THEPOWERGAME
Η Tencent έχασε περίπου 43,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία την Παρασκευή, αφού η Κίνα εξέπληξε τις χρηματοπιστωτικές αγορές με μια νέα σειρά κανόνων online gaming που αποσκοπούν στον περιορισμό των υπερβολικών παιχνιδιών και δαπανών.
Το σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών από την Εθνική Διοίκηση Τύπου και Δημοσιεύσεων της Κίνας βύθισε τις εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ μετοχές των Tencent, NetEase και Bilibili – μεταξύ των μεγαλύτερων μετρητών που σχετίζονται με τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια στη μεγαλύτερη αγορά διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο.
«Η πιο πρόσφατη ρυθμιστική κίνηση σχετικά με τη βιομηχανία διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών είναι το τελευταίο πράγμα που ήλπιζε η αγορά να ακούσει από το Πεκίνο», δήλωσε στο CNBC ο Brian Tycangco, αναλυτής της Stansberry Research.
«Αν και με καλές προθέσεις, η κίνηση αυτή θέτει υπό αμφισβήτηση τη βιωσιμότητα των υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων που ως επί το πλείστον βασίζονται σε κίνητρα ή ανταμοιβές για την προσέλκυση χρηστών και την ενίσχυση της αφοσίωσης», πρόσθεσε.
Βουτιά 12,4% της μετοχής Tencent
Η Tencent με έδρα τη Σενζέν, στην οποία ανήκει το WeChat και η οποία απέκτησε πάνω από το ένα πέμπτο των εσόδων του τρίτου τριμήνου από τα εγχώρια διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια, είδε τις μετοχές της να πέφτουν περίπου 12,4% και να κλείνουν στα 274 δολάρια Χονγκ Κονγκ, το χαμηλότερο επίπεδο κλεισίματος από τα τέλη Νοεμβρίου 2022.
Η NetEase, της οποίας το 80% των εσόδων του τρίτου τριμήνου προήλθε από τα εγχώρια διαδικτυακά παιχνίδια, σημείωσε πτώση 24,6% και έκλεισε στα 122 HK$. Οι απώλειες της Παρασκευής εξαφάνισαν περίπου 115,1 δισεκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ (14,7 δισεκατομμύρια δολάρια) από την κεφαλαιοποίηση της NetEase.
Το Bilibili, ένας ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης που απέκτησε το 17,1% των συνολικών καθαρών εσόδων του τρίτου τριμήνου από τα κινεζικά εγχώρια τυχερά παιχνίδια, είδε τις μετοχές της να διολισθαίνουν κατά 9,7% και να κλείνουν στα 80,30 HK$, το χαμηλότερο επίπεδό τους από τον Νοέμβριο του 2022 – χάνοντας περίπου 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ (307 εκατομμύρια δολάρια) από την κεφαλαιοποίησή της.
Ο δείκτης Hang Seng έκλεισε με πτώση 1,7% την Παρασκευή ενόψει του τετραήμερου Σαββατοκύριακου διακοπών, ενώ ο δείκτης China Enterprises Index των μεγαλύτερων υπεράκτιων ονομάτων blue chip της ηπειρωτικής χώρας που είναι εισηγμένα στο Χονγκ Κονγκ έκλεισε με πτώση 2,3%.
«Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε περισσότερη σαφήνεια σχετικά με αυτούς τους νέους κανόνες τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Αλλά οι επενδυτές δεν θέλουν να περιμένουν να καταλαγιάσει η σκόνη. Ο καλύτερος συντονισμός μεταξύ του κλάδου και των ρυθμιστικών αρχών θα ωφελήσει όλους στο μέλλον», δήλωσε ο Tycangco.
Νέες κατευθυντήριες γραμμές, νέο πισωγύρισμα
Το νέο σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών που κυκλοφόρησε από την κορυφαία ρυθμιστική αρχή τυχερών παιχνιδιών της Κίνας απαιτεί από τους ιδιοκτήτες των διαδικτυακών παιχνιδιών να απέχουν από την παροχή ή την επιδοκιμασία συναλλαγών υψηλής αξίας ή ακριβών συναλλαγών σε εικονικές οντότητες είτε μέσω δημοπρασιών είτε μέσω κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων, μεταξύ άλλων.
Θα απαγορευτούν επίσης οι καθημερινές ανταμοιβές σύνδεσης, ενώ θα πρέπει να επιβληθούν όρια επαναφόρτισης με αναδυόμενες προειδοποιήσεις που θα εκδίδονται στους χρήστες που επιδεικνύουν «παράλογη καταναλωτική συμπεριφορά», δήλωσε η Εθνική Υπηρεσία Τύπου και Δημοσιεύσεων.
«Αυτά τα νέα μέτρα δεν μεταβάλλουν ριζικά το επιχειρηματικό μοντέλο και τις λειτουργίες των διαδικτυακών παιχνιδιών», δήλωσε στο CNBC ο Βίγκο Ζανγκ, αντιπρόεδρος της Tencent Games. «Αποσαφηνίζουν την υποστήριξη των αρχών προς τη βιομηχανία διαδικτυακών παιχνιδιών, παρέχοντας καθοδηγητική καθοδήγηση που ενθαρρύνει την καινοτομία παιχνιδιών υψηλής ποιότητας».
Αυτά τα τελευταία σχέδια κανόνων έρχονται σε μια εποχή, δεδομένου ότι η ευρύτερη βιομηχανία τεχνολογίας της Κίνας μόλις βγήκε από μια ευρύτερη καταστολή που ξεκίνησε στα τέλη του 2020.
Πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, η Tencent εξασφάλισε δικαιώματα σε πέντε από τις 45 άδειες ξένων παιχνιδιών που εγκρίθηκαν από την Εθνική Διοίκηση Τύπου και Δημοσιεύσεων, στην πρώτη παρτίδα εγκρίσεων μετά την καταστολή του Πεκίνου στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021.