THEPOWERGAME
Σε έναν ιδιότυπο «πόλεμο» εναντίον των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων (OTAs) έχει επιδοθεί η Ryanair. Ο αερομεταφορέας έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τον Νοέμβριο, στα οποία επισημαίνονται οι Kiwi.com, lastminute.com, Opodo και eDreams για την προσθήκη «αδικαιολόγητων τελών και χρεώσεων».
Σε μια πολύ σκληρή δήλωση (όπως συνηθίζει άλλωστε), ο διευθύνων σύμβουλος της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας, Μάικλ Ο’ Λίρι, χαρακτήρισε «πειρατές» τους OTAs, που «αποκτούν παράνομα πληροφορίες από τον ιστότοπο της Ryanair και στη συνέχεια εξαπατούν ανυποψίαστους καταναλωτές με χρεώσεις για υπηρεσίες που παρέχονται από τη Ryanair δωρεάν ή χρεώνουν μαζικά τους πελάτες για βοηθητικές υπηρεσίες, χρεώνοντας συχνά 3 ή 4 φορές την τιμή της Ryanair».
Μάλιστα, ο επικεφαλής της Ryanair, που έχει έδρα στην Ιρλανδία, κατηγόρησε τη βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) και την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ην. Βασιλείου (CMA) ότι «αγνοούν την ανεξέλεγκτη πειρατεία στο Διαδίκτυο και τις καταχρηστικές πωλήσεις κατά των καταναλωτών από τους OTA».
Η κίνηση αυτή της Ryanair έρχεται σε συνέχεια της επιστολής που έστειλε τον Αύγουστο μια ομάδα εταιρειών, μεταξύ αυτών η Booking.com, η Expedia και η Skyscanner, προς τη CMA, τη CAA και το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO). Στην επιστολή οι μεγάλοι OTAs κατηγορούσαν τη Ryanair για παρεμβατική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, υποστήριξαν ότι ο αερομεταφορέας ζητούσε από τους πελάτες που έκλειναν εισιτήρια μέσω άλλου ιστότοπου να της παρέχουν προσωπικά στοιχεία για τη διαχείριση της κράτησής τους ή για το online check-in. Η ομάδα υποστήριξε ότι το πραγματικό κίνητρο του αερομεταφορέα ήταν να προωθήσει τις απευθείας κρατήσεις στο δικό της site.
Ωστόσο, η Ryanair χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς ως «ψευδείς» και επέμεινε ότι οι προδιαγραφές της ήταν «σχεδιασμένες για να διασφαλίζουν ότι μπορεί να επικοινωνεί με τους επιβάτες απευθείας και όχι μέσω ενός bot OTA».
Οι χρεώσεις των OTAs
Όπως αναφέρει η Ryanair, η Kiwi.com χρεώνει 24,40 ευρώ την επιλογή καθορισμένης θέσης, κάτι που στο site του αερομεταφορέα κοστίζει 5,50 ευρώ. Για την ίδια επιλογή, η Opodo χρεώνει 19,99 ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αλλαγή πτήσης, η eDreams χρεώνει 105 ευρώ, ενώ η Ryanair 45 ευρώ. Για βαλίτσα 10 κιλών η lastminute.com χρεώνει 39,64 ευρώ, ενώ η Ryanair 18,39 ευρώ.
Ο αερομεταφορέας αναφέρει και χρεώσεις που στο δικό της site δεν υφίστανται. Όπως τα 30 ευρώ «Τέλος Επεξεργασίας» της κράτησης από την Kiwi και τα 60 ευρώ Τέλος Ακύρωσης από την Opodo, όταν στο site της Ryanair οι δικαιολογημένες ακυρώσεις έχουν μηδενικό τέλος.
Ryanair: Απάντηση με προσφορές
Επίσης, γνωστή για το επιθετικό της marketing, δεν είναι τυχαίο ότι η Ryanair την ίδια ημέρα με την καταγγελία ανακοίνωσε ότι το καλοκαιρινό της πρόγραμμα 2024 περιλαμβάνει πάνω από 5,8 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις για τους Έλληνες ταξιδιώτες. Και μάλιστα ανακοίνωσε ότι «ξεκίνησε εκπτώσεις θέσεων περιορισμένου χρόνου με διαθέσιμους ναύλους από μόλις 35,99 € για ταξίδια μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2024», χωρίς να διευκρινίζει πότε λήγει η προσφορά.
Επίσης, στο πλαίσιο της Cyber Week, ξεκίνησε την Τρίτη 28 Νοεμβρίου μια ειδική προσφορά 72 ωρών για την Πρωτοχρονιά, προσφέροντας 10% έκπτωση σε πτήσεις μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου – 31ης Μαρτίου, διαθέσιμη μόνο στην ιστοσελίδα/εφαρμογή της Ryanair.