Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

General Motors: Συμφωνία λήγει την απεργία των εργαζομένων

Ολοκληρώνεται η απεργία των εργαζομένων της General Motors μετά από περίπου έξι εβδομάδες, μετά από προσωρινή συμφωνία στην οποία φέρεται να καταλήγουν το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) και η εταιρεία, βάζοντας τέλος στις συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου και των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ των ΗΠΑ.

Η General Motors είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο, κατόπιν πολυήμερων διαπραγματεύσεων με τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ. Η Ford Motor ήταν η πρώτη που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με το συνδικάτο την Τετάρτη (26/10) και ακολούθησε συμφωνία με τη μητρική εταιρεία της Chrysler, τη Stellantis το Σάββατο (28/10). Απεργίες, ωστόσο, ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια των εταιρειών αυτών στον Καναδά.

Τα κύρια οικονομικά στοιχεία των προσωρινών συμφωνιών διάρκειας τεσσεράμισι ετών, με πρότυπο την αρχική συμφωνία με την Ford, αφορούν στις αυξήσεις μισθών κατά 25%. Οι αυξήσεις και οι παροχές αυξάνουν αθροιστικά τον ανώτατο μισθό κατά περισσότερα από 40 δολάρια την ώρα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 68% των αρχικών μισθών σε πάνω από 28 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με το συνδικάτο. Οι συμφωνίες αυτές επανέφεραν επίσης τις προσαρμογές του κόστους ζωής, μείωσαν την οκταετή πορεία προς τους ανώτατους μισθούς σε τρία χρόνια και επέτρεψαν το δικαίωμα απεργίας για το κλείσιμο εργοστασίων, μεταξύ άλλων σημαντικά ενισχυμένων παροχών.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη General Motors, η απεργία της κόστισε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια. Οι απεργίες έχουν κοστίσει συλλογικά στις τρεις εταιρείες δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένη παραγωγή. Η Ford δήλωσε ότι η απεργία του συνδικάτου της έχει κοστίσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και η συμφωνία, εάν επικυρωθεί από τα μέλη, θα αυξήσει το εργατικό κόστος κατά περίπου 850 έως 900 δολάρια ανά παραγόμενο όχημα.

Το συνδικάτο ξεκίνησε διαπραγματεύσεις και με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα, ξεφεύγοντας από την πρόσφατη ιστορία όπου οι ηγέτες της UAW διαπραγματεύονταν με κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ξεχωριστά, επέλεγαν μια κορυφαία εταιρεία για να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους και στη συνέχεια κατάρτιζαν τις υπόλοιπες συμφωνίες με βάση μια κορυφαία προσωρινή συμφωνία.

Δεν είναι άμεσα σαφές πόσο θα αυξήσουν οι εργασιακές συμφωνίες το κόστος εργασίας για τις εταιρείες, οι οποίες είχαν υποστηρίξει ότι η υποχώρηση σε όλες τις απαιτήσεις του συνδικάτου θα επηρέαζε την ανταγωνιστικότητά τους, ακόμη και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.

Η Deutsche Bank εκτιμά πρόσφατα ότι η συνολική αύξηση του κόστους της συμφωνίας στη Ford θα είναι 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη General Motors και 6,4 δισεκατομμύρια δολάρια στη Stellantis.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!