Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ford: Εμπρός πίσω στην επένδυση 3,5 δισ. σε εργοστάσιο μπαταριών EV

Η Ford Motor φαίνεται να οπισθοχωρεί εν μέρει από τα σχέδιά της για ένα εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,5 δισ. δολαρίων στο Μίσιγκαν, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται, το εργατικό κόστος αυξάνεται και η εταιρεία προχωρά σε περικοπές κόστους. Να διευκρινιστεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο ακύρωσης της επένδυσης, αλλά μείωσης του ποσού που θα δαπανηθεί.

Στελέχη της Ford, μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ και ο πρόεδρος Μπιλ Φορντ, ανακοίνωσαν αρχικά τα σχέδια για το εργοστάσιο τον Φεβρουάριο. Γρήγορα βέβαια έγινε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, λόγω της σύνδεσής της με τον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών Contemporary Amperex Technology Co (CATL). Το εργοστάσιο είναι 100% θυγατρική της Ford, αλλά η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παραχωρεί άδεια χρήσης τεχνολογίας από την CATL για την παραγωγή νέων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου, ή LFP, για EVs.

Η Ford δήλωσε σήμερα, ότι μειώνει την παραγωγική ικανότητα κατά περίπου 43% σε 20 γιγαβατώρες ετησίως, ενώ μειώνει την εκτιμώμενη απασχόληση από 2.500 θέσεις εργασίας σε 1.700 θέσεις εργασίας. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε ωστόσο πόσα χρήματα τελικά θα επενδύσει στο εργοστάσιο. Με βάση τη μειωμένη δυναμικότητα, θα εξακολουθούσε να είναι μια επένδυση που θα κυμαίνεται περίπου στα 2 δισ. δολάρια.

Η απόφαση αυτή προστίθεται στην πρόσφατη υποχώρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ζήτηση για τα EVs είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλότερου κόστους και των προκλήσεων με τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις τεχνολογίες μπαταριών.

Οι μειώσεις στο εργοστάσιο του Μάρσαλ, στο Μίσιγκαν, αποτελούν μέρος των σχεδίων της Ford που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα για περικοπή ή καθυστέρηση περίπου 12 δισ. δολαρίων σε επενδύσεις σε EV που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως. Η εταιρεία θα αναβάλει επίσης την κατασκευή ενός άλλου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Κεντάκι.

Ford: Αυξημένο το εργατικό κόστος, αργή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

«Εξετάσαμε όλους τους παράγοντες. Αυτοί περιλάμβαναν τη ζήτηση και την αναμενόμενη ανάπτυξη των EV, τα επιχειρηματικά μας σχέδια, τα σχέδια του κύκλου των προϊόντων μας, την προσιτή τιμή και την επιχείρηση για να βεβαιωθούμε ότι αυτό το εργοστάσιο θα είναι βιώσιμο», δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας της Ford, Μαρκ Τρούμπι, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης. «Αφού αξιολογήσαμε όλα αυτά, είμαστε πλέον σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι προχωράμε με το εργοστάσιο, αν και σε ελαφρώς μικρότερο μέγεθος και πεδίο εφαρμογής από αυτό που είχαμε αρχικά ανακοινώσει».

Ο Τρούμπι δήλωσε ότι το εργοστάσιο εξακολουθεί να αναμένεται να ανοίξει το 2026, παρόλο που η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή του εργοστασίου για περίπου δύο μήνες κατά τη διάρκεια συλλογικών διαπραγματεύσεων με το σωματείο UAW. Σύμφωνα με τον Τρούμπι, το αυξημένο εργατικό κόστος συνέβαλε στην απόφαση της Ford να μειώσει τα σχέδια.

«Εξακολουθούμε να είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη στρατηγική μας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά είναι σαφές ότι, ενώ υπάρχει ανάπτυξη, τόσο στις ΗΠΑ όσο και παγκοσμίως, είναι σαφές ότι η ανάπτυξη δεν έχει το ρυθμό που περιμέναμε», δήλωσε ο Tρούμπι. «Προσπαθούμε να φερθούμε έξυπνα στο πώς θα προχωρήσουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!