Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκπαραθυρώνουν τη Volkswagen

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν στην ταχεία στροφή της χώρας προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βάζοντας τη Volkswagen σε τροχιά για το χειρότερο έτος πωλήσεων της στην Κίνα από το 2012. Η ανάλυση αυτή βασίζεται στα στοιχεία του CNBC για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους. Ωστόσο, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι μόνος στις δυσκολίες του, σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε για 10 παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων.

Ηλεκτρικά οχήματα: Τρέμει η θέση της Volkswagen στην κινεζική αγορά 

Η Nissan βρίσκεται επίσης σε τροχιά για τη χειρότερη χρονιά της στην κινεζική αγορά από το 2009, ενώ και η Hyundai αναμένεται να καταγράψει τις χαμηλότερες πωλήσεις τουλάχιστον από το 2009, ίσως και νωρίτερα. Οι μειώσεις αυτές προκύπτουν καθώς η Κίνα έχει μεταβεί γρήγορα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα ενεργειακά οχήματα. Είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μπαταριών και υβριδικών αυτοκινήτων που έχουν καταλάβει η Tesla και εγχώριες μάρκες όπως η BYD.

Στην Κίνα τα νέα ενεργειακά οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία προβλέπει επίσης ότι η τοπική αγορά αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 20% τον Νοέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία
Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία

Ενώ η Volkswagen παραμένει μακράν ένας γίγαντας στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, με περίπου 3 εκατ. οχήματα να πωλούνται ετησίως, η γερμανική μάρκα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τον Ιούλιο η εταιρεία επένδυσε περίπου 700 εκατ. δολάρια στην κινεζική Xpeng για να αναπτύξουν από κοινού δύο ηλεκτρικά οχήματα για την Κίνα.

Η BYD πούλησε περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα για πρώτη φορά το 2022 και βρίσκεται σε πορεία για 2,5 εκατ. πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με το CNBC. Η Toyota, η οποία έχει δυσκολευτεί στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βρίσκεται στη χειρότερη χρονιά συνολικών πωλήσεων στην Κίνα από το 2020, με περίπου 1,8 εκατ. πωλήσεις οχημάτων.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσεται ταχύτερα από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, δήλωσε ο Alvin Liu, αναλυτής στο γραφείο της Canalys στη Σαγκάη. Επισήμανε ότι με περίπου 2 ή 3 εκατομμύρια πωλήσεις, η BYD πρόκειται να καταλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας.

Οι ξένες μάρκες ξεθωριάζουν στην Κίνα

Οι ξένες μάρκες γίνονται λιγότερο δημοφιλείς στους Κινέζους καταναλωτές όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας σε μεγάλες πόλεις, όπως το Πεκίνο, δίνουν κίνητρα στους ντόπιους να αγοράζουν ηλεκτρικά αντί για παραδοσιακά αυτοκίνητα, που κινούνται με καύσιμο.

Μια έρευνα της Bernstein σε περισσότερους από 1.500 καταναλωτές στην Κίνα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι η BYD ήταν η κορυφαία μάρκα που θα εξέταζαν οι Κινέζοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Tesla ήταν η επόμενη, ακολουθούμενη από τη Nio.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις για την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, «εκτός από την Tesla, όλες οι ξένες μάρκες είδαν τις βαθμολογίες πρόσφυσης της μάρκας τους να μειώνονται από έτος σε έτος, εκ των οποίων οι ιαπωνικές μάρκες (π.χ. Toyota, Honda, Nissan) έπεσαν περισσότερο», αναφέρει η έκθεση.

«Ο νεότερος πληθυσμός είδε επίσης μείωση του ενδιαφέροντος για παραδοσιακές μη γερμανικές μάρκες premium και σε μικρότερο βαθμό για γερμανικές μάρκες υψηλής ποιότητας», ανέφερε η έκθεση. «Η Tesla είναι πιο ελκυστική για τους σημερινούς ιδιοκτήτες γερμανικών και άλλων premium επωνυμιών, καθώς κάνουν τη μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα», αναφέρει η έκθεση Bernstein.

Τα κινέζικα EVs πάνε για παγκόσμια κυριαρχία

Η BYD αλλά και άλλες κινεζικές μάρκες πωλούν επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό. Φέτος η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία και τη Γερμανία, σύμφωνα με την ανάλυση της Moody’s τον Αύγουστο.

Ως ένδειξη του πόσο μεγάλη δύναμη γίνονται οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο εξωτερικό, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!