Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΗΠΑ: Φρένο στα EV ζητούν από τον Μπάιντεν 3.882 πωλητές ΙΧ

Σχεδόν 4.000 υπεύθυνοι αντιπροσωπειών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ με επιστολή τους ζητούν από τον πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν, να βάλει φρένο στην ταχύτητα με την οποία η κυβέρνησή του επιδιώκει τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα IX στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV). Κι αυτό γιατί το πρώτο κύμα μεγάλου ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά ΙΧ δείχνει να έχει καταλαγιάσει και τα νέα EV παραμένουν στα γκαράζ των αντιπροσωπειών… απούλητα.

Στην επιστολή που απηύθυναν στον Αμερικανό πρόεδρο την Τρίτη, 3.882 πωλητές ΙΧ επισημαίνουν πως η κυβέρνησή του έχει προτείνει κανόνες (για τις εκπομπές ρύπων), που επί της ουσίας προβλέπουν μια δραματική μετακίνηση της αγοράς προς τα ηλεκτρικά οχήματα, αυξανόμενη μάλιστα έως το 2032, οπότε περί τα 2 στα 3 αυτοκίνητα που θα πουλιούνται στις ΗΠΑ στην πράξη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, όπως λένε, κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα την αγορά αυτοκινήτου από τους ίδιους. Και βλέπουν πως, παρ’ ότι ήδη βρίσκονται στην αγορά «πολλά εξαιρετικά οχήματα με μπαταρίες διαθέσιμα στους καταναλωτές», η ζήτηση απλά δεν αντεπεξέρχεται στη μεγάλη ροή νέων ηλεκτρικών οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι αντιπρόσωποι που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αυτοαποκαλούνται «Η Φωνή των EV του Καταναλωτή». «Πέρυσι υπήρχε πολλή ελπίδα και δημοσιότητα γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα», αναφέρουν. «Αλλά ο ενθουσιασμός έπεσε. Σήμερα η προσφορά απούλητων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξάνεται, καθώς δεν πουλιούνται ούτε κατά προσέγγιση τόσο γρήγορα όσο φτάνουν στις αντιπροσωπείες -ακόμη και με μεγάλες εκπτώσεις, κίνητρα από τους κατασκευαστές και γενναίες κυβερνητικές επιδοτήσεις».

Ο Μίκι Άντερσον, ιδιοκτήτης του Baxter Auto Group με 20 καταστήματα στη Νεμπράσκα, το Μιζούρι και το Κολοράντο, αναφέρει συγκεκριμένα στο Axios πως για το F-150 Lightning της Ford, παρ’ ότι πέρυσι είχε 200 προπαραγγελίες, η λίστα ζήτησης διαρκώς μειώνεται και αυτήν τη στιγμή έχει 12 οχήματα, στοκ δηλαδή εξαμήνου, στις αποθήκες, τα οποία δεν μπορεί να πουλήσει, ακόμη και με κίνητρα για εκπτώσεις συνολικού ύψους 14.000 δολαρίων (συμπληρωματικά στα 7.500 δολάρια έκπτωσης στην ομοσπονδιακή φορολόγηση).

Ανάμεσα στα βασικά προβλήματα που αναφέρουν είναι το κόστος, οι δυσκολίες στην εγκατάσταση φορτιστών στις οικίες των αγοραστών και οι μεγάλοι χρόνοι που απαιτούνται για να φορτιστούν τα οχήματα σε δημόσιους χώρους. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι πελάτες διαμαρτυρήθηκαν πως οι επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν με τις ακραίες θερμοκρασίες ή όταν προσπαθούσαν να σύρουν με το EV ένα τρέιλερ.

Οι αντιπροσωπείες έχουν και άλλες ανησυχίες. Για παράδειγμα, οι αντιπρόσωποι της Ford λένε πως η εταιρεία ζητεί να κάνουν κοστοβόρες επενδύσεις σε φορτιστές μπαταριών και εκπαίδευση, ώστε να γίνει καλύτερα η μετάβαση. Η εταιρεία απαντά ότι ακούει το feedback που έχουν να δώσουν οι έμποροι και συνεχίζει να προσαρμόζει τη στρατηγική της για τα EV. Άλλοι αντιπρόσωποι ανησυχούν πως θα μειωθεί το επισκευαστικό κέρδος γι’ αυτούς, καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν λιγότερα αποσπώμενα μέρη.

Τα κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Η κυβέρνηση Μπάιντεν προτείνει πολύ πιο αυστηρούς στόχους για τις εκπομπές των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στην αμερικανική αγορά. Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (Environmental Protection Agency) πρότεινε τέτοιους περιορισμούς στις εκπομπές για το διάστημα 2027-2032, ώστε για να τους «πιάσουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αντικαταστήσουν μεγάλο μέρος του στόλου τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!