Γ.Δ.
1428.81 -1,26%
ACAG
-0,68%
5.86
BOCHGR
-0,86%
4.59
CENER
-2,00%
9.79
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
-2,26%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.88
TITC
-1,27%
34.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+1,28%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.98
ΑΛΦΑ
-3,03%
1.49
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-3,65%
10.57
ΑΣΚΟ
-1,81%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
+0,47%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,02%
4.54
ΑΤΤΙΚΑ
+1,32%
2.3
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+2,94%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
17.44
ΔΑΑ
+0,11%
7.598
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-2,00%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+1,38%
32.36
ΕΚΤΕΡ
-2,64%
1.698
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-1,12%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,07%
1.892
ΕΛΠΕ
-1,28%
6.95
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.69
ΕΛΧΑ
-2,55%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,25%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
7.65
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-2,32%
1.975
ΕΧΑΕ
-2,76%
4.41
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,86%
0.333
ΙΛΥΔΑ
-2,78%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,72%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-2,45%
1.116
ΙΝΤΕΚ
-0,83%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-2,57%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,45%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,49%
0.406
ΚΟΥΑΛ
-2,36%
1.16
ΚΟΥΕΣ
-1,92%
5.1
ΚΡΙ
-1,12%
13.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,79%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
-3,23%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,73%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-2,26%
2.59
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,29%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,44%
3.39
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,51%
20.9
ΜΟΝΤΑ
+0,55%
3.67
ΜΟΤΟ
-1,85%
2.655
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,91%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+0,75%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-3,09%
33.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-2,17%
0.27
ΞΥΛΠ
+4,35%
0.384
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
+0,18%
27.1
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.43
ΟΠΑΠ
-1,45%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,59%
0.804
ΟΤΕ
-2,22%
15.39
ΟΤΟΕΛ
-1,45%
10.84
ΠΑΙΡ
-2,75%
0.992
ΠΑΠ
+3,04%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.72
ΠΕΡΦ
-2,41%
6.49
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,59%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,15%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-1,14%
1.74
ΣΑΡ
-1,11%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,01%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-3,29%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-4,36%
6.14
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,61%
1.584
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
-3,25%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Με αποτυπώματα και προσωποφωτογραφίες οι Βρετανοί στην ΕΕ

Όσοι Βρετανοί δεν έχουν ακόμη βιώσει την αναστάτωση που έχει επιφέρει το Brexit θα έρθουν αντιμέτωποι με τις νέες διαδικασίες που υπαγορεύει το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕS), το οποίο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τις 6 Οκτωβρίου του 2024. Από την εκείνη την ημερομηνία και έπειτα στον έλεγχο διαβατηρίων, που γίνεται τυπικά  κατά την είσοδο στην ΕΕ από τρίτη χώρα θα προστεθεί η βιομετρική επαλήθευση με δακτυλικά αποτυπώματα και εικόνες προσώπου στο πλαίσιο μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας. Με το σύστημα αυτό υπολογίζεται πως θα υπάρξουν καθυστερήσεις στα σύνορα με την ΕΕ όσο και αν στόχος των αρχών είναι να τις αποφύγουν. Ενδεικτικό είναι πως η διοίκηση του Eurotunnel στη Σήραγγα της Μάγχης υπολογίζει πως το μέσο χρονικό διάστημα για τη διεκπεραίωση των ελέγχων στα σύνορα της Μεγάλης Βρετανίας με τη Γαλλία θα αυξηθεί από ένα λεπτό σε πέντε με επτά λεπτά. Ανησυχίες έχουν επίσης εκφραστεί για καθυστερήσεις στη μετακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών στο λιμάνι του Ντόβερ και τον τερματικό σταθμό Eurostar του Λονδίνου, αντίστοιχα. Οι γαλλικές αρχές που αναλαμβάνουν τους ελέγχους των ταξιδιωτών σε όλα αυτά τα σημεία -λιμάνι του Ντόβερ, Eurostar και Eurotunnel- συνεργάζονται με τους αρμοδίους στη Βρετανία για να την αποφυγή καθυστερήσεων.

Το νέο σύστημα EES ισχύει για όλους όσους έρχονται από τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ιαπωνία και την Αυστραλία, με εξαίρεση όσους διαθέτουν βίζα μακράς διαρκείας. Οπότε, η μετάβαση των Βρετανών τουριστών στον Eυρωπαϊκό Νότο δεν θα είναι τόσο εύκολη όσο πριν, τουλάχιστον μέχρι να προσαρμοστούν όλοι στο EES.

Η υιοθέτηση του EES έχει αναβληθεί κάποιες φορές, με την τελευταία παράταση να δίνεται τον περασμένο Μάιο λόγω τεχνικών δυσκολιών. Όμως, οι πρακτικές δυσκολίες παραμένουν. Παραδείγματος χάριν, η διοίκηση του Eurotunnel εξηγεί πως οι ταξιδιώτες θα πρέπει να βγαίνουν από τα αυτοκίνητά τους και να μεταβαίνουν τα ηλεκτρονικά σημεία ελέγχου για να περνούν τα βιομετρικά χαρακτηριστικά τους. Η εγκατάσταση των απαραίτητων συστημάτων, τα οποία θεωρητικά θα μπορούν να ολοκληρώνουν τους ελέγχους σε 500 οχήματα ανά ώρα, εκτιμάται πως θα κοστίσει  67 εκατ. στερλίνες. Σήμερα περίπου 840 αυτοκίνητα διέρχονται από τη Σήραγγα της Μάγχης ανά μία ώρα.

Ανάλογα συστήματα θα τεθούν σε λειτουργία σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, εξαιρουμένης της Κύπρου και της Ιρλανδίας διότι καμία από τις δυο χώρες δεν αποτελούν μέρος της Ζώνης Σένγκεν. Οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν επίσης στην Ισλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Λίχτενσταϊν. Ο αεροπορικός κλάδος είχε δηλώσει πως οι αναβολές ήταν αναγκαίες για να γίνουν οι προσαρμογές. Όπως είχε αναφερθεί σε κοινή ανακοίνωση των διεθνών και ευρωπαϊκών φορέων του κλάδου (ACI, A4E, ERA και IATA) τον περασμένο Οκτώβριο, το EEA θα αλλάξει τα δεδομένα στη διαχείριση των συνόρων της ΕΕ, αλλά θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ομαλή ενεργοποίηση του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!