THEPOWERGAME
Ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας Cosco, που ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ), ανέστειλε τα δρομολόγια προς το Ισραήλ μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς οι εντάσεις στη στρατηγική ναυτιλιακή λωρίδα συνεχίζουν να αυξάνονται, ανέφεραν τα ισραηλινά κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Οι λεπτομέρειες της απόφασης της Cosco παραμένουν αδιευκρίνιστες, σύμφωνα με το ισραηλινό οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Globes.
Οι επιθέσεις σε πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι έχουν ωθήσει τις τιμές των ωκεάνιων ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα και έχουν οδηγήσει σε μεγαλύτερα ναυτιλιακά ταξίδια, καθώς οι ναυλωτές αλλάζουν διαδρομή για να ταξιδέψουν τη μεγάλη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής.
Οι μετοχές της Cosco σημείωσαν πτώση 3%
Οι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ μετοχές της Cosco σημείωσαν πτώση 3% τη Δευτέρα.
Για να αποφύγουν τα πλήγματα των μαχητών που εδρεύουν στην Υεμένη, οι μεταφορείς έχουν ήδη εκτρέψει πάνω από 200 δισεκατομμύρια δολάρια σε εμπορικές συναλλαγές τις τελευταίες εβδομάδες, με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Maersk και η Hapag-Lloyd, να διακόπτουν τη ναυσιπλοΐα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι νεωτέρας.
Η Cosco είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας και κατέχει σχεδόν το 11% του μεριδίου της εμπορικής αγοράς.
Η Orient Overseas Container Line, η οποία αποτελεί μέρος του ναυτιλιακού ομίλου Cosco, έχει επίσης αναστείλει τα δρομολόγια προς την Ερυθρά Θάλασσα και έχει σταματήσει να δέχεται φορτία με προορισμό το Ισραήλ από τον Δεκέμβριο, επικαλούμενη λειτουργικά προβλήματα.
«Η απόφαση της Cosco είναι σημαντική, επειδή συνεργάζεται με την ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία ZIM, η οποία θα πρέπει να δρομολογήσει περισσότερα πλοία στις γραμμές της Άπω Ανατολής», ανέφερε η Globes. Η Cosco έχει μια άλλη γραμμή που διαχειρίζεται από κοινού με τη Zim.