THEPOWERGAME
Το Μεξικό δημοσίευσε σήμερα ένα διάταγμα, με το οποίο δίνεται προτεραιότητα στα τρένα που μεταφέρουν επιβάτες, έναντι εκείνων που μεταφέρουν εμπορεύματα. Ο πρόεδρος Andres Manuel Lopez Obrador, που προσπαθεί να αναπτύξει τις δημόσιες υποδομές, όπως ο σιδηρόδρομος, έχει καταστήσει τα επιβατικά τρένα βασικό πυλώνα της πολιτικής του στον τομέα των μεταφορών και της οικονομίας.
Οι εταιρείες εμπορευματικών αμαξοστοιχιών έχουν προθεσμία έως τις 15 Ιανουαρίου 2024 για να υποβάλουν προτάσεις στο Υπουργείο Υποδομών, Επικοινωνιών και Μεταφορών, περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο οι σιδηρόδρομοι τους μπορούν να προσαρμοστούν, ώστε να προσφέρουν επιβατικές μεταφορές.
Ο Μεξικανός Πρόεδρος δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι αν οι εταιρείες αποφασίσουν να μην παρέχουν επιβατικές υπηρεσίες, θα το κάνει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με το διάταγμα, άλλες εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να αρχίσουν να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες στους παραχωρηθέντες σιδηροδρόμους.
«Είναι μια ασφαλέστερη μορφή δημόσιας συγκοινωνίας», δήλωσε ο Lopez Obrador μέσα στην ημέρα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τον εορτασμό της επετείου της Μεξικανικής Επανάστασης. «Η κινητικότητα του πληθυσμού θα αυξηθεί από τις κύριες πόλεις του Μεξικού έως τα βόρεια σύνορα (με τις Ηνωμένες Πολιτείες)».
Σιδηρόδρομος: Πάνω από 12.400 μίλια γραμμών θα μπορούσαν να ανοίξουν για επιβατικές υπηρεσίες
«Στις γενικές σιδηροδρομικές γραμμές υπό παραχώρηση, θα δοθεί προτεραιότητα στην παροχή δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών στο σιδηρόδρομο», σύμφωνα με το διάταγμα, που δημοσιεύθηκε στην επίσημη εφημερίδα της χώρας. «Η δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία εμπορευματικών μεταφορών θα τηρείται σύμφωνα με τις διατάξεις της αντίστοιχης παραχώρησης».
Η σιδηροδρομική υποδομή του Μεξικού, η οποία καλύπτει μεγάλο μέρος της τεράστιας έκτασης της χώρας και συνδέεται με τις Ηνωμένες Πολιτείες, χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για εμπορευματικές μεταφορές. Ο Lopez Obrador πρόσθεσε ότι πάνω από 20.000 χιλιόμετρα (12.400 μίλια) σιδηροδρομικών γραμμών θα μπορούσαν να ανοίξουν για επιβατικές υπηρεσίες.
Σιδηροδρομική διώρυγα 2,8 δισ. δολαρίων φτιάχνει το Μεξικό
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του Μεξικού εξετάζει το άνοιγμα ενός διαδρόμου μεταξύ του κόλπου του Μεξικού και του Ειρηνικού Ωκεανού, στον ισθμό του Τεχουαντεπέκ, που βρίσκεται σε απαξίωση για πάνω από έναν αιώνα, προκειμένου να προσελκύσει μερική από την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά.
Ο σιδηρόδρομος επιδιώκει να καρπωθεί την επιθυμία πολλών πολυεθνικών εταιρειών για εύκολη πρόσβαση στις ΗΠΑ ακόμη και στις περιόδους χαμηλών υδάτων της Διώρυγας, καθώς η περιοχή υφίσταται ολοένα και συχνότερες ξηρασίες. Ο διάδρομος στον Ισθμό του Τεχουαντεπέκ θα διαθέτει σιδηρόδρομο μήκους 308 χιλιομέτρων μεταξύ των ανακαινισμένων λιμανιών στο Salina Cruz στην πολιτεία Oaxaca και του Coatzacoalcos στην Veracruz, και βιομηχανικά πάρκα κοντά σε κόμβους μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων, κατά μήκος της διαδρομής. Τα τρένα έχουν ήδη διανύσει τη διαδρομή σε δοκιμαστικές διαδρομές.
Η κυβέρνηση του Μεξικού είναι αισιόδοξη για τις προοπτικές για τη σιδηροδρομική διάβαση, η οποία θα προσφέρει εγγύτητα με τις ΗΠΑ και χρόνο διέλευσης 6,5 ωρών εξαιρουμένου του χρόνου φόρτωσης, λιγότερο διάστημα δηλαδή από τις 8 έως 10 ώρες που χρειάζονται στο κανάλι 80 χιλιομέτρων.