THEPOWERGAME
Η EQS είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan από τη Mercedes-EQ με το οποίο επαναπροσδιορίζει ολόκληρη την κατηγορία.
Bασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της πολυτελούς και της executive κατηγορίας και συναρπάζει τον οδηγό και τους επιβάτες με την πρωτοποριακή της τεχνολογία, σχεδίαση, λειτουργικότητα και συνδεσιμότητα.
Τα πρώτα μοντέλα που θα τεθούν σε κυκλοφορία είναι η EQS 450+ ισχύος 245 kW και η EQS 580 4MATIC ισχύος 385 kW. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η Mercedes επιδιώκει να προσφέρει ένα νέο στόλο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Ήδη από το 2030 η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών.
Η νέα EQS είναι σχεδιασμένη ως ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για το μέλλον. Τα οχήματα παράγονται με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο και με υλικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων, όπως οι μοκέτες από ανακυκλωμένα νήματα. Ο λόγος είναι ότι η Mercedes λαμβάνει υπόψη ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από την ανάπτυξη και το δίκτυο προμηθευτών μέχρι την παραγωγή της.
Με εξαιρετική επιμέλεια οι ειδικοί αεροδυναμικής, σε στενή συνεργασία με τους σχεδιαστές, κατάφεραν να επιτύχουν μία νέα κορυφαία τιμή Cd ίσο με 0,20. Έτσι, η EQS αναδεικνύεται ως το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής στον κόσμο, με αποτέλεσμα τη σημαντικά αυξημένη αυτονομία. Συγκαταλέγεται επίσης μεταξύ των αυτοκινήτων με την πλέον αθόρυβη λειτουργία χάρη και στην πολύ χαμηλή στάθμη αεροδυναμικού θορύβου.
Η EQS έχει ενδιαφέρουσα τιμή ανάκτησης ενέργειας. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να επιβραδύνει μέχρι την ακινητοποίηση χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου, ενώ ταυτόχρονα ωφελείται και η αυτονομία από αυτή τη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας και την υψηλή ισχύ (έως και 290 kW ) που ανακτάται. Αυτόματη επιβράδυνση πραγματοποιείται και όταν ανιχνεύονται προπορευόμενα οχήματα που μειώνουν ταχύτητα μέχρι και να ακινητοποιηθούν. Η ευφυής ανάκτηση ενέργειας προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες με τη βοήθεια του συστήματος υποβοήθησης ECO και δρα προνοητικά, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τις συνθήκες κυκλοφορίας και την τοπογραφία. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τρεις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας και τη λειτουργία ρολαρίσματος του κινητήρα μέσω των χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι.
Με αυτονομία που φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα (WLTP) και απόδοση ισχύος έως 385 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της EQS ικανοποιεί κάθε προσδοκία που μπορεί να έχει κανείς από ένα πρωτοποριακό sedan της οικογένειας S-Class. Όλα τα μοντέλα EQS εξοπλίζονται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με σύστημα 4MATIC διαθέτουν και ένα eATS στον μπροστινό άξονα.
Η EQS σηματοδοτεί επίσης την εισαγωγή μίας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες διαθέτει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 107,8 kWh. Το πρωτοποριακό λογισμικό διαχείρισης μπαταρίας, το οποίο αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία, επιτρέπει την απομακρυσμένη ενημέρωσή του (over-the-airupdate). Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα διαχείρισης ενέργειας είναι παραμένει ενημερωμένο σε όλη τη διάρκεια ζωής του.
Όσον αφορά στα χημικά στοιχεία των κυψελών, η περιεκτικότητα των καθόδων σε κοβάλτιο έχει μειωθεί κατά 10%. Η EQS μπορεί να φορτίζεται με έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα και να επαναφορτίζεται για 300 επιπλέον χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 15 λεπτά.
Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου με έως 22 kW.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ