THEPOWERGAME
Συνέχεια των επενδύσεών της στην τοπική αγορά υπόσχεται η Lidl Ελλάς, που έχει διαθέσει 1,4 δισ. ευρώ από το 1999 και προγραμματίζει επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια στο δίκτυο και την εφοδιαστική αλυσίδα, 1,6 εκατ. ευρώ για την εξασφάλιση της ποιότητας στα προϊόντα, αλλά και αύξηση του κατώτατου μισθού για τους εργαζομένους της στα 1.000 ευρώ μεικτά.
Όπως ανέφερε ο Martin Brandenburger, επικεφαλής της διοίκησης, στο πλαίσιο παρουσίασης του στρατηγικού πλάνου και του πλάνου βιωσιμότητας της εταιρείας, αυξάνονται οι μισθοί σε όλους τους εργαζομένους (από το επίπεδο των 930 ευρώ που είναι σήμερα ο κατώτατος μισθός), συμπεριλαμβανομένων όσων απασχολούνται ως ωρομίσθιοι, κυρίως στα καταστήματα, αλλά και στους πλήρους απασχόλησης, κυρίως στις αποθήκες και στα γραφεία της εταιρείας.
Ο κ. Brandenburger δεν έδωσε στοιχεία για τις πωλήσεις και τα μερίδια της εταιρείας στην ελληνική αγορά -λόγω της νομικής μορφής ΟΕ η Lidl δεν έχει τις υποχρεώσεις των ΑΕ- και εστίασε σε στοιχεία για την προστιθέμενη αξία που παράγει στην οικονομία. Για το 2022 αυτό το ποσό ανήλθε σε 935 εκατ. ευρώ ή 0,46% του ΑΕΠ. Ποσό 363 εκατ. ευρώ αφορά τα συνολικά φορολογικά έσοδα που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα. Η εταιρεία απασχολεί άμεσα 6.772 εργαζόμενους, ενώ με τη δραστηριότητά της δημιουργεί συνολικά 33.000 θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες.
Η διοίκηση της εταιρείας επανέλαβε ότι χάρη στην ευελιξία που διαθέτει ως discounter, προσφέρει τιμές 10% φθηνότερες από τον ανταγωνισμό σε 200 προϊόντα και δεσμεύεται για «Μόνιμη Μείωση Τιμών» έως 37% σε 330 προϊόντα.
Όπως τόνισε ο κ. Brandenburger, η εταιρεία είναι ένας συνεπής και αξιόπιστος εταίρος, που εξοφλεί τους προμηθευτές του σε 41 ημέρες, έναντι μέσου όρου της αγοράς 117 ημέρες. Επίσης, προσφέρει ίδιες τιμές και lay out και στα 230 καταστήματα του δικτύου Lidl, με καθημερινές παραδόσεις όλο το 24ωρο σε κάθε σημείο της Ελλάδας μέσω των 5 κέντρων διανομής που διαθέτει.
Οι Έλληνες παραγωγοί και οι εξαγωγές
Η Lidl διαθέτει χαρτοφυλάκιο με 19.728 προϊόντα και συνεργάζεται με 2.508 παραγωγούς. Οι απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές σε χώρες που έχει παρουσία η Lidl ανέρχονται σε 463,4 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 1.624 κωδικούς που διατίθενται από 244 παραγωγούς σε 31 χώρες. Οι απευθείας εξαγωγές προϊόντων Eridanous από Έλληνες προμηθευτές, περί τους 59, σε χώρες που έχει παρουσία η αλυσίδα, στο πλαίσιο ελληνικών θεματικών εβδομάδων, αντιστοιχούν σε κύκλο εργασιών 49 εκατ. ευρώ. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι ειδικά σε φρούτα και λαχανικά οι εξαγωγές 76 προμηθευτών ανέρχονται σε 166 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται επίσης ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιστοιχούν στο 70% του χαρτοφυλακίου της εταιρείας και στο 80% του κύκλου εργασιών.
Η καθαρή ενέργεια
Η Βασιλική Αδαμίδου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, αναφερόμενη στο πλάνο βιωσιμότητας της εταιρείας, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το 2022 η εταιρεία επένδυσε σε χορηγίες, χρηματικές δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις 1,3 εκατ. ευρώ. Επενδύει επίσης στην καθαρή ενέργεια, αριθμώντας 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους. Πριν από μερικούς μήνες ολοκλήρωσε αντίστοιχο έργο στις αποθήκες της στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης και έως το τέλος του έτους θα έχει προσθέσει 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ μέχρι το τέλος του 2025 σχεδιάζει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37. Επίσης, σήμερα λειτουργεί σταθμούς φόρτισης σε 28 καταστήματα, καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις της στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.