Γ.Δ.
1398.4 -0,69%
ACAG
+0,19%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
+0,36%
8.47
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,12%
8.19
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
-0,26%
38.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-3,38%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
-1,04%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,19%
0.7
ΑΛΜΥ
-2,46%
3.575
ΑΛΦΑ
-1,32%
1.495
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,05%
9.665
ΑΣΚΟ
+2,28%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-2,02%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-2,11%
0.558
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-0,19%
5.26
ΒΙΟΚΑ
-0,28%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-2,31%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.3
ΔΑΑ
-0,91%
8.076
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,17%
11.57
ΔΟΜΙΚ
+2,06%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,07%
34.06
ΕΚΤΕΡ
-1,85%
1.484
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
-0,75%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,04%
1.716
ΕΛΠΕ
-0,30%
6.745
ΕΛΣΤΡ
-0,50%
1.99
ΕΛΤΟΝ
-0,64%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,76%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,79%
1.095
ΕΤΕ
-2,66%
6.804
ΕΥΑΠΣ
-1,28%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,36%
2.03
ΕΧΑΕ
0,00%
4.4
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
-2,11%
1.86
ΙΝΚΑΤ
-1,43%
4.81
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-1,72%
0.913
ΙΝΤΕΚ
-1,54%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,80%
0.98
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-4,30%
0.401
ΚΟΥΑΛ
-3,13%
1.054
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.5
ΚΡΙ
-0,71%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-1,23%
0.725
ΛΑΜΔΑ
-1,40%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,44%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,83%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-4,04%
0.57
ΜΕΒΑ
+2,53%
3.65
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,33%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,83%
19.21
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
24.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,80%
31
ΟΛΥΜΠ
-2,16%
2.27
ΟΠΑΠ
-1,08%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-1,60%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.16
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,14%
3.522
ΠΕΡΦ
-3,15%
5.23
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,76%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
-0,96%
1.555
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,62%
1.515
ΣΠΕΙΣ
+0,72%
5.56
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+6,25%
0.595

ΕΕ: Οι προϋποθέσεις ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2030

Οι πωλήσεις οχημάτων ηλεκτροκίνησης (ECVs) αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια κατά 268%. Ενώ, μόνο στην Ελλάδα οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ σημείωσαν άνοδο κατά 344%. Πέρυσι ΜΌΝΟ, σχεδόν ένα στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικό. Για να διατηρηθεί, ωστόσο, αυτή η τάση θα πρέπει οι κυβερνήσεις να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι θα απαιτηθούν 1 εκατομμύριο δημόσια σημεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε ολόκληρη την ΕΕ, το 2024 και 3 εκατομμύρια το 2029.

Με αυτές τις προϋποθέσεις, το μερίδιο αγοράς των ECV θα είναι 3,9% έως το 2025 και 5,4% έως το 2030.

Οι κατηγορίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η αγορά των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να χωριστεί σε δύο κύριες κατηγορίες.

Τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα

  • πλήρους μπαταρίας και
  • υβριδικά plug-in,

Και οι δύο κατηγορίες απαιτούν κατάλληλη υποδομή επαναφόρτισης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών (BEV) τροφοδοτούνται πλήρως από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μια ενσωματωμένη μπαταρία που φορτίζεται συνδέοντας το ηλεκτρικό δίκτυο.

Τα plug-in υβρίδια (PHEV) διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ) και ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία. Ο κινητήρας καύσης υποστηρίζει τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτείται, και η μπαταρία επαναφορτίζεται συνδέοντας στο δίκτυο.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ), αλλά διαθέτουν επίσης ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία που χρησιμεύει για τη συμπλήρωση του συμβατικού κινητήρα. Ο ηλεκτρισμός τους παράγεται εσωτερικά από αναγεννητικό φρενάρισμα και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, επομένως δεν χρειάζονται υπδομή επαναφόρτισης Το επίπεδο υβριδισμού κυμαίνεται από ήπια έως πλήρη.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!