THEPOWERGAME
Η πανδημία του κορονοϊού διαμόρφωσε ένα νέο μοντέλο εργασίας, το οποίο φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει και αυτό δεν είναι άλλο από το καθεστώς της τηλεργασίας και των τηλεδιασκέψεων.
Η μέθοδος των τηλεδιασκέψεων είναι μια νέα μορφή εργασίας, την οποία πρόκειται να κρατήσουν όλο και περισσότερες εταιρείες και επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες στην Ευρώπη σχεδιάζουν να ταξιδεύουν αεροπορικώς λιγότερο μετά την πλήρη άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω COVID-19, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα δημοσκόπησης που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα με πολλούς εξ΄αυτών να σκοπεύουν να συνεχίσουν τις τηλεδιασκέψεις.
Η αλλαγή των συνηθειών στη διάρκεια της πανδημίας και οι ανησυχίες που αφορούν την κλιματική αλλαγή είναι πιθανό να μειώσουν τα αεροπορικά ταξίδια για επιχειρηματικούς σκοπούς μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με την δημοσκόπηση του ινστιτούτου YouGov για λογαριασμό της φιλανθρωπικής οργάνωσης European Climate Foundation, που υποστηρίζει τις μηδενικές εκπομπές.
«Τα αεροπορικά ταξίδια για συναντήσεις που αφορούν επιχειρηματικούς λόγους σπαταλούν χρόνο και χρήμα και επιβαρύνουν το κλίμα μας», λέει η Αλίθια Γουόρινγκτον, μια ακτιβίστρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης για την κλιματική δράση Possible, η οποία δεν συμμετείχε στην δημοσκόπηση.
«Αυτή η δημοσκόπηση δείχνει ότι έπειτα από ένα χρόνο σύντομων και εύκολων τηλεδιασκέψεων, οι ταξιδιώτες δεν σκοπεύουν να επανέλθουν στην λειτουργία κατά τα ειωθότα, σύμφωνα δηλαδή με τις συνήθειες που υπάρχουν».
Κοιτάζοντας μπροστά το 40% των περίπου 1.400 ερωτηθέντων απάντησε ότι θα πραγματοποιοιήσει λιγότερα αεροπορικά ταξίδια για επιχειρηματικούς λόγους όταν αρθούν πλήρως οι περιορισμοί, το 38% θα συνεχίσει με την ίδια συχνότητα, το 13% με μεγαλύτερη συχνότητα και το 5% θα σταματήσει εντελώς να πετάει για επαγγελματικούς λόγους.
Η αεροπορική βιομηχανία έχει πληγεί από τους νέους περιορισμούς λόγω κορονοϊού, ενώ δέχεται και αυξανόμενες πιέσεις από τους ακτιβιστές για το κλίμα για να μειώσει το αποτύπωμά της του άνθρακα.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροπλάνα, που αντιστοιχούν στο 2,5% του παγκοσμίου συνόλου, αναμένεται να τριπλασιαστούν μέχρι το 2050.
Μετά την απαγόρευση ή τον αυστηρό περιορισμό των κινήσεων που επιβλήθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες για την προστασία των εργαζομένων και για την εξοικονόμηση χρημάτων, οι κρατήσεις πτήσεων έχουν αρχίσει να σημειώνουν μικρή αύξηση καθώς εξελίσσονται οι εμβολιαστικές εκστρατείες, αλλά η βιομηχανία εκτιμά ότι τα ταξίδια για επιχειρηματικούς σκοπούς παγκοσμίως θα χρειαστούν χρόνια για να επανέλθουν στα παλαιότερα επίπεδα.
Οι περιορισμοί στα αεροπορικά ταξίδια δεν είχαν επιπτώσεις στην παραγωγικότητα των εργαζομένων για το 55% των ερωτηθέντων στην Βρετανία, την Δανία, την Ισπανία, την Γαλλία, την Ολλανδία, την Σουηδία και την Γερμανία, ενώ για το 26% η παραγωγικότητα μειώθηκε και για το 19% βελτιώθηκε.
Με την αύξηση της χρήσης των βιντεοκλήσεων και των υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης όπως το Zoom και το Microsoft Teams, κατά τον τελευταίο χρόνο το 42% των επιχειρηματικών ταξιδιωτών απάντησε ότι θα κάνει λιγότερα αεοπορικά ταξίδια, το 42% ότι θα ταξιδεύει με αεροπλάνο το ίδιο συχνά και το 11% συχνότερα.
Τέσσερις στους δέκα απάντησαν ότι η εταιρεία τους προσπαθεί ενεργά να μειώσει τις εκπομπές από τα αεροπορικά ταξίδια, ενώ σχεδόν έξι στους δέκα απάντησαν ότι προτίθενται να ταξιδεύουν, αντί στην πρώτη θέση ή στην business class, στην οικονομική θέση για να συμβάλλουν έτσι στη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων.