THEPOWERGAME
Περίπου στις 440.000 ευρώ εκτιμάται το κόστος για κάθε ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που περιλαμβάνεται στη σύμβαση του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια των λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τον στόλο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς των αστικών κέντρων, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή η υφυπουργός αρμόδια για τις υποδομές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασίλη Βιλιάρδου, διευκρίνισε ότι, το ποσό των 440.000 ευρώ εκτιμάται λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες εγγυήσεις που υπερκαλύπτουν μια περίοδο έως 85 μήνες για τα οχήματα, 99 μήνες για τους συσσωρευτές ανά όχημα και 145 μήνες – πάνω από 12 χρόνια – για τους φορτιστές.
Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εκτελωνισμού, η προμήθεια του φορτιστή, εγγυημένη αντισκωριακή προστασία 18 ετών, περιβαλλοντικοί φόροι για ελαστικά και συσσωρευτές, κόστος μεταφοράς και ασφάλισης των οχημάτων για μέχρι και 45 ημέρες μετά από την άφιξή τους στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Επεσήμανε μάλιστα ότι η τιμή διάθεσης ενός τυπικού (μήκους 12μ) ηλεκτρικού λεωφορείου αστικού κύκλου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 480.000 – 700.000 ευρώ. Σημείωσε επίσης πως η προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων καλύπτεται στο σύνολό της από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης.
Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, παράλληλα, αναφέρθηκε στην σημαντικότητα της ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο των συγκοινωνιακών πολιτικών.
Η κα. Αλεξοπούλου υπογράμμισε τα οφέλη της σύμβασης, όπως η ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στις μεγάλες πόλεις, αλλά και η υποστήριξη των πράσινων μεταφορών.
Τέλος, υπογράμμισε την δέσμευση της χώρας να ακολουθεί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και πρακτικές σε θέματα εξοπλισμού και ποιότητας, ενώ τόνισε ότι η σύμβαση είναι απόλυτα επωφελής, με οικονομικούς όρους για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και με κοινωνικούς όρους για το επιβατικό κοινό και τους πολίτες.