THEPOWERGAME
Λίγες φανέλες στην ιστορία του ποδοσφαίρου έχουν προκαλέσει τη φρενίτιδα που κατάφερε αυτή του Λιονέλ Μέσι. Μπορεί η εμφάνιση του σούπερ σταρ των γηπέδων όταν έπαιζε με την Μπαρτσελόνα ή την Παρί να είχε μεγάλη ζήτηση, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με αυτό που έχει συμβεί φέτος.
Ο αρχηγός της εθνικής Αργεντινής λίγους μόνο μήνες μετά την κατάκτηση του Παγκόσμιου Κυπέλου αποφάσισε να εγκαταλείψει την Ευρώπη και να μετακομίσει στο Μαϊάμι για να παίξει στην Ίντερ Μαϊάμι.
Αν και μπήκε στην ομάδα με μικρή καθυστέρηση και δεν μπόρεσε να τη βοηθήσει, η είδηση της μεταγραφής του προκάλεσε πανικό. Η σεζόν στο Μαϊάμι έχει πλέον τελειώσει, αφού η ομάδα έχασε τα play offs, αλλά οι επόμενοι μήνες κύλησαν εντυπωσιακά.
Ούτε ο Μπέκαμ μπορεί να βρει φανέλα του Μέσι
Σήμερα η ροζ φανέλα με τον αριθμό 10 είναι ανάρπαστη. Η ζήτηση είναι τόσο υψηλή, που ακόμα και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ δεν μπορεί να την αποκτήσει! Παρά το γεγονός ότι είναι συνιδιοκτήτης της διοργάνωσης και παγκόσμια διασημότητα, ο Μπέκαμ δυσκολεύεται να αποκτήσει μία φανέλα του Μέσι από τότε που προσέλκυσε τον θρύλο της Μπαρτσελόνα στο Μαϊάμι, με την Adidas να φέρεται να πουλάει περισσότερες απ’ όσες έχει καταφέρει να βγάλει.
Λίγοι όμως μπορούσαν να το δουν από την αρχή. Ο Τορ Σάουθαρντ ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος, αλλά ακόμα κι αυτός πιάστηκε εξαπίνης. Ως διευθυντής της Adidas, υπεύθυνος για το ποδόσφαιρο στη Βόρεια Αμερική, λάμβανε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από συναδέλφους του για το αν θα πάει ο Λιονέλ Μέσι στην Ίντερ Μαϊάμι.
Απ’ όσο γνώριζε, επρόκειτο απλώς για μια φήμη. Όπως και ο υπόλοιπος πλανήτης, ο Σάουθαρντ έμαθε ότι ήταν αλήθεια μόλις στις 7 Ιουνίου, την ημέρα που ο Μέσι ανακοίνωσε τις προθέσεις του σε μια σπάνια συνέντευξη σε δύο ισπανικά ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Shortly after Messi completed his transfer to Inter Miami, over half a million orders arrived for Messi & Inter Miami shirts.
As per @nytimes, no player in the history of sports has sold more shirts than Messi in the first 24 hours after completing a transfer. 👚🌟 pic.twitter.com/FgT1Yh4TMd
— 𝐀𝐅𝐂 𝐀𝐉𝐀𝐗 💎 (@TheEuropeanLad) October 25, 2023
Τρελοί ρυθμοί παραγωγής
Για τον Σάουθαρντ βέβαια και την Adidas, υπήρχε τότε ένα πιο επείγον ζήτημα. Μέσα σε λίγες ημέρες από την ανακοίνωση του Μέσι, η εταιρεία είχε λάβει σχεδόν 500.000 αιτήσεις από καταστήματα και προμηθευτές για φανέλες στο απαλό, ηλεκτρικό ροζ του Μαϊάμι. Πρόκειται για ένα συγκεκριμένο ύφασμα και μια συγκεκριμένη απόχρωση: Pantone 1895C.
«Δεν είναι σαν το λευκό, που μπορεί να είχαμε αποθέματα που μπορούσαμε να επαναχρησιμοποιήσουμε», δήλωσε ο Σάουθαρντ. Την ημέρα της μεγάλης ανακοίνωσης η Adidas είχε ένα απόθεμα από φανέλες της Ίντερ Μαϊάμι σε καταστήματα και αποθήκες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ. Οι φανέλες εξαντλήθηκαν τόσο γρήγορα, που ο Σάουθαρντ δήλωσε ότι φάνηκε ότι το απόθεμα απλά «εξατμίστηκε».
Η εταιρεία αναγκάστηκε να προμηθευτεί τεράστιες ποσότητες του διάσημου πια υφάσματος, παρ’ όλο που ήξερε ότι μέχρι την τελική υπογραφή θα μπορούσε κάτι να μην πάει καλά.
Τελικά, η ροζ φανέλα της Ίντερ είναι πλέον η ποδοσφαιρική φανέλα με τις περισσότερες πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, ξεπερνώντας τους παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς γίγαντες Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Ρεάλ Μαδρίτης, Γιουβέντους, Μπάγερν Μονάχου και Άρσεναλ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Όλοι θέλουν μία φανέλα του Μέσι
Η τεράστια ζήτηση, όπως ήταν φυσικό, οδήγησε και σε δεκάδες απομιμήσεις, που όμως πωλήθηκαν σε όλα τα πλάτη και μήκη του κόσμου. Παρ’ όλες τις προσπάθειες της Adidas να βγάλει τις επίσημες φανέλες του Μέσι στα καταστήματα το συντομότερο δυνατόν, η ζήτηση γι’ αυτές αποδείχθηκε τόσο μεγάλη, που οι απομιμήσεις κατέκλυσαν την παγκόσμια αγορά για να καλύψουν το έλλειμμα.
Αν και η εταιρεία λέει ότι έχει πλέον καλύψει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα με τις καθυστερημένες παραγγελίες, διαπίστωσε ότι εξακολουθεί να πουλάει φανέλες πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι μπορεί να τις παράγει, και όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο Μπουένος Άιρες, όπου ο Μέσι είναι πια εθνικός ήρωας, υπάρχουν ροζ φανέλες προς πώληση στο ένα κατάστημα μετά το άλλο και στο ένα περίπτερο μετά το άλλο κατά μήκος της Calle Florida, ενός από τους πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας της Αργεντινής, και στους πάγκους της πολυσύχναστης αγοράς San Telmo. Σε ορισμένους πωλητές οι απομιμήσεις κοστίζουν περίπου 50 δολάρια.
Είναι δύσκολο να υπερεκτιμηθεί η κλίμακα της ζήτησης. Οι επίσημες πωλήσεις έχουν ξεπεράσει κάθε σημείο αναφοράς που θα μπορούσε να φανταστεί η Adidas, δήλωσε ο Σάουθαρντ. Περισσότερο από τη φρενίτιδα που συνόδευσε τη μετακίνηση του Ντέιβιντ Μπέκαμ στους Los Angeles Galaxy το 2007, πέρα από τον πανικό που προκάλεσε η επιστροφή του Ρονάλντο στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ το 2021, πέρα από τον ενθουσιασμό για τη φανέλα του Μέσι στην Αργεντινή μετά το Κατάρ 2022.