THEPOWERGAME
Ο κινεζικός κολοσσός της Alibaba, λάνσαρε την Τρίτη την τελευταία έκδοση του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης της, το Tongyi Qianwen 2, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί με τεχνολογικούς γίγαντες των ΗΠΑ, όπως η Amazon και η Microsoft.
Tο Tongyi Qianwen 2.0, είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο γλώσσας (LLM). Τα LLM εκπαιδεύονται σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων και αποτελούν τη βάση για παραγωγικές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, το οποίο αναπτύσσεται από την αμερικανική εταιρεία OpenAI. Η Alibaba χαρακτήρισε το Tongyi Qianwen 2.0 ως μια «ουσιαστική αναβάθμιση από τον προκάτοχό του», η οποία παρουσιάστηκε τον Απρίλιο.
Το Tongyi Qianwen 2.0 «επιδεικνύει αξιοσημείωτες ικανότητες στην κατανόηση πολύπλοκων οδηγιών, συγγραφή κειμένων, στο συλλογισμό, την απομνημόνευση και πρόληψη από παραισθήσεις», ανέφερε η Alibaba σε δελτίο τύπου. Οι παραισθήσεις αναφέρονται σε προϊόντα AI που παρουσιάζουν λανθασμένες πληροφορίες.
H Alibaba προσπαθεί να φτάσει Amazon και Microsoft
Η Alibaba κυκλοφόρησε επίσης μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που έχουν σχεδιαστεί για εφαρμογές σε συγκεκριμένους κλάδους και χρήσεις, όπως η νομική συμβουλευτική και η χρηματοδότηση, καθώς στρέφεται στις επιχειρήσεις. Η εταιρεία με έδρα το Hangzhou ανακοίνωσε επίσης την πλατφόρμα υπηρεσιών GenAI, η οποία επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργήσουν τις δικές τους εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, χρησιμοποιώντας τα δικά τους δεδομένα. Ένας από τους φόβους που έχουν οι επιχειρήσεις σχετικά με δημόσια προϊόντα παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT είναι, ότι τα δεδομένα θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση τρίτα μέρη.
Η Alibaba και άλλοι μεγάλοι παίκτες στις υπηρεσίες cloud προσφέρουν εργαλεία στις εταιρείες για να δημιουργήσουν τα δικά τους προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούν τα δικά τους δεδομένα, τα οποία θα προστατεύονται από αυτούς τους παρόχους ως μέρος του πακέτου υπηρεσιών.
Το Azure OpenAI Studio της Microsoft και το Bedrock της Amazon Web Service είναι δύο αντίπαλες υπηρεσίες. Ενώ η Alibaba είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στις υπηρεσίες cloud με βάση το μερίδιο αγοράς στην Κίνα, η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά με εταιρείες όπως η Amazon και η Microsoft στο εξωτερικό.