THEPOWERGAME
Οι ψηφιακές συναλλαγές είναι το «μέλλον» στον κλάδο των πληρωμών στην Ελλάδα, ανέφερε μεταξύ άλλων ο Διονύσης Γρηγοράτος, Managing Director της Nexi Ελλάδος, θυγατρικής του Ομίλου Nexi, του ευρωπαϊκού ηγέτη PayTech. Ο κ. Γρηγοράτος μίλησε στο panel «Reinventing Acceptance», στο πλαίσιο του Athens Mastercard Innovation Forum 2023 με τίτλο «Step into the next economy», που πραγματοποιήθηκε στις 12 Οκτωβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Οι επενδύσεις της Nexi στην Ελλάδα και οι ψηφιακές συναλλαγές
- Αποκτώντας, εδώ και περίπου έναν χρόνο, ένα χαρτοφυλάκιο εμπόρων κορυφαίου επιπέδου, η Nexi έχει δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά
- Επιπλέον, ως ηγέτης στις ψηφιακές πληρωμές, η Nexi παραμένει προσηλωμένη στην υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου στην Ελλάδα, το οποίο εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη δημιουργία εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών -στοχεύοντας, έτσι, στη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών αιχμής στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών.
- Πράγματι, η Ελλάδα αποτελεί ένα ιδανικό τοπίο για ανάπτυξη στον τομέα των ψηφιακών συναλλαγών. Όλες οι σχετικές μελέτες δείχνουν ότι οι ψηφιακές συναλλαγές είναι το «μέλλον» στον κλάδο των πληρωμών στην Ελλάδα. Ειδικότερα:
- Η αξία των εγχώριων συναλλαγών με κάρτες ξεπέρασε την αξία των αναλήψεων μετρητών το 2022, ενώ η χρήση καρτών έχει επεκταθεί σε χαμηλότερης αξίας συναλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, η χρήση καρτών πληρωμών στην Ελλάδα έχει εκτοξευτεί στα ύψη από το 2015, ενώ επεκτείνεται και σε συναλλαγές χαμηλότερης αξίας, όπως αποδεικνύεται από τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση της μέσης αξίας συναλλαγών, παρά τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις το 2022.
- Οι εξ αποστάσεως πληρωμές με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 70% και 100% αντίστοιχα, σε σύγκριση με την περίοδο πριν την πανδημία.
- Με δεδομένο ότι 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, η επέκταση μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο προσφέρει στους εμπόρους μια σημαντική ευκαιρία προς εκμετάλλευση.
- Επιπλέον, η δυνατότητα αγορών απευθείας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εύκολα και γρήγορα, αποτελεί ήδη τάση.
Ακρογωνιαίος λίθος για την ελληνική οικονομία ο Τουρισμός
Μια ακόμη σημαντική παράμετρος εξέλιξης του κλάδου, βρίσκεται στο γεγονός ότι ο Τουρισμός αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλοντας σημαντικά στην επιτυχία και την ανάπτυξή της. Ειδικότερα:
- Οι αφίξεις ξένων τουριστών στην Ελλάδα το εαρινό τρίμηνο (Μάρτιος-Μάιος) ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 κατά 10% και οι εισπράξεις κατά 19% (2,8 δισ. ευρώ). Οι «παραδοσιακές» αγορές διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο, με το μερίδιό τους να αυξάνεται στο 42% (από 39% το 2019) και την αγορά των ΗΠΑ να ξεχωρίζει με σχεδόν διπλασιασμό των αφίξεων σε σχέση με το 2022 και σταθερά υψηλές δαπάνες ανά άφιξη.
- Αύξηση 15,1% σημείωσαν τον Ιούλιο του 2023 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, οι οποίες ανήλθαν σε 4.146,2 εκατ. ευρώ, έναντι 3.601,7 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ενώ αύξηση 36,1% σημείωσαν και οι ταξιδιωτικές πληρωμές (Ιούλιος 2023: 261,4 εκατ. ευρώ, Ιούλιος 2022: 192,1 εκατ. ευρώ).
Το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και η αποστολή της Nexi
Επιπλέον, το εργατικό δυναμικό στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά εξειδικευμένο, σε σημείο που η Nexi μπορεί και δημιουργεί στη χώρα μας προϊόντα που εξάγονται στο εξωτερικό, καλύπτοντας τις ανάγκες ευρωπαϊκής εμβέλειας του ομίλου, στο σύνολό τους.
H Nexi είναι αφοσιωμένη στην αποστολή της να προωθεί την καινοτομία και να βελτιώνει τις ψηφιακές λύσεις πληρωμών, εδραιώνοντας την Ελλάδα ως ένα ευνοϊκό περιβάλλον για διαρκή ανάπτυξη και επενδύσεις.
Η Nexi και η σύμπραξη με εγχώριους partners
- «Η επιτυχής σύμπραξη της Νexi, ηγέτη στην ευρωπαϊκή αγορά πληρωμών, με εγχώριους και σημαντικούς partners, όπως είναι στην Ελλάδα η Alpha Bank, σε συνδυασμό με παράλληλη προώθηση της καινοτομίας, αποτελεί για εμάς μια συναρπαστική πρόκληση. Μια πρόκληση στην οποία έχουμε ανταποκριθεί με επιτυχία, ενορχηστρώνοντας τη συνεργασία και την καινοτομία με τον απαιτούμενο σχεδιασμό και συντονισμό, που πραγματοποιούμε σχολαστικά» σημείωσε ακόμη ο κ. Γρηγοράτος.
- Και πρόσθεσε: «Σκοπός για τη Nexi είναι η προώθηση της καινοτομίας μέσω αυτής της διαδικασίας. Κι αυτό γιατί δεν εισάγει απλώς καινοτόμα εργαλεία και υπηρεσίες από τεχνολογικά προηγμένες αγορές όπως οι Σκανδιναβικές -αντίθετα, εξάγει και από την Ελλάδα τεχνογνωσία και υπηρεσίες στο εξωτερικό. Εξάλλου, το “motto” του ομίλου είναι “Global by scale, local by nature”».
- «Στη Nexi πιστεύουμε στο εγχώριο ταλέντο, και συγκεκριμένα στους δικούς μας ανθρώπους, και προβλέπουμε με βεβαιότητα ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε ένα πολύ πιο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών, που θα εξακολουθεί να παρέχει στους εμπόρους λύσεις αιχμής, απαντώντας ουσιαστικά στις ανάγκες τους» συνέχισε.
- Και συμπλήρωσε: «Σε επίπεδο Ομίλου, η Nexi έχει ένα παγκόσμιο και πλούσιο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών, το οποίο σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτει, λειτουργεί ως ισχυρός καταλύτης για την προώθηση της καινοτομίας. Αυτό επιταχύνει την ανάπτυξη και την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων εντός του οργανισμού».
- «Παράλληλα, η εστίαση στις επιμέρους τοπικές αγορές, με στόχο τη βαθιά κατανόηση των αναγκών τους και τη βελτίωση των διαδικασιών τους με κορυφαίες λύσεις από το δίκτυό της Nexi, δημιουργεί έναν πολύ ιδιαίτερο συνδυασμό: μοναδική τεχνογνωσία αλλά και πάθος για την υποστήριξη των ανθρώπων που εμπιστεύονται τη Nexi» κατέληξε.
Καινοτομία: Το μέλλον της αγοράς ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα
- Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς, υπάρχουν ακόμα λύσεις που βλέπουμε σε άλλες αγορές και δεν έχουν υιοθετηθεί ακόμα από τους Έλληνες εμπόρους. Ένα από τα πιο προφανή παραδείγματα είναι οι πληρωμές μέσω QR code για καθημερινά αγαθά. Ωστόσο, η τεχνολογία στην Ελλάδα υπάρχει -και αξιοποιείται όταν, για παράδειγμα, πρόκειται για την πληρωμή των λογαριασμών-, απλά δεν έχει υιοθετηθεί από εμπόρους και καταναλωτές.
- Η τεχνολογία είναι το εύκολο μέρος, η πραγματική πρόκληση είναι η εκπαίδευση των εμπόρων σχετικά με τις διαθέσιμες λύσεις, και με τις όλο και μεγαλύτερες προσδοκίες που έχουν οι καταναλωτές. Η προσέγγιση και εκπαίδευση των επιχειρήσεων για το πού κατευθύνεται το μέλλον των πληρωμών είναι η πραγματική πρόκληση, την οποία η Nexi δεσμεύεται να αντιμετωπίσει. Οι καταναλωτές, από την άλλη πλευρά, δείχνουν να προσαρμόζονται πιο εύκολα στις αλλαγές.
- Αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, υπάρχει ακόμα περιθώριο για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, τη δημιουργία εξατομικευμένων λύσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες συγκεκριμένων κλάδων και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου που μπορούν να ανταποκριθούν στις διαρκώς εξελισσόμενες απαιτήσεις.
- Στη Nexi, «κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις», οι οποίες παράλληλα προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε πελάτη:
- Μία από τις βασικές αρχές είναι η υποστήριξη των εμπόρων και η συμβολή στην ανάπτυξή τους. Έτσι, ένα από τα εργαλεία που δημιουργήσαμε είναι το Nexi eMerchants, μια δωρεάν πύλη παρακολούθησης συναλλαγών που παρέχει απεικόνιση των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο για φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα – διευκολύνοντας την καθημερινότητα των επιχειρήσεων και βοηθώντας τις να αναπτυχθούν.
- Η Nexi προσφέρει δωρεάν την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Nexi e-Commerce, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές από όλα τα συστήματα καρτών, με τραπεζικές καταθέσεις, ακόμη και με τη χρήση του IRIS, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και την εξυπηρέτηση, με μέγιστη ασφάλεια στις συναλλαγές.
- Η Nexi είναι ο μόνος επεξεργαστής πληρωμών που επιτρέπει πληρωμές απ’ όλα τα σχήματα καρτών. Αυτό είναι ιδιαίτερα επωφελές για τους εμπόρους, ειδικά σε τομείς όπως ο τουρισμός, στον οποίο η εταιρεία ήδη πρωταγωνιστεί, και η ανάγκη αποδοχής όλων των σχημάτων καρτών είναι ιδιαίτερα σημαντική.
- Επιπλέον, αναπτύσσει λύσεις για τη διευκόλυνση των συναλλαγών για τις μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, ειδικά για εκείνους που βρίσκονται σε κίνηση και οι οποίοι, με τη δημιουργία του POS Register, σύντομα θα χρειαστεί να χρησιμοποιούν τερματικά POS. Στο πλαίσιο αυτό, «έχουμε λανσάρει εδώ και έναν χρόνο το Nexi SoftPOS, μια εφαρμογή που επιτρέπει ανέπαφες πληρωμές σε συστήματα Android», χωρίς την ανάγκη αγοράς πρόσθετου εξοπλισμού. Οι πληρωμές γίνονται εύκολα, γρήγορα και πάντα με ασφάλεια, μειώνοντας παράλληλα το κόστος για τις μικρές επιχειρήσεις. Στην ίδια λογική της ευελιξίας και της ευκολίας στις πληρωμές, και με γνώμονα τις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, λανσαρίστηκε το Nexi SmartPOS® Mini, το οποίο είναι ένα μικρό, ελαφρύ και φορητό τερματικό, στο μέγεθος ενός κινητού τηλεφώνου.
Τα επόμενα βήματα της Nexi
- «Σε αυτήν την κατεύθυνση, και πιστοί στη φιλοσοφία μας να προσφέρουμε απλές, εύκολες αλλά ασφαλείς λύσεις, τα άμεσα σχέδιά μας περιλαμβάνουν την εισαγωγή τεχνογνωσίας από τον Όμιλο Nexi, η οποία θα προσφέρει ανταγωνιστικές δυνατότητες για την ελληνική αγορά.
- »Μερικές μόνο από αυτές τις δυνατότητες, θα βρίσκονται σε μία νέα, εξελιγμένη e-commerce πλατφόρμα που ετοιμάζουμε και θα περιλαμβάνει ακόμα περισσότερες επιλογές online πληρωμών, αποδοχή πληρωμών από τα κυριότερα συστήματα, από κάρτες μέχρι πορτοφόλια και άλλες εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής. Πάντα με τη μεγαλύτερη ευκολία, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της υποδομής, όπως το One Click Payment – αλλά φυσικά και την ασφάλεια, χάρη στα προηγμένα πρωτόκολλα ασφαλείας και την προσθήκη του 3D secure. Στόχος μας είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν ένα νέο εργαλείο που θα τις υποστηρίξει στη μετάβασή τους σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.
- »Σημαντικό είναι να έχουμε υπόψιν μας τις ανάγκες πληρωμών των καταναλωτών με τις οποίες δεν έχουν έρθει ακόμα αντιμέτωποι οι μεγάλοι έμποροι, και αφορούν στη διευκόλυνση και επιτάχυνση των ηλεκτρονικών πληρωμών σε τομείς ευρύτερου ενδιαφέροντος, όπως:
- »Η ενέργεια μέσω των φορτιστών EV, που έχουν ως προαπαιτούμενο τη δυνατότητα επιτόπου πληρωμής για τη φόρτιση του οχήματος μέσω κάρτας,
- οι λύσεις πληρωμών για την αστική κινητικότητα που θα διευκολύνουν τον πολίτη να πληρώνει με κάρτα το ηλεκτρονικό εισιτήριο των μέσων μαζικής μεταφοράς.
- »Οι λύσεις που υπάρχουν σήμερα είναι κατακερματισμένες, περιπλέκουν τη ζωή του χρήστη και αποκλείουν τους ξένους επισκέπτες από το να τις χρησιμοποιήσουν. Όμως το μέλλον είναι ήδη εδώ» κατέληξε ο Διονύσης Γρηγοράτος, Managing Director της Nexi Ελλάδος, θυγατρικής του Ομίλου Nexi.