THEPOWERGAME
Συνεχίζεται το ανοδικό σερί στα μεγέθη του ισπανικού ομίλου Inditex, με ναυαρχίδα τη Zara, που συμπλήρωσε 30 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, αθροίζοντας πωλήσεις 614,8 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση που έκλεισε 31 Ιανουαρίου 2023.
Πρόκειται για αύξηση περίπου 26% συγκριτικά με τα 457,5 εκατ. ευρώ της προηγούμενης οικονομικής χρήσης, επίδοση που αποδίδεται τόσο στη σταθερή ανάπτυξη πωλήσεων της Zara και Zara Home, όσο και των υπόλοιπων αλυσίδων Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho και του brand Uterque, που έχει παρουσία στην τοπική αγορά μόνο μέσω e-shop.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η ελληνική δραστηριότητα διένειμε μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ στους Ισπανούς μετόχους από τα κέρδη του 2021. Επίσης, παρά τις προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, διατηρεί θετικές επιδόσεις και το 2022-2023 σε επίπεδο κερδοφορίας η ITX Hellas, στην οποία ενσωματώνονται τα μεγέθη των πρώην θυγατρικών που ανέπτυσσαν τις παραπάνω αλυσίδες και συγχωνεύθηκαν με τη Zara Hellas. Σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε χθες, τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 238,6 εκατ. ευρώ από 198,6 εκατ. ευρώ, στην προηγούμενη χρήση, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,4 εκατ. ευρώ από 29,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 21 εκατ. ευρώ από 21,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα λειτουργικά έξοδα ανήλθαν σε 165,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποσβέσεις και οι απομειώσεις αξίας ανήλθαν σε 45,9 εκατ. ευρώ και τα έξοδα χρηματοοικονομικής λειτουργίας σε 2,2 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι το 2022 διατέθηκε σε μισθούς ποσό 49,9 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ οι επενδύσεις του ομίλου ανήλθαν σε 14,1 εκατ. ευρώ. Το δίκτυο στο τέλος Ιανουαρίου μετρούσε 148 καταστήματα και η εταιρεία απασχολούσε κατά μέσο όρο 3.911 εργαζομένους.
Η Ελλάδα, αν και μικρή χώρα, αποτελεί μεγάλη αγορά για το ισπανικό group, με την ηγέτιδα μάρκα Zara να διαθέτει δίκτυο 43 καταστημάτων και με τις συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων να αναμένεται στην τρέχουσα χρήση να αγγίξουν και πιθανόν να ξεπεράσουν τα 700 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα είναι στο Τop 10 των χωρών με το μεγαλύτερο οικονομικό αποτύπωμα στον όμιλο και 2η μετά την Ισπανία ως προς τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη.
Η έμφαση που δίνει το ισπανικό management στην τοπική αγορά αποτυπώνεται στην υιοθέτηση καινοτομιών, όπως το concept store στο Golden Hall, το κατάστημα 3.200 τ.μ. που άνοιξε η Zara πριν από δύο χρόνια, κάνοντας μια νέα πρόταση στους πελάτες της για τη βιωσιμότητα, τις νέες τεχνολογίες και την omnichannel στρατηγική πωλήσεων.
Αυτό το διάστημα το ενδιαφέρον εστιάζεται στη «μεγέθυνση» καταστημάτων, με σημαντικότερο project τον Πύργο Πειραιά, όπου η ITX Ελλάς θα είναι anchor tenant. Η συμφωνία αφορά τη μίσθωση καταστήματος συνολικής εκμισθούμενης επιφάνειας 5.850 τ.μ., που θα καταλαμβάνει χώρους από το ισόγειο έως και τον 2ο όροφο, για χρήση Zara και Zara Home. Στο σημείο αναπτύσσεται ένα νέο concept store, όπου ενοποιούνται οι δύο μάρκες.