THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις της βρετανικής εταιρείας λιανεμπορίου Marks & Spencer αυξήθηκαν 8,1% κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων και ήταν καλύτερες από τις αναμενόμενες, χάρη στην ηγετική ανάπτυξη της αγοράς στα τρόφιμα και την ισχυρή επίδοση των γυναικείων ενδυμάτων.
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι ισχυρές επιδόσεις ενισχύουν την εμπιστοσύνη της για την αύξηση των κερδών της φέτος, αλλά έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου για την πίεση από τον πληθωρισμό των μισθών και των επιχειρηματικών τελών που είναι υψηλότερος από τον αναμενόμενο.
«Μπαίνουμε στο 2024 με ελατήριο στο βήμα μας, αλλά με καθαρό βλέμμα για τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Στιούαρτ Μασίν.
Οι μετοχές της M&S, οι οποίες έχουν διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο, υποχώρησαν κατά 4,5% στις πρώτες συναλλαγές.
Οι πωλήσεις τροφίμων της M&S αυξήθηκαν κατά 9,9%
Η M&S ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 9,9% στις 13 εβδομάδες έως τις 30 Δεκεμβρίου, ξεπερνώντας τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις των αναλυτών και τη συναίνεση για 6,6%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων ειδών ένδυσης και οικιακής χρήσης κατά 4,8% ξεπέρασε επίσης κατά πολύ τις προσδοκίες για αύξηση 2,8%.
Στα τρόφιμα, η M&S δήλωσε ότι υπεραπέδωσε έναντι της υπόλοιπης αγοράς τροφίμων, σημειώνοντας ότι ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε κατά 7%, ενώ τα είδη ένδυσης και το σπίτι αυξήθηκαν επίσης πριν από την αγορά.
Τα στοιχεία του κλάδου που δημοσιεύθηκαν αυτή την εβδομάδα είχαν επισημάνει μια ισχυρή χριστουγεννιάτικη επίδοση στα τρόφιμα, με τη συνολική αύξηση των πωλήσεων της M&S να ξεπερνιέται μόνο από τη discounter Lidl GB.
Οι επενδυτές έχουν όλο και μεγαλύτερη πεποίθηση ότι η στρατηγική του Machin για την αναστροφή του 140 ετών ομίλου μετά από χρόνια λανθασμένων εξελίξεων συγκεντρώνει δυναμική, με τις επιχειρήσεις ένδυσης και τροφίμων να αποδίδουν τα μέγιστα.
Ο όμιλος αποκομίζει επιτέλους τους καρπούς των επενδύσεων για τη βελτίωση της αξίας και της ποιότητας των ενδυμάτων και των τροφίμων του, την αναβάθμιση της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αναμόρφωση των καταστημάτων του.
Όμως, η στροφή έρχεται σε μια εποχή που οι προσδοκίες για την οικονομική ανάπτυξη στη Βρετανία παραμένουν αβέβαιες και η M&S σημείωσε τόσο καταναλωτικούς όσο και γεωπολιτικούς κινδύνους για το επόμενο έτος.
Ωστόσο, η M&S δήλωσε ότι είναι πεπεισμένη ότι τα αποτελέσματά της για το έτος έως το τέλος Μαρτίου θα είναι σύμφωνα με τις προσδοκίες της αγοράς.
Οι αναλυτές αναμένουν επί του παρόντος ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων για το έτος θα διαμορφωθούν στα 663 εκατ. στερλίνες (846 εκατ. δολάρια), από 482 εκατ. στερλίνες το 2022/23.