THEPOWERGAME
Οδηγίες της διοίκησης ΟΣΕ για το ποτό
«Δεν επιτρέπεται η ακρόαση μουσικής σε υψηλή ένταση, οι φωνασκίες, οι θορυβώδης (sic) εκδηλώσεις καθώς και η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στους χώρους εργασίας», επισημαίνει η διοίκηση του ΟΣΕ σε επιστολή που έστειλε στο προσωπικό στις 4 Δεκεμβρίου. Η επιστολή, με υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου Παναγιώτη Τερεζάκη, αναφέρει, επίσης, πως ο υπάλληλος «να μην σπαταλάει παραγωγικό χρόνο ασχολούμενος με θέματα εκτός εργασίας του και να μην καθυστερεί τη διεκπεραίωση θεμάτων που του έχουν ανατεθεί». Τα γράφει επειδή συμβαίνουν ή επειδή δε θέλει να συμβούν;
Προτελευταία η Ελλάδα στο e-commerce το 2023
Προτελευταία, πριν την Βουλγαρία, κατατάσσεται η Ελλάδα, στην αξιοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου από τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τη Eurostat μόλις το 7,1% του συνολικού τζίρου των ελληνικών επιχειρήσεων μέσα στο 2023 πέρασε από ηλεκτρονικά κανάλια, έναντι 18% που είναι ο μέσος όρος στην Ε.Ε. των 27. Πρώτη χώρα στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η Τσεχία, όπου περίπου 3 στα 10 ευρώ (30,5%) του ετήσιου τζίρου των επιχειρήσεων είναι αποτέλεσμα ηλεκτρονικών πωλήσεων. Τελευταία χώρα είναι η Βουλγαρία, όπου μόλις 6,3 ευρώ για κάθε 100 ευρώ τζίρου που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις της, περνάνε μέσω ηλεκτρονικών καναλιών. Η μέτρηση αφορά σε επιχειρήσεις με προσωπικό πάνω από 10 άτομα και σε αυτές δεν περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις του χρηματοοικονομικού τομέα (τράπεζες, ασφαλιστικές κ.λπ.).
Οι διαχρονικές ζημίες των ΕΛΤΑ
-Από το 2008 έχει να εγγράψουν κέρδη τα ΕΛΤΑ. Για ν’ ακριβολογούμε, η εταιρεία μέσα σε 14 χρήσεις, ενέγραψε μόνον μια φορά κέρδη, το 2019. Ωστόσο τα περιορισμένα αυτά κέρδη ύψους 5 εκατ. ευρώ, ήταν αποτελέσματα λογιστικής απεικόνισης αχρησιμοποίητων προβλέψεων της εταιρείας ύψους 54 εκατ. ευρώ. Έτσι το 2019 η εταιρεία αντί να εμφανίσει 49 εκατ. ζημίες, εμφάνισε κέρδη ύψους 5 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένου του 2019, η εταιρεία για 13 χρόνια παρουσιάζει μόνο ζημίες. Τα ΕΛΤΑ ανακοίνωσαν χθες τα αποτελέσματα του 2022, όπου η εταιρεία εμφάνισε αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους άνω των 102 εκατ. ευρώ και ζημίες ύψους 28 εκατ. ευρώ. Και αυτό συνέβη μόλις δύο χρόνια μετά την κεφαλαιακή ένεση, ύψους 100 εκατ. ευρώ, και τη διαγραφή ζημιών ύψους 200 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία ακόμη υλοποιεί το πρόγραμμα εξυγίανσης για το οποίο έλαβε 100 εκατ. ευρώ, αλλά στις οικονομικές καταστάσεις επικαλείται ότι η εξυγίανση είναι αυτή που στέρησε έμπειρο προσωπικό στην εταιρεία και γι’ αυτό υπήρξαν οι ζημίες.
Η αλλαγή της τελευταίας στιγμής για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις
-Με μια προσθήκη κυριολεκτικά της τελευταίας στιγμής ψηφίστηκαν οι διατάξεις για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που περιλαμβάνονται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο. Πρόκειται για την αρχική εξαγγελία ότι όσες πολυκατοικίες εκμισθώνονται εξ ολοκλήρου με βραχυχρόνια μίσθωση, αυτές θα θεωρούνται τουριστικά καταλύματα και θα υποχρεούνται να εκδίδουν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ). Κάτι που σημαίνει ότι θα υπόκεινται σε όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν και για τα ξενοδοχεία. Αυτό αποτελούσε ένα από τα βασικά αιτήματα των ξενοδόχων, οι οποίοι όταν είδαν ότι παρά τις εξαγγελίες, παραλείφθηκε από το κείμενο που κατατέθηκε τόσο προς διαβούλευση όσο και προς ψήφιση, κινητοποιήθηκαν πιέζοντας τους συναρμόδιους υπουργούς. Και τελικά το πέτυχαν. Όχι ότι κατάφεραν και πολλά οι ξενοδόχοι πάντως. Είναι εξαιρετικά εύκολο σε μια πολυκατοικία Airbnb, ένα μόνο διαμέρισμα να νοικιάζεται είτε με μακροχρόνια είτε με μισθώσεις άνω των 60 ημερών, και… ούτε γάτα ούτε ζημιά! Και φυσικά, όλες αυτές οι ρυθμίσεις ουδόλως ακουμπούν το πρόβλημα της έλλειψης προσιτής στέγης για μόνιμους κατοίκους.
Grand επένδυση και από τη MAX
-Μεγάλη επένδυση στη Γλυφάδα δεν εγκαινίασε μόνο ο Μασούτης αλλά και η αλυσίδα παιχνιδιών και σχολικών ειδών Max Stores. Το κατάστημα αναπτύχθηκε στο ακίνητο που λειτουργεί από χθες και το Grand Μασούτης και πρόκειται για grand επένδυση της επιχειρηματικής οικογένειας Μεσσαριτάκη, που δραστηριοποιείται στην αγορά από το 1992. Με την νέα προσθήκη αριθμεί δίκτυο 10 καταστημάτων ενώ ο τζίρος της αγγίζει πλέον τα 30 εκατ. ευρώ, με αύξηση 22,2% το 2022 και με 2,4 εκατ. ευρώ EBITDA από 1,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Σχεδιάζει δε περαιτέρω επενδύσεις στο δίκτυο ενώ πριν από λίγους μήνες αποφάσισε την έκδοση ομολογιακού 1,25 εκατ. ευρώ μέσω συνδεδεμένης εταιρείας για την αγορά ακινήτου που θα καλύψει τις αποθηκευτικές της ανάγκες.
Η καμπάνια των ασφαλιστών
Το «Γιατί να ασφαλιστώ;» το μήνυμα της καμπάνιας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος πρέπει να χτύπησε… «φλέβα» στην αγορά, με ένα μεγάλο ακόμη αριθμό Ελλήνων να αναρωτιούνται πράγματι αν έχει νόημα να ασφαλίσουν τη ζωή τους, το σπίτι τους και άλλα βασικά αγαθά. Όπως μαθαίνουμε από τραπεζικούς κύκλους, ακόμη υπάρχει κόσμος που δυσφορεί για την υποχρεωτική πλέον ασφάλιση πυρός (προσφάτως έγινε υποχρεωτική και η ασφάλιση έναντι φαινομένων πλημμύρας) σε ακίνητα που αγοράζονται με στεγαστικά δάνεια , καθώς θα ήθελαν να πληρώνουν μικρότερη δόση ελπίζοντας ότι δεν θα έρθει η κακή στιγμή. Συμπεριφορά που σηματοδοτεί το έλλειμμα ασφαλιστικής συνείδησης στον Έλληνα πολίτη- κενό που θέλει με τη νέα της καμπάνια να καλύψει κάπως η Ένωση (ΕΑΕΕ). Ευτυχώς που από τη άλλη πλευρά, υπάρχουν – κυρίως νεότεροι ηλικιακά δανειολήπτες- που επιζητούν από μόνοι τους να πληρώσουν ασφάλιστρα για να προστατέψουν την κατοικία τους από φωτιά ή πλημμύρα, ειδικά όταν έχουν πληρώσει τόσο πολλά χρήματα για να την αποκτήσουν μέσα από ένα δάνειο.