Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Βιομηχανία καλλυντικών: Το 10% θα αγγίξει ο ρυθμός ανάπτυξης το 2023

Κόντρα στις προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμό που προβλέπεται να αγγίξει φέτος το 10%, χάρη στην ώθηση από τα προϊόντα περιποίησης προσώπου, μακιγιάζ, καθώς και τα αρώματα, όπου οι πωλήσεις αυξάνονται σε ποσοστό που υπερβαίνει το 13%, ενώ ισχυρή δυναμική αναπτύσσουν και τα προϊόντα για τα μαλλιά.

Σε επίπεδο σημείων πώλησης, τα προϊόντα ευρείας διανομής, που διανέμονται κυρίως μέσω του καναλιού του σούπερ μάρκετ, διατηρούν τη μερίδα του λέοντος στη συνολική πίτα της αγοράς, που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι εξαγωγές (περίπου 400 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι τα προϊόντα ευρείας διανομής αποτελούν σχεδόν το 1/3 των πωλήσεων της αγοράς. Παρατηρείται όμως δυναμική και σε άλλες αγορές. Για παράδειγμα, η αγορά του φαρμακείου εμφανίζει μερίδιο 19%, ενώ στο 14% ανέρχεται πλέον το μερίδιο των αγορών που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις προβλέψεις να αναφέρουν τζίρο που μπορεί να φτάσει φέτος και τα 300 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη της αγοράς στην κατηγορία των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, με μερίδιο 17%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), που προβλέπει ανάπτυξη για το σύνολο της αγοράς το 2023 της τάξης του 9,6%.

Οι τάσεις της αγοράς καλλυντικών

Διαπιστώνεται ότι οι καταναλωτές πριμοδοτούν τα καινοτόμα προϊόντα, γεγονός που αποτελεί παγκόσμια τάση. Αν και οι ανατιμήσεις σε μια σειρά από αγαθά αποθαρρύνουν μεγάλη μερίδα καταναλωτών από αγορές ακριβών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών, εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για μάρκες πολυτελείας. Σύμφωνα δε με πρόσφατη έκθεση της N2Growth για την παγκόσμια δυναμική της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας προβλέπεται να αναπτυχθεί σημαντικά, με έσοδα ύψους 110,5 δισ. δολ. το 2023, καταγράφοντας την επόμενη πενταετία μέση ετήσια ανάπτυξη 3,8%.

Στην ελληνική αγορά καλλυντικών παρατηρείται ενδιαφέρον για premium προϊόντα, με ενδεικτικές τις θετικές επιδόσεις σειρών γνωστών οίκων, που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της αντιγήρανσης και της ακμής. Στην κατηγορία δραστηριοποιούνται οι περισσότεροι παίκτες της βιομηχανίας καλλυντικών, με προϊόντα που έχουν παρουσία τόσο στα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών, όσο και στα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και τα ινστιτούτα. Το δέλεαρ είναι τα μερίδια σε έναν τομέα όπως η περιποίηση προσώπου, που αντιστοιχεί στο 23,5% της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Αξιοσημείωτες όμως είναι οι εξελίξεις και στην περιποίηση των μαλλιών, με τη ζήτηση να κατευθύνεται κυρίως σε φυσικά προϊόντα, θεραπείες και τεχνολογίες που προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι η κατηγορία αναπτύσσεται φέτος με ρυθμό 8%, έχοντας υπερδιπλασιάσει την «ταχύτητά» της από το 3,4% του 2022. Μεγάλος όγκος προϊόντων διατίθενται και μέσω των κομμωτηρίων, που καταλαμβάνουν μερίδιο 8% στον συνολικό τζίρο της αγοράς καλλυντικών, αλλά η ζήτηση αναβαθμίζεται σε όλα τα κανάλια διανομής. Εξάλλου, ο συνολικός τζίρος των προϊόντων για τα μαλλιά ξεπερνά αυτόν της κατηγορίας περιποίησης προσώπου, που θεωρείται «ναυαρχίδα» της βιομηχανίας ομορφιάς (μερίδιο στη συνολική αξία 25,3%, έναντι 23,5% αντίστοιχα).

Οι ανατιμήσεις δεν αποθαρρύνουν τη ζήτηση για καλλυντικά

Εν κατακλείδι, οι πληθωριστικές πιέσεις απασχολούν τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, αλλά η σταθερή ζήτηση συντηρεί τις προσδοκίες τους.

Παρά τις ανατιμήσεις, που κυμαίνονται κατά μέσο όρο σε 6%-7%, η ζήτηση παραμένει ισχυρή στην ελληνική αγορά καλλυντικών, κάτι που άλλωστε επιβεβαίωσε πρόσφατα ο μεγάλος παίκτης της αγοράς, η L’Oreal. Η θυγατρική του γαλλικού οίκου στην Ελλάδα, η οποία απολαμβάνει ηγετικά μερίδια, διαθέτοντας ευρύ portfolio, με διασπορά σε όλα τα κανάλια διανομής, τρέχει με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων. Αυτό επιβεβαίωσε πρόσφατα η Alessandra Delfini, η νέα CEO της L’Oreal Hellas, σε παρουσίαση των πλάνων βιωσιμότητας της εταιρείας στο πλαίσιο του προγράμματος L’Oreal for the Future.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!