THEPOWERGAME
Η BMW δεν έχει σκοπό να φύγει από την Κίνα, ξεκαθάρισε εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, διευκρινίζοντας ότι η διαφοροποίηση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού της δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπει εντελώς την ασιατική χώρα.
«Η BMW δεν εγκαταλείπει την Κίνα. Το ελεύθερο εμπόριο είναι θεμελιώδες για το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Προσπαθούμε πάντα να διαφοροποιούμε τους κινδύνους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε μια χώρα ή μια συγκεκριμένη περιοχή» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, σε συνέντευξή του στο CNBC. Και πρόσθεσε: «Χρειαζόμαστε μεγάλους προμηθευτές και σίγουρα περισσότερους από έναν».
Η BMW λάνσαρε τον Σεπτέμβριο το νέο της ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο, το Vision Neue Klasse, καθώς επιδιώκει να αντιμετωπίσει την Tesla, εξασφαλίζοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας.
Το σχέδιο της Κομισιόν για δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Τον Ιούλιο η Γερμανία είχε καλέσει τις βιομηχανίες της να απεξαρτηθούν από τις γραμμές παραγωγής της Κίνας, στο πλαίσιο ενίσχυσης της εγχώριας οικονομίας και επιστροφής των αλυσίδων εφοδιασμού σε περιοχές όσο το δυνατόν πιο κοντά στην Ευρώπη. «Για τη Γερμανία, η Κίνα παραμένει εταίρος, ανταγωνιστής και συστημικός αντίπαλος» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Αναλένα Μπέρμποκ, υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας.
Λίγους μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις σε EV, made in China, που εξάγονται στην Ευρώπη, καθώς τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε ευρωπαϊκές χώρες λόγω χαμηλότερου κόστους παραγωγής έναντι παραδοσιακών «παικτών» της αγοράς, όπως BMW, Mercedes, Volkswagen.
Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση της Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν για το θέμα αυτό. «Η παγκόσμια αγορά κατακλύζεται από φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε τεχνητά χαμηλές τιμές λόγω τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων» είχε αναφέρει στις 13 Σεπτεμβρίου η επικεφαλής της Κομισιόν, αφήνοντας μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο για αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ από την Κίνα.
Το εργοστάσιο της ΒΜW στην Κίνα
Η BMW κατασκευάζει αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των EVs, στην Κίνα, τα οποία στη συνέχεια εξάγονται στην Ευρώπη. Όπως μετέδωσε το Reuters, η Κίνα έχει γίνει παγκόσμιος κόμβος κατασκευής και εξαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για εταιρείες όπως η BMW και η Tesla, χάρη στην αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, τα πλεονεκτήματα κόστους παραγωγής και τη μεγάλη παραγωγική ικανότητα.
Το 2022, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εγκαινίασε εργοστάσιο, αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στην πόλη Σενγιάνγκ, το οποίο ειδικεύεται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η BMW παράγει το EV iX3 στην Κίνα και το εξάγει στην Ευρώπη και το ίδιο σκοπεύει να κάνει και με το ηλεκτρικό Mini Cooper το 2024. Σε περίπτωση που η Κομισιόν κάνει πράξη την απειλή για αντισταθμιστικούς δασμούς, η BMW θα είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη που θα επηρεαστεί σημαντικά.
Αποστάσεις BMW από την Κομισιόν για τα κινεζικά EVs
«Η BMW είναι ένας παγκόσμιος παίκτης. Βρισκόμαστε σε Ευρώπη, Κίνα, ΗΠΑ και Ιαπωνία. Προωθούμε πάντα και μιλάμε για το ελεύθερο εμπόριο παγκοσμίως» συνέχισε ο Zipse, δίνοντας μια έμμεση απάντηση στην Κομισιόν.
Από τη μεριά του ο οικονομικός διευθυντής (CFO) της BMW, Walter Mertl, δήλωσε ότι δεν υποστηρίζει τους «τιμωρητικούς» δασμούς, υπογραμμίζοντας ότι η έρευνα της ΕΕ θα κάνει μεγαλύτερη ζημιά στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, προστατεύοντας – ευνοώντας εκείνες που δεν έχουν σημαντικές πωλήσεις στην Κίνα.