Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Capital: Στο νηολόγιο του LR θα ενταχθούν τα νεότευκτα πλοία LCO2

Η Capital Gas Ship Management ανακοίνωσε ότι τα πρώτα πλοία μεταφοράς LCO2 (υγρού διοξειδίου άνθρακα) μεσαίου μεγέθους, χαμηλής πίεσης (με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας) που παρήγγειλε στο ναυπηγείο της Hyundai Mipo Dockyard θα νηολογηθούν από τον LR.

Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο συνεργασίας ανάμεσα στην Capital, την HMD και τον LR, που στοχεύει στο να ανοίξει το δρόμο για ακόμη περισσότερες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LCO2, ένα εξαιρετικά κρίσιμο παράγοντα για την υποστήριξη της ευρύτερης προσπάθειας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Η Capital Gas Ship Management (Capital), το ναυπηγείο της Hyundai Mipo Dockyard (HD HMD) και η Lloyd’s Register (LR), θα συνεργαστούν από κοινού για την κατασκευή δύο πλοίων LCO2 χαμηλής πίεσης, χωρητικότητας 22.000 m³, με δυνατότητα μεταφοράς υγραερίου (LPG) και αμμωνίας (NH3) με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας και παράδοση το 2025 και το 2026 αντίστοιχα.

Capital: Τα χαρακτηριστικά των δύο πλοίων LCO2

Τα δύο νέα πλοία, θα κατασκευαστούν για τον στόλο της Capital και με την ολοκλήρωσή τους, θα μπορούν να μεταφέρουν υγρό διοξείδιο του άνθρακα (CO2) υπό πίεση. Ο σχεδιασμός των πλοίων με χωρητικοτητα 22.000 m³, θα επιτρέψει τη μεταφορά CO2 που δεσμεύεται μέσα από εγκαταστάσεις δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS- Carbon Capture and Storage), σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης ή για περαιτέρω χρήση.

Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με δεξαμενές αποθήκευσης τύπου C, κατάλληλες για την μεταφορά των παραπάνω φορτίων. Πρόκειται για μία καινοτομία που επιτρέπει την αναβάθμιση του μεγέθους των πλοίων LCO2, βελτιώνοντας την αποθήκευση και την μεταφορά, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό για τους ναυπηγούς έως σήμερα με χρήση συμβατικών υλικών.

Με την καινοτομία να χαρακτηρίζει τα υλικά και το σχεδιασμό τους, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν ελαφρύτερες, χαμηλής πίεσης δεξαμενές τύπου C, ενώ το υψηλού επιπέδου σύστημα διαχείρισης φορτίου, θα διασφαλίζει τις συναλλαγές των εφοδιαστικών αλυσίδων CO2, NH3 και LPG.

H δέσμευση, χρήση και αποθήκευση άνθρακα, μπορεί να αξιοποιηθεί σε υπάρχουσες ενεργειακές και βιομηχανικές μονάδες, επιτρέποντας την απρόσκοπτη λειτουργία τους. Δύναται να συμβάλει στην μείωση των εκπομπών άνθρακα, ειδικά στην βαριά βιομηχανία, όπως η τσιμεντοβιομηχανία, η χαλυβουργία ή η βιομηχανία χημικών. Η ανάπτυξη μίας θαλάσσιας αλυσίδας εφοδιασμού CO2, θα είναι κομβικής σημασίας για την εφαρμογή της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.

Με την Capital να καθοδηγεί στα λειτουργικά και εμπορικά ζητήματα που συνδέονται με τον σχεδιασμό των πλοίων μεταφοράς LCO2, η συνεργασία βασίζεται στους μακροχρόνιους δεσμούς του LR και της Capital, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν το πιλοτικό, ερευνητικό πρόγραμμα για τη χρήση βιοκαυσίμων στο tanker μεταφοράς αργού πετρελαίου «Apollonas», της Capital Ship Management Corp. όπως και τη συμμετοχή της Capital στο από κοινού έργο της HD HMD και της LR για την κατασκευή ενός tanker LCO2, χωρητικότητας 30.000cbm.

Σε συνέχεια πρότερης συνεργασίας στους τομείς του LNG και της αμμωνίας, το έργο αυτό σηματοδοτεί πλέον, τη συνεργασία του LR και του Ομίλου Capital στους τομείς των LNG, LPG, CO2 και NH3, καθιστώντας την Capital Gas Ship Management Corp., την μοναδική διαχειρίστρια πλοίων παγκοσμίως, που επενδύει σε όλους τους τομείς μεταφοράς αερίων.

Ζήσης: Περήφανοι που πρωτοπορούμε για το μέλλον της net zero ναυτιλίας

Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management, σημείωσε: «Είμαστε περήφανοι που πρωτοπορούμε για το μέλλον της net zero ναυτιλίας, με την παραγγελία των πρώτων πλοίων μεταφοράς LCO2, χωρητικότητας 22.000cbm. Με αυτή μας την κίνηση, αναδεικνύεται η δέσμευσή μας σε πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην παγκόσμια προσπάθεια για την απανθρακοποίηση.

Ως πρωτοπόροι στο δρόμο της αγοράς μεταφοράς CO2, θέτουμε νέα υψηλά πρότυπα για τον κλάδο της ναυτιλίας, παραμένοντας παράλληλα πιστοί στο στρατηγικό όραμά μας για τη δημιουργία ενός στόλου που θα συμβάλλει στην βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση. Αυτό το φιλόδοξο έργο, αποτελεί ένα μείγμα ενδελεχούς σχεδιασμού και καινοτομίας στην υλοποίηση, από την ομάδα μας. Η συνεργασία με το ναυπηγείο Hyundai MipoDockyard και τον LR, επιβεβαιώνει την προσοχή που δίνουμε στην επιλογή κορυφαίων συνεργατών, οι οποίοι αντανακλούν τη δική μας δέσμευση για αριστεία».

Ο Εμπορικός Διευθυντής του LR, Andy Mc Keran, δήλωσε σχετικά: «Στον LR είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το joint venture με την Capital και την HMD, για την κατασκευή δύο μεσαίου μεγέθους, χαμηλής πίεσης πλοίων μεταφοράς LCO2 με δυνατότητα υποστήριξης διπλού καυσίμου αμμωνίας. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο- ορόσημο για την αλυσίδα αξίας του διοξειδίου του άνθρακα, μεταφέροντας το σωστό μήνυμα στους κλάδους της βιομηχανίας που βασίζονται στη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα για την ενεργειακή μετάβαση. Η έμπρακτη υποστήριξη από διαχειριστές πλοίων όπως η Capital, είναι κρίσιμη για την αλλαγή από την βραχυπρόθεσμη στην μεσοπρόθεσμη απανθρακοποίηση και καλωσορίζουμε αυτή τη συνεργασία ως αναγκαίο βήμα για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!