THEPOWERGAME
Έρχονται το 2024 οι… χρηματιστηριακές πτήσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών
Μεγάλος φόρτος εργασίας έχει πέσει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και δεν προέρχεται μόνο από την αυξημένη επιβατική κίνηση. Οι προετοιμασίες για την εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο της Αθήνας ολοκληρώνονται αυτήν την περίοδο και αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024. Μάλιστα, σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και ΔΑΑ και στη συνέχεια οι λεπτομέρειες της συναλλαγής θα κατατεθούν για έγκριση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και PSP Investments (που ελέγχει συνολικά το 40% και το management) προβλέπει το δικαίωμα της δεύτερης να αποκτήσει, κατά την εισαγωγή των μετοχών του ΤΑΪΠΕΔ στο Χρηματιστήριο, ένα επιπλέον ποσοστό 10%, αλλά με εύλογο υπερτίμημα (premium) σε σχέση με την τιμή της μετοχής που θα διαμορφωθεί κατά τη δημόσια εγγραφή. Το ΤΑΪΠΕΔ εκτιμά ότι τα έσοδά του από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο θα ανέλθουν μεταξύ 800 εκατ. και 1 δισ. ευρώ.
Κι όμως, μπορούμε!
Όπως και να τη διαβάσεις, η έκθεση του World Justice Project με τα στοιχεία για τη λειτουργία δικαιοσύνης και θεσμών στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Το επισήμανε και η γειτονική στήλη «To the Point» το Σάββατο. Για παράδειγμα, στην κατηγορία που αφορά τη διαφάνεια των δημόσιων διαγωνισμών και δημόσιων συμβάσεων είμαστε στην 28η θέση μεταξύ 31 χωρών της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής που περιλαμβάνονται στην αξιολόγηση. Αυτή είναι η δυσάρεστη πλευρά. Η ευχάριστη είναι πως όταν θέλουμε, μπορούμε! Για παράδειγμα, η Παγκόσμια Τράπεζα μας είχε κατατάξει το 2018 στην 3η καλύτερη θέση του κόσμου όσον αφορά τις διαγωνιστικές διαδικασίες των ΣΔΙΤ, ενώ το 2020 είχαμε ανέβει μία ακόμα θέση, με αποτέλεσμα να βρεθούμε δεύτεροι καλύτεροι διεθνώς, μεταξύ 135 χωρών. Γι’ αυτό το επίτευγμα είχε βάλει και λίγο το χεράκι του ο επί δέκα χρόνια (2009-2019) ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ, Νίκος Μαντζούφας.
Επενδύσεις από τα νερά του Ψηλορείτη
Στα σούπερ μάρκετ της Κρήτης δύο είναι τα πιο δημοφιλή εμφιαλωμένα νερά, Zaro’s και Ρούβας. Πρόκειται για εταιρείες που τροφοδοτούνται από πηγές του Ψηλορείτη και ενισχύουν τη δυναμικότητα των εγκαταστάσεών τους με νέες επενδύσεις. Πρόσφατα το Zaro’s πήρε έγκριση για επένδυση 4,5 εκατ. ευρώ, που εντάχθηκε στις διατάξεις του ν. 4399/2016, ενώ και το επιτελείο της Αναπτυξιακής Γέργερης, που αναπτύσσει το νερό Ρούβας και λειτουργεί ήδη μια νέα γραμμή παραγωγής, ποντάρει στην επέκταση των εγκαταστάσεων για να βελτιώσει έσοδα και περιθώρια κέρδους. Με στοιχεία 2022 οι δύο εταιρείες εμφάνισαν μείωση περιθωρίων κέρδους, καθώς απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους ενέργειας και α’ και β’ υλών, αν και ενίσχυσαν τα έσοδά τους (σε 17,1 εκατ. ευρώ το Zaro’s και 7,1 εκατ. ευρώ το Ρούβας).
Τρέχουν οι επενδύσεις των Σέρβων στα καλλυντικά
Σαν τα μανιτάρια ανοίγουν τα Lili Drogerie, σερβική αλυσίδα καλλυντικών που έκανε την εμφάνισή της στα τέλη του 2021 και εγκαινίασε ήδη το 14ο κατάστημά της στην τοπική αγορά μόλις πριν από λίγες ημέρες (21 Οκτωβρίου στο Παλαιό Φάληρο). Μάλιστα, στελέχη της επενδυτικής ομάδας, που απολαμβάνουν υψηλές αποδόσεις σε μια δυναμική αγορά, όπως η ελληνική αγορά καλλυντικών, προαναγγέλλουν και περαιτέρω επέκταση μέχρι το τέλος του έτους…
Ρεκόρ κρατήσεων τον χειμώνα στην Αλβανία
Είδαμε φέτος μια σημαντική ενίσχυση του τουρισμού της γειτονικής Αλβανίας, κάτι που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεγάλη ευρωπαϊκή low cost αεροπορική εταιρεία Ryanair εντάσσει στο χειμερινό της πρόγραμμα 17 δρομολόγια από και προς τα Τίρανα, τα οποία ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα. Πρόκειται για δρομολόγια που συνδέουν την Αλβανία με μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία, τη Σουηδία και το Ην. Βασίλειο, και ήδη καταγράφεται ρεκόρ κρατήσεων. Η Ryanair εκτιμά ότι οι ανταγωνιστικές τιμές των ναύλων της θα δημιουργήσουν σημαντική τουριστική ανάπτυξη στη χώρα.
Ανεβάζουν τους τζίρους τα social. Νέο μονοπάτι ηλεκτρονικού εμπορίου
Πεδίον δόξης λαμπρόν αποτελούν τα social media για τους λάτρεις της κατανάλωσης και όχι μόνο. Η νέα τάση που καταγράφεται είναι οι αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων. Κερδισμένες και οι δύο πλευρές, οι μεν εμπορικές επιχειρήσεις, αντί άλλης διαφήμισης ή δημιουργίας ξεχωριστής ιστοσελίδας, προωθούν τα προϊόντα τους μέσω της πλατφόρμας των socials. Οι δε καταναλωτές ενημερώνονται για τις τάσεις αλλά και τις εκπτώσεις ή προσφορές και απολαμβάνουν μια shopping experience οπουδήποτε και οποτεδήποτε.
…και το μοτίβο του mobile banking
Όπως το 24/7 -η δυνατότητα να σερφάρουν οι ενδιαφερόμενοι στο mobile banking χαζεύοντας και παίζοντας με τους λογαριασμούς τους-, οι τράπεζες επενδύουν στο mobile banking, με στόχο μέσα από αυτήν την οδό να πουλάνε στην πελατεία τους mobile experience. Μια συνολική προσέγγιση, που ξεκινάει με μια απλή ενημέρωση της τραπεζικής εικόνας του πελάτη μέχρι την online αίτηση δανείων, αλλά και την πώληση προϊόντων τους. Από κάρτες έως ασφάλεια ζωής. Από στεγαστικό έως επενδυτικές προτάσεις. Και με ενημερώσεις για προσφορές, κληρώσεις, μέχρι και δώρα.