THEPOWERGAME
Ολοκληρώνεται η απεργία των εργαζομένων της General Motors μετά από περίπου έξι εβδομάδες, μετά από προσωρινή συμφωνία στην οποία φέρεται να καταλήγουν το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) και η εταιρεία, βάζοντας τέλος στις συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου και των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ των ΗΠΑ.
Η General Motors είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο, κατόπιν πολυήμερων διαπραγματεύσεων με τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ. Η Ford Motor ήταν η πρώτη που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με το συνδικάτο την Τετάρτη (26/10) και ακολούθησε συμφωνία με τη μητρική εταιρεία της Chrysler, τη Stellantis το Σάββατο (28/10). Απεργίες, ωστόσο, ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια των εταιρειών αυτών στον Καναδά.
Τα κύρια οικονομικά στοιχεία των προσωρινών συμφωνιών διάρκειας τεσσεράμισι ετών, με πρότυπο την αρχική συμφωνία με την Ford, αφορούν στις αυξήσεις μισθών κατά 25%. Οι αυξήσεις και οι παροχές αυξάνουν αθροιστικά τον ανώτατο μισθό κατά περισσότερα από 40 δολάρια την ώρα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 68% των αρχικών μισθών σε πάνω από 28 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με το συνδικάτο. Οι συμφωνίες αυτές επανέφεραν επίσης τις προσαρμογές του κόστους ζωής, μείωσαν την οκταετή πορεία προς τους ανώτατους μισθούς σε τρία χρόνια και επέτρεψαν το δικαίωμα απεργίας για το κλείσιμο εργοστασίων, μεταξύ άλλων σημαντικά ενισχυμένων παροχών.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη General Motors, η απεργία της κόστισε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια. Οι απεργίες έχουν κοστίσει συλλογικά στις τρεις εταιρείες δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένη παραγωγή. Η Ford δήλωσε ότι η απεργία του συνδικάτου της έχει κοστίσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και η συμφωνία, εάν επικυρωθεί από τα μέλη, θα αυξήσει το εργατικό κόστος κατά περίπου 850 έως 900 δολάρια ανά παραγόμενο όχημα.
Το συνδικάτο ξεκίνησε διαπραγματεύσεις και με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα, ξεφεύγοντας από την πρόσφατη ιστορία όπου οι ηγέτες της UAW διαπραγματεύονταν με κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ξεχωριστά, επέλεγαν μια κορυφαία εταιρεία για να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους και στη συνέχεια κατάρτιζαν τις υπόλοιπες συμφωνίες με βάση μια κορυφαία προσωρινή συμφωνία.
Δεν είναι άμεσα σαφές πόσο θα αυξήσουν οι εργασιακές συμφωνίες το κόστος εργασίας για τις εταιρείες, οι οποίες είχαν υποστηρίξει ότι η υποχώρηση σε όλες τις απαιτήσεις του συνδικάτου θα επηρέαζε την ανταγωνιστικότητά τους, ακόμη και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.
Η Deutsche Bank εκτιμά πρόσφατα ότι η συνολική αύξηση του κόστους της συμφωνίας στη Ford θα είναι 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη General Motors και 6,4 δισεκατομμύρια δολάρια στη Stellantis.