THEPOWERGAME
Οι νέες μετοχικές ισορροπίες στη Regency
-Το 25% του ποσοστού που είχαν οι τράπεζες (33%) στην Regency θα αποκτήσει η πλευρά Κόκκαλη ενώ το υπόλοιπο 75% αποκτάται από την πλευρά Θανάση Λασκαρίδη. Τα δύο καζίνο της εταιρείας είχαν διαφορετική πορεία το 2023. Έτσι το καζίνο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να παρουσιάσει τζίρο κοντά στα 80 εκατ. ευρώ ενώ το καζίνο Πάρνηθας, που δέχθηκε και μεγαλύτερες πιέσεις, θα κινηθεί μεταξύ 60 και 62 εκατ. ευρώ. Όμως η Πάρνηθα έχει καλύτερες προοπτικές ανόδου για το 2024 οπότε και προβλέπεται πως τα έσοδά της θα αυξηθούν κοντά στο 15%.
Η πολιτικά ορθή απάντηση της Dominique Leroy
-Την ανακοίνωση αλλαγής ηγεσίας στον ΟΤΕ έκανε σε περίπου 5.000 εργαζόμενους του ομίλου, μέσω τηλεδιάσκεψης η επικεφαλής της Deutsche Telekom για την Ευρώπη και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΤΕ, Dominque Leroy. Όπως είπε η ίδια ο κ. Νεμπής θα αναλάβει επίσημα τα καθήκοντά του την 1η Ιουλίου 2024, ενώ μέχρι τότε θα συμμετέχει σε διάφορα όργανα της διοίκησης του ομίλου ΟΤΕ. Στην Ελλάδα και στον ΟΤΕ, θα επιστρέψει από την Κροατία και την Hrvatski Telekom όπου είναι επικεφαλής, μετά το Πάσχα. Η Dominique Leroy ρωτήθηκε από εργαζόμενο αν θα αλλάξει το λογότυπο του ΟΤΕ σε Τ, αλλά η σιδηρά κυρία της Deutsche Telekom, δεν έδωσε μια ευθεία απάντηση. Μίλησε για συνέργειες και ένα μεγάλο brand name αναφορικά με το Τ, χωρίς ωστόσο να φωτίσει περαιτέρω τους συμμετέχοντες στην τηλεδιάσκεψη.
Παρατείνουν την προστασία των δανειοληπτών (στεγαστικά) οι τράπεζες
-Αυξήσεις (επιτοκίων) πάνε, αυξήσεις έρχονται, αυξήσεις παγώνουν…και σε όλο αυτό το σκηνικό οι Έλληνες δανειολήπτες στεγαστικών είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα από τους λοιπούς Ευρωπαίους- μην πιάσουμε τους Αμερικανούς. Το μέτρο στο οποίο προχώρησαν τη φετινή άνοιξη με πρωτοβουλία τους οι ελληνικές τράπεζες και που προστάτεψε από τις ανηλεείς αυξήσεις τα νοικοκυριά που έχουν στεγαστικό δάνειο να αποπληρώσουν, θα συνεχισθεί και πέραν της τυπικής λήξης του.
-Αρχικά, το μέτρο αυτό (που έβαζε πλαφόν στην αύξηση του κυμαινόμενου επιτοκίου με βάση το Euribor) αποφασίστηκε να ισχύσει επί 12μήνου, δηλαδή ως το Μάρτιο του 2024, αλλά επειδή προτεραιότητα του κλάδου είναι η διατήρηση των ενήμερων δανείων στα σημερινά ποσοστά και η αποφυγή νέων επισφαλειών, οι τραπεζίτες θα το παρατείνουν μέχρι νεοτέρας. Η χθεσινή απόφαση Λαγκάρντ που θέλει να πάρει το χρόνο της για τις νέες μειώσεις, εδραιώνει ακόμη περισσότερο την άτυπη απόφαση των τραπεζών για την παράταση της… άτυπης πρωτοβουλίας τους (αφού δεν μπήκε στη συζήτηση ο SSM), υπέρ της διατήρησης της δόσης των νοικοκυριών σε βιώσιμα επίπεδα εξυπηρέτησης.
Συγκέντρωση ενόψει στον κλάδο νερού
-Νέα deals, αυτή τη φορά στον κλάδο εμφιαλωμένου νερού, προωθούν Θεοδωρόπουλος, Ταμβακάκης και Καραμούζης, επιχειρηματίες πρώτης γραμμής που κάνουν μαζί δουλειές και σε άλλους κλάδους. Όπως έγινε γνωστό από ανάρτηση στο ΓΕΜΗ οι νέες κινήσεις δρομολογούνται μέσω της Water Invest, που ενεργοποιήθηκε με μετοχικό κεφάλαιο 12,4 εκατ. ευρώ από τα fund SMERC, του Νίκου Καραμούζη και EOS του Απόστολου Ταμβακάκη -που έχει παρουσία στο νερό με το σήμα «δροσιά» από το Καιμακτσαλάν, μέσω της Agrifreda. Στο διοικητικό σχήμα της Water Invest συμμετέχουν οι στενοί συνεργάτες των δύο ανδρών, Ν. Βουδούρης και Γ. Παπαδόπουλος αντίστοιχα αλλά και η Μαρία Γεώργαλου, στενή συνεργάτης του Σπ. Θεοδωρόπουλου και στην Bespoke. Μάλιστα η «συμμετοχή» στο νερό φαίνεται να ακολουθεί το μοντέλο με το οποίο τοποθετήθηκε η Bespoke στην αγορά χυμών (με κοινή εταιρεία Bespoke και EOS η οποία εξαγόρασε την Ελληνικοί Χυμοί) αλλά και το SMERC στα αναψυκτικά της ΕΨΑ (με κοινή εταιρεία SMERC και οικογένειας Τσαούτου, χωρίς τη συμμετοχή της οικογένειας Σερπετά, της ΒΙΚΟΣ, που ελέγχει το 25%). Οι μέτοχοι της νεοσυσταθείσας εταιρείας διενεργούν συζητήσεις με επιχειρηματίες του κλάδου εμφιαλωμένου νερού, μεταξύ των οποίων η Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, όπως αναφέρουν πληροφορίες από στελέχη της αγοράς, τις οποίες πάντως δεν επιθυμούσε να σχολιάσει η εταιρεία σε σχετικό ερώτημα του Powergame. Αναμένονται ανακοινώσεις.
18 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Αττική
Αυξάνονται διαρκώς οι ξενοδοχειακές μονάδες της Αττικής, με τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων να έχουν την τιμητική τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, τον Οκτώβριο του 2023, τα ξενοδοχεία έφτασαν τις 697 μονάδες και τα 34.686 δωμάτια. Οι περισσότερες νέες ξενοδοχειακές μονάδες βρίσκονται στον κεντρικό τομέα της Αθήνας, όπου υπάρχουν 294 ξενοδοχεία που προσφέρουν 18.254 δωμάτια. Οι ξενοδόχοι της Αθήνας επενδύουν και αναβαθμίζουν τις μονάδες τους, βλέπουμε νέα concepts, τοπικές και εθνικές αλυσίδες να επεκτείνονται και επίσης διεθνείς επενδυτές να μπαίνουν στην αγορά, συχνά σε συνδυασμό με διεθνή ξενοδοχειακά brands. Το 82% των δωματίων ξενοδοχείων 5 αστέρων της Αττικής είναι μέρος μιας τοπικής, εθνικής και / ή διεθνούς αλυσίδας. Τα 4 αστέρων έχουν μερίδιο 40%. Στην Αττική επί του παρόντος έχουμε 18 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες με 34 brands, χωρίς τις μονάδες που είναι σε εξέλιξη. Οι επισκέπτες είναι πολύ ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις με βαθμό 8,8. Η σχέση ποιότητας / τιμής είναι 8,4 στα 10, όπως αναφέρεται στην έρευνα Κίνησης και Απόδοσης των ξενοδοχείων της Αθήνας που διενεργεί κάθε μήνα η GBR Consulting.