THEPOWERGAME
Αύξηση 37% στα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο του 2023 εμφάνισε η Αττική Οδός που εκτινάχθηκαν από τα 47,3 εκατ. ευρώ στα 64,7 εκατ. ευρώ. Ο οδικός άξονας κατέγραψε επίσης αύξηση στον κύκλο εργασιών κατά 9,6% καθώς από τα 145 εκατ. ευρώ που είχαν διαμορφωθεί στο εννεάμηνο της περσινής χρήσης, για την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2023 ανήλθε στα 159 εκατ. ευρώ.
Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση καταγράφουν τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) καθώς αυτή ξεπερνάει το 24% με το συγκεκριμένο δείκτη να διαμορφώνεται στα 118 εκατ. ευρώ για το τρέχον εννεάμηνο.
Προμέρισμα 35,1 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2023
Αξίζει να αναφερθεί, δε, ότι το προμέρισμα που αναμένεται να δοθεί στους μετόχους της κοινοπραξίας είναι 35,2 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένο κατά 16,6% σε σχέση με αυτό που είχε δοθεί το 2022. Τότε το προμέρισμα είχε υπολογιστεί στα 30 εκατ. ευρώ και για το σύνολο της χρήσης του 2022 το συνολικό μέρισμα είχε ανέλθει στα 66 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι είναι αρκετά πιθανό το προμέρισμα του 2023 να διπλασιαστεί και να διαμορφωθεί για όλο το έτος στα 78 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της συντήρησης και της λειτουργίας της Αττικής Οδού παραμένει στα χέρια της Κοινοπραξίας Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ, της οποίας ηγείται η Ελλάκτωρ με ποσοστό 65,7%, έως τον Οκτώβριο του 2024.
Στη συνέχεια, εφόσον ξεπεραστεί το εμπόδιο της προσφυγής της κοινοπραξίας Mytilineos-Vinci, το έργο θα το αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία έδωσε την προσφορά-ρεκόρ των 3,27 δισ. Ευρώ, για την επόμενη 25ετία.
Ωστόσο, οι Όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ θα λαμβάνουν έσοδα από την Αττική Οδό έως και το 2027 και το ποσό εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 150 εκατ. Ευρώ.
Σχετικά με τη μέχρι στιγμής απόδοση του οδικού άξονα εκτιμάται ότι από το 2019 έως και το 2022, οι δύο εισηγμένες έχουν λάβει από τα μερίσματα περίπου 320 εκατ.ευρώ, ενώ μαζί με τη χρήση του 2023 το ποσό αναμένεται να διαμορφωθεί στα 400 εκατ. ευρώ.