές των κερδών της για το σύνολο του έτους, καθώς οι πωλήσεις της επλήγησαν από την επιβράδυνση της ζήτησης των πολυτελών ειδών, ακόμα και την περίοδο των Χριστουγέννων.
Οι μετοχές της Burberry υποχώρησαν κατά 7% στις πρωινές συναλλαγές, επεκτείνοντας τις απώλειες κατά το τελευταίο έτος στο 44%. Άλλες μετοχές πολυτελών προϊόντων διαπραγματεύονταν επίσης χαμηλότερα, με την LVMH και την Kering, η οποία αναμορφώνει την εταιρεία-σταρ Gucci, να υποχωρούν αμφότερες κατά 2%.
Η τελευταία προειδοποίηση της Burberry αποτελεί σημαντικό πλήγμα στο σχέδιο ανάκαμψης του CEO Τζόναθαν Ακερόιντ, ο οποίος προσπαθεί να κινηθεί προς τα πάνω υπό τη δημιουργική καθοδήγηση του σχεδιαστή Daniel Lee, ο οποίος λάνσαρε την πρώτη του συλλογή τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Η Burberry αναμένει κέρδη 523 εκατ. δολαρίων το 2023
Έχοντας βιώσει μια επιβράδυνση στις συναλλαγές κατά τη βασική περίοδο του Δεκεμβρίου, η Burberry αναμένει τώρα για το σύνολο του έτους προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη σε ένα εύρος μεταξύ 410 εκατομμυρίων λιρών (523 εκατομμύρια δολάρια) και 460 εκατομμυρίων λιρών.
Τον Νοέμβριο, είχε δηλώσει ότι τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη θα ήταν προς το χαμηλότερο επίπεδοτων τότε προβλέψεων των αναλυτών, από 552 εκατ. λίρες έως 668 εκατ. λίρες.
Οι αντίπαλοι, με επικεφαλής τις γαλλικές ηγέτιδες εταιρείες πολυτελείας LVMH και Kering, έχουν επίσης αναφέρει χαμηλότερη ζήτηση για προϊόντα υψηλής ποιότητας σε βασικές αγορές.
Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει προσθέσει γεωπολιτική αβεβαιότητα σε μια προοπτική του κλάδου της πολυτέλειας που ήδη έχει θολώσει από τον πληθωρισμό, με τους αγοραστές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη να σφίγγουν τα πορτοφόλια τους, ενώ οι προσδοκίες για μια ισχυρή ανάκαμψη μετά την πανδημία στην Κίνα εκτροχιάστηκαν από μια κρίση ακινήτων.
Τα έσοδα του γ’ τριμήνου της Burberry μειώθηκαν 7%
Τα έσοδα λιανικής της Burberry στις 13 εβδομάδες έως τις 30 Δεκεμβρίου μειώθηκαν κατά 7% στα 706 εκατομμύρια λίρες και οι συγκρίσιμες πωλήσεις των καταστημάτων διολίσθησαν κατά 4%.
Αυξήθηκαν κατά 3% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, στην οποία περιλαμβάνεται η Κίνα, αλλά μειώθηκαν κατά 5% στην Ευρώπη και κατά 15% στην Αμερική.
«Οι ρωγμές που εμφανίζονται στη ζήτηση πολυτελείας είναι πολύ ενδεικτικές. Οι λεγόμενοι φιλόδοξοι αγοραστές είναι μία από τις δημογραφικές ομάδες που αποσύρονται και η Burberry είναι περισσότερο εκτεθειμένη σε αυτό το είδος πελατών παρά στην υπερπολυτελή πολυτέλεια», δήλωσε η Sophie Lund-Yates, επικεφαλής αναλυτής μετοχών της Hargreaves Lansdown.
Η Burberry δήλωσε ότι αναμένει τώρα έναν αντίθετο άνεμο από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες ύψους 120 εκατομμυρίων λιρών στα έσοδα και περίπου 60 εκατομμυρίων λιρών στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη.
«Παραμένουμε σίγουροι για τη στρατηγική μας να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της Burberry και είμαστε αποφασισμένοι να επιτύχουμε τη φιλοδοξία μας για έσοδα 4 δισεκατομμυρίων λιρών», δήλωσε ο Akeroyd.