Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

FREENOW: 6 μέτρα για τη λύση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα

Στη δημοσιότητα έδωσε η FREENOW την ανοιχτή επιστολή της προς την Πολιτεία σχετικά με τη μείωση της ταλαιπωρίας στους δρόμους.

Μάλιστα, προτείνει την υιοθέτηση έξι συγκεκριμένων μέτρων προκειμένου να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα.

Το κείμενο της ανοιχτής επιστολής της FREENOW:

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα δεν είναι απλώς ενοχλητική- είναι αφόρητη. Πέρα από την ταλαιπωρία των οδηγών, υπονομεύει ευθέως την παραγωγικότητα της οικονομίας, επιβαρύνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και την υγεία των πολιτών. Κατά συνέπεια, η φθηνή και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μετακίνηση αποτελεί αναπτυξιακό παράγοντα, που οδηγεί στην βελτίωση του τρόπου ζωής, μειώνει την ταλαιπωρία, την ρύπανση και τα ατυχήματα στους δρόμους.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, ο μέσος οδηγός ΙΧ ξοδεύει +106 ώρες ετησίως λόγω της κίνησης, 223 ευρώ σε καύσιμο, ενώ επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 254 kg CO2, ενώ όσοι οδηγούν σε ώρες αιχμής χάνουν επιπλέον 13-15’ ημερησίως στο δρόμο. Όλα αυτά αθροιστικά, καθιστούν την πρωτεύουσα μια από τις χειρότερες πόλεις στην Ευρώπη για να μετακινηθεί κανείς, με τα αντίστοιχα νούμερα να είναι εξίσου απογοητευτικά.

Για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, η Πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα και ριζοσπαστικά μέτρα, ανάλογα με όσα πλέον εφαρμόζονται στην Ευρώπη, καθιστώντας τη μετακίνηση με ΙΧ λιγότερο ελκυστική. Ως αντίβαρο, απαιτείται μεγαλύτερη επένδυση στα δημόσια μέσα μεταφοράς, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τον πυρήνα ενός σχεδίου ενίσχυσης των πολυτροπικών μεταφορών. Τι σημαίνει αυτό; Τον σχεδιασμό συμπληρωματικών τρόπων μετακίνησης, με επίκεντρο το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, ώστε το ΙΧ να μένει σπίτι, ιδιαίτερα κατά τη μετακίνηση από και προς την εργασία.

Για να συμβεί αυτό απαιτούνται μια σειρά από άμεσες κινήσεις, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθημερινότητα των εργαζομένων και παράλληλα να στηριχθεί ο κλάδος των μεταφορών στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά, προτείνουμε:

  • Υιοθέτηση ενιαίου ετήσιου εισιτηρίου ανταγωνιστικού κόστους για όλα τα Μέσα, με ταυτόχρονα μεγαλύτερη αξιοπιστία και συχνότητα στα δρομολόγια. Στη Γερμανία, το ετήσιο εισιτήριο των 49 ευρώ επιτυγχάνει ενθαρρυντικά αποτελέσματα, με αρκετές πόλεις όπως η Βαρκελώνη και η Βιέννη, να παρέχουν αντίστοιχα κίνητρα για τις καθημερινές μετακινήσεις των εργαζομένων. Σε πρόσφατη έρευνα της FREENOW, σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες της εφαρμογής (77.7%) τόνισαν πως θα αξιοποιούσαν μια  ‘ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς, με αξία 49 ευρώ΄, ως ένα κίνητρο να αφήσουν το ΙΧ στο σπίτι.
  • Φορολογικό κίνητρο στις επιχειρήσεις για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία των εργαζομένων τους (Mobility Allowance): Επέκταση της δυνατότητας των επιχειρήσεων να περνούν στα έξοδά τους τις δαπάνες για μετακινήσεις των εργαζομένων τους από και προς την εργασία, με εναλλακτικά του ΙΧ μέσα μεταφοράς. Η απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών που σήμερα απαιτούνται θα απελευθερώσει σημαντικές δυνατότητες συνεργασιών στην αγορά.
  • Πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες για μείωση των χρόνων διαδρομών και κίνητρα για περισσότερα ταξί στο Κέντρο της πόλης, ώστε η υπηρεσία να καταστεί ελκυστικότερη.
  • Άμεση λειτουργία του συστήματος ‘tap and pay’ στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αττικής, για μείωση των χρόνων αναμονής και της εισιτηριοδιαφυγής. Σύμφωνα με έρευνες, εάν μόνο ο χρόνος παραμονής ενός λεωφορείου στις στάσεις μειωθεί στο μισό, ο συνολικός χρόνος διαδρομής μπορεί να μειωθεί έως και 10%.
  • Συνολικό σχέδιο για πολυτροπικές – συνδυαστικές μετακινήσεις στην Αττική, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των υπολοίπων Μέσων, έναντι του ΙΧ.
  • Δημιουργία ανεξάρτητου μητροπολιτικού φορέα, ο οποίος θα έχει τις πλήρεις και καθετοποιημένες αρμοδιότητες για τις μεταφορές, στο πρότυπο του ‘Transport of London’. Θα σχεδιάζει και θα εποπτεύει όλα τα ρυθμιστικά ζητήματα, αξιοποιώντας την τεχνολογία, δίχως τις αγκυλώσεις και τις καθυστερήσεις του κεντρικού κράτους.

Η ελληνική Πολιτεία πρέπει να αναγνωρίσει τον επείγοντα χαρακτήρα της κρίσης κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα και να λάβει τολμηρά μέτρα για ένα μέλλον πολυτροπικών μεταφορών.

Μέτρα ριζοσπαστικά, ρεαλιστικά και συμπεριληπτικά για όλους τους ανθρώπους, ιδιαίτερα όταν η κοινωνία είναι πλέον πιο ώριμη από ποτέ. Ενδεικτικά, 9 στους 10 οδηγούς ταξί της FREENOW απάντησαν πως η επιδότηση αλλαγής οχήματος θα ήταν ορθό να συνδέεται με την αγορά οχήματος ικανού να μεταφέρει και άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, όπως συμβαίνει στην Ιρλανδία, όταν στην Αθήνα, ο αριθμός ταξί προσβάσιμων σε ΑμΕΑ είναι μηδέν. Αυτή την εικόνα, οφείλουμε να την αντιστρέψουμε. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα πλέον από ευρωπαϊκές πόλεις που κατάφεραν να ανακτήσουν μέτρα από το δημόσιο χώρο από τα ΙΧ, προς όφελος των πολιτών.

Ως FREENOW, το Super App μετακινήσεων στην Ευρώπη, παραμένουμε στη διάθεση των Αρχών προκειμένου να μοιραστούμε τη διεθνή εμπειρία μας και να συμβάλλουμε με τα δικά μας μέσα στην κοινή προσπάθεια.

Η ώρα για δράση είναι τώρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!