Γ.Δ.
1480.65 +1,11%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
+0,31%
9.64
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,66%
9.02
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,51%
12.14
TITC
-0,81%
30.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
+5,03%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.27
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,53%
3.08
ΑΛΦΑ
+2,47%
1.7195
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,76%
11.91
ΑΣΚΟ
+1,44%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-27,87%
8.8
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,04%
5.99
ΒΙΟΚΑ
+0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
+3,79%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,53%
7.992
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.535
ΕΕΕ
+1,22%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+5,26%
4.305
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΠΕ
+1,73%
7.65
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,94%
1.89
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
+1,47%
8.422
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.229
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.795
ΙΑΤΡ
-0,29%
1.735
ΙΚΤΙΝ
+0,97%
0.415
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+2,76%
5.22
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+1,01%
6.03
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-3,14%
1.54
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,99%
1.495
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,82%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+3,11%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,85%
1.16
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.891
ΛΑΜΔΑ
-0,13%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,52%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,33%
3.72
ΜΙΝ
-0,79%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,87%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,22%
36.76
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-2,82%
20.7
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,01%
15.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
+2,47%
14.5
ΟΤΟΕΛ
+2,07%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,41%
3.955
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
+2,58%
4.175
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,72%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.344
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.645
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.8
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+4,05%
4.11
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Οι αναπλάσεις που αλλάζουν το Παλαιό Φάληρο

Σε εξέλιξη βρίσκεται μια σειρά σημαντικών αναπλάσεων, ύψους εκατομμυρίων ευρώ που υλοποιούνται στο Παλαιό Φάληρο και οποίες αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στην νέα «χρυσή» εποχή στην οποία σταδιακά εισέρχεται η παραλιακή ζώνη της Αττικής. Η δημιουργία του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης, η αναγέννηση του διατηρητέου κτηρίου του Φλοίσβου και η κατασκευή υπόγειου parking είναι μερικά από τα έργα που έχουν μπει ήδη σε τροχιά υλοποίησης. Παράλληλα, φαίνεται ότι προχωρούν και αναπτύξεις που αφορούν άμεσα το Παλαιό Φάληρο, όπως ο «Αστικός Περίπατος» και η Β΄φάση ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου.

Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που βρίσκονται στα σκαριά και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα το 2025 είναι και το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης. Ο σχεδιασμός του προβλέπει να κατασκευαστούν κτιριακές υποδομές, στις οποίες θα εκτεθούν ιστορικά αντικείμενα, ντοκουμέντα, σπάνιο έντυπο υλικό, καθώς και ψηφιακό περιεχόμενο.  Το σύνολο της έκτασης του Πάρκου ανέρχεται περίπου στα 26.000 τ.μ. και θα υλοποιηθεί στην περιοχή Φλοίσβος και πιο συγκεκριμένα στις εκτάσεις που θα παραχωρηθούν στο «Ταμείου Εθνικού Στόλου» (ΤΕΣ) υπέρ του Πολεμικού Ναυτικού. Το σύνολο των δαπανών ανέρχεται στα 35 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τη δωρεά του εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη, μέσω της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Δράμας «Κύκλωψ». Μέχρι στιγμής, όπως υποστηρίζει στο powergame.gr ο Δήμαρχος του Παλαιού Φαλήρου, Γιάννης Φωστηρόπουλος, ο δήμος έχει προχωρήσει στις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ώστε να μπορέσει να έρθει το υποβρύχιο,  με το οποίο ξεκινά και η πρώτη φάση του έργου. Το υποβρύχιο Τύπου 209, θα εκτίθεται απέναντι από το Θ. Αβέρωφ και θα γίνεται προσβάσιμο από την νότια πλευρά μέσω μεταλλικών κλιμάκων που οδηγούν στις δύο θύρες που θα διανοιχθούν στην όψη του.

Η περιοχή γύρω από το υποβρύχιο θα είναι συνολικής έκτασης 3,500 τ.μ. και θα βρίσκεται στα νότια του κτιρίου του Οδυσσέα το οποίο θα είναι και το κυρίως έκθεμα του Πάρκου. Ακόμη, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του project η οποία έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 17 Ιανουαρίου 2024, προβλέπει στο χώρο να υπάρχει υπαίθρια έκθεση σκαφών, εκθεσιακό κτίριο με βιβλιοθήκη και συνεδριακό κέντρο 400 ατόμων, εμπορικά καταστήματα, πλωτές υποδομές για την υποδοχή σκαφών αναψυχής, καθώς και υπόγειες θέσης στάθμευσης για 120 οχήματα. Παράλληλα, προχωρά και η διαδικασία δημοπράτησης του εσωτερικού δρόμου, καθώς προβλέπεται ανάμεσα στο πάρκο ναυτικής παράδοσης και τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου να δημιουργηθεί ένας καινούριος δρόμος, καθώς ο υπάρχων καταργείται, αφού με την επένδυση ενοποιείται το χερσαίο κομμάτι με το κομμάτι που ελλιμενίζεται το Αβέρωφ.

Νέα πνοή στο στρογγυλό κτίριο του Φλοίσβου

Νέα πνοή θα πάρει ξανά το ιστορικό και πολύ χαρακτηριστικό στρογγυλό κτίριο του Φλοίσβου, ένα από τα τοπόσημα της περιοχής. Το συγκεκριμένο ακίνητο θα ανακαινιστεί πλήρως, καθώς έχει μεγάλα στατικά προβλήματα, που του προκαλούν πολλές φθορές.  Όπως υποστηρίζει ο κ. Φωστηρόπουλος: «Τη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου θα την αναλάβει η Περιφέρεια και το ύψος της επένδυσης θα φτάσει τα 2,9 εκατ. ευρώ. Μετά τις εργασίες το ιστορικό αυτό κτίριο, θα γίνει βιώσιμο και επισκέψιμο και μάλιστα θα αποτελέσει ξανά το σύμβολο του Φαλήρου». Το εν λόγω έργο πρόκειται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2024.

Πώς θα είναι το νέο υπόγειο πάρκινγκ των 400 θέσεων

Προχωρούν και οι διαδικασίες για τη δημιουργία νέου υπόγειου πάρκινγκ στον Φλοίσβο. Στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθούν οι μελέτες που απαιτούνται ώστε να ξεκινήσει η β΄φάση που αφορά την κατασκευή του. Σύμφωνα με την ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαντολλογικών Επιπτώσεων) ο νέος υπόγειος χώρος στάθμευσης θα είναι δυναμικότητας 400 θέσεων και χωροθετείται στην έκταση που βρίσκεται νοτιοδυτικά της Λεωφόρου Ποσειδώνος, εντός του παραλιακού μετώπου του Δήμου Νέου Φαλήρου. Ο χώρος θα καταλαμβάνει τμήμα της υπόγειας έκτασης του Πάρκου του Φλοίσβου, μεταξύ του κτιρίου του Φλοίσβου και της ομώνυμης Μαρίνας. «Πρόκειται για ανάπτυξη ύψους 12 εκατ. ευρώ που θα δώσει μεγάλη πνοή στην περιοχή. Χρηματοδοτείται μάλιστα και από πόρους που κατάφερε και εξασφάλισε η Δημοτική Αρχή Π. Φαλήρου από το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”’, προκειμένου να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα στάθμευσης της πιο πυκνοκατοικημένης περιοχής της πόλης μας», όπως υποστηρίζει ο κος Γ. Φωστηρόπουλος.

Ξεκλειδώνει ο παραλιακός πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος

Στην επόμενη φάση περνάει ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος της παραλιακής λεωφόρου, μήκους 22 χλμ., μετά τη συμφωνία ΕΤΑΔ – Περιφέρειας Αττικής για την παραχώρηση της απαιτούμενης γης. Πλέον απομένει η έγκριση των μελετών από τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια Αττικής, ώστε να δημοπρατηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους ώστε να ακολουθήσει η προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού πρέπει να υπάρχει ανάδοχος, ενώ να σημειωθεί ότι το έργο θα δημοπρατηθεί ως «μελετοκατασκευή», με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει την οριστική μελέτη, τη μελέτη εφαρμογής και την κατασκευή του έργου. Στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025, καθώς η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης (με 19,1 από τα 24,7 εκατ. ευρώ) δημιουργεί περιορισμό ως προς το χρονοδιάγραμμα.

Τι συμβαίνει με τη Β΄ φάση του Φαληρικού Όρμου

Σε φάση υλοποίησης εισέρχεται και η δεύτερη φάση του ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, μετά την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης που αφορούσε άμεσα και το Παλαιό Φάληρο. Η δεύτερη φάση έκανε δειλές κινήσεις εκκίνησης με την υποβολή του σχετικού φακέλου στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Της συμπλήρωσης του φακέλου, προηγήθηκε διετής στενή συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με την συμβουλευτική ομάδα του Jaspers (Joint Assistance to Support Projects in European Regions), την DG REGIO και το ΥΜΕΠΕΡΑ. Εξέλιξη βάσει της οποίας «σφραγίζεται» η χρηματοδότησή του έργου από πόρους της ΕΕ οι οποίοι συνολικά αγγίζουν τα 464,4 εκατ. ευρώ.

Το αντικείμενο των έργων της β’ φάσης θα είναι η δημιουργία του οικολογικού πάρκου 220 στρεμμάτων, που θα αποτελέσει σημαντικό πνεύμονα πρασίνου, άθλησης και αναψυχής. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει έργα εγκαταστάσεων περιβάλλοντος χώρου, διαμορφώσεων τοπίου και φύτευσης σε έκταση 536 στρεμμάτων, νέα κτιριακά έργα επιφάνειας 3.957,30 τ.μ., υπόγειους χώρους στάθμευσης επιφάνειας 30.930 τ.μ., πεζογέφυρες, λιμενικά έργα, όπως προβλήτες, νησίδες, αλλά και διαμορφώσεις παραλίας, που συμπληρώνουν την όλη ανάπλαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Η ανάπλαση αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μία πενταετία και πρόκειται να αλλάξει άρδην την εικόνα του παραλιακού μετώπου στα νότια προάστια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!