Γ.Δ.
1437.68 +0,35%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
+0,20%
9.94
CNLCAP
+0,72%
6.95
DIMAND
-1,92%
9.69
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
+2,66%
12.34
TITC
-0,61%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
+2,78%
1.404
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.895
ΑΛΦΑ
+0,31%
1.594
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
+1,47%
8.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,83%
5.89
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟΣΚ
+0,30%
1.66
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-2,45%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.68
ΔΑΑ
+1,41%
7.91
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,21%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,62%
3.34
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,04%
0.319
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.54
ΕΕΕ
-1,19%
31.64
ΕΚΤΕΡ
+1,35%
1.946
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,28%
7.08
ΕΛΣΤΡ
+1,38%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-0,58%
1.714
ΕΛΧΑ
+1,96%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,81%
1.25
ΕΤΕ
-1,28%
8.014
ΕΥΑΠΣ
+0,94%
3.21
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.52
ΕΥΡΩΒ
+0,39%
2.085
ΕΧΑΕ
+0,54%
4.65
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-2,63%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-1,16%
5.11
ΙΝΛΙΦ
+1,44%
4.93
ΙΝΛΟΤ
+3,48%
1.188
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,46%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,81%
1.245
ΙΝΤΚΑ
+4,17%
3.245
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-3,40%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+2,35%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.458
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.3
ΚΤΗΛΑ
+1,14%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+3,60%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,47%
0.85
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.07
ΛΑΜΨΑ
-0,51%
38.8
ΛΑΝΑΚ
-0,53%
0.935
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
-9,16%
0.238
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,52%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
+0,80%
3.79
ΜΕΝΤΙ
-3,35%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-0,87%
3.42
ΜΙΝ
-0,80%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,46%
21.66
ΜΟΝΤΑ
+0,51%
3.94
ΜΟΤΟ
-0,95%
2.605
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,33%
22.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
34.92
ΝΑΚΑΣ
+2,17%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,47%
0.846
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.268
ΞΥΛΠ
+5,98%
0.39
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
+0,57%
26.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,19%
16.12
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.847
ΟΤΕ
+2,53%
14.99
ΟΤΟΕΛ
+3,64%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
-4,96%
2.3
ΠΕΙΡ
+1,49%
3.952
ΠΕΡΦ
+0,30%
6.72
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
-0,26%
1.91
ΣΑΡ
+0,59%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,82%
1.675
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.48
ΣΠΙ
0,00%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.15
ΤΖΚΑ
-1,86%
1.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,79%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ για 10ο συνεχή μήνα

Αύξηση για δέκατο μήνα (+9,2%) σημείωσαν τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ φτάνοντας τις 861.062 μονάδες, κυρίως χάρη στις πωλήσεις  νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατέγραψαν άλμα 30,5%.

Δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντικά κέρδη, Ιταλία (+22,7%) και Γαλλία (+10,7%). Η αγορά της Γερμανίας ήταν σχετικά σταθερή, με μια μικρή πτώση 0,1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, αναφέρει η ACEA.

Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά (+16,9%), φτάνοντας συνολικά τα οκτώ εκατομμύρια εγγεγραμμένες μονάδες. Παρά την αύξηση από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, η αγορά παραμένει 20% κάτω από το επίπεδο των 10 εκατομμυρίων μονάδων πριν από την πανδημία το 2019. Εκτός από την Ουγγαρία (-3,2%), όλες οι αγορές της περιοχής κατέγραψαν κέρδη κατά τη διάρκεια αυτών των εννέα μηνών, συμπεριλαμβανομένων οι τέσσερις μεγαλύτερες: Ιταλία (+20,5%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+15,9%) και Γερμανία (+14,5%).

Στο 14,8% αυξήθηκε το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών μπαταριών

Τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών μπαταριών έφτασε το 14,8%, σημειώνοντας αύξηση από 14,1% τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους. Αυτή ήταν η τρίτη φορά φέτος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ξεπέρασαν το ντίζελ, καθιστώντας τα την τρίτη πιο δημοφιλή επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως η δεύτερη πιο προτιμώμενη επιλογή, αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό 27,3% της αγοράς. Αν και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι η κορυφαία επιλογή των αγοραστών, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,3% τον Σεπτέμβριο του 2022 σε 34,1% φέτος.

Τον Σεπτέμβριο του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 14,3%, φτάνοντας τις 127.149 μονάδες, ή το 14,8% της αγοράς. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά, υποχώρησε κατά 28,6%, γεγονός που μπορεί να συνδέεται με τη μείωση των κινήτρων για ιδιώτες αγοραστές από τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις σε τρεις άλλες αγορές της ΕΕ – την Ολλανδία (+70,8%), τη Σουηδία (+60,7%) και τη Γαλλία (+34,2%) – αντιστάθμισαν την πτώση της Γερμανίας.

Άλμα 30,5% στις ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 30,5%, κυρίως λόγω της ισχυρής ανάπτυξης στις τρεις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: Γερμανία (+44,1%), Ιταλία (+34,8%) και Γαλλία (+30,2%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια σωρευτική αύξηση 28,8%, με σχεδόν 2 εκατομμύρια μονάδες να πουλήθηκαν τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους – περίπου το ένα τέταρτο της αγοράς.

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν σχετικά σταθερές (+0,4%), συνολικά 70.578 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Γαλλία (+35,1%) και το Βέλγιο (+71,4%) βοήθησαν στην αντιστάθμιση της πτώσης της Γερμανίας (-45,7%), της μεγαλύτερης αγοράς για αυτήν την πηγή ενέργειας. Συνολικά, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 8,9% σε 8,2% τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,5%, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 35,3% σε 34,1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους. Η αύξηση των πωλήσεων στις αγορές του μεγαλύτερου μπλοκ – Ιταλία (+32,2%), Γερμανία (+9,1%), Ισπανία (+3,2%) και Γαλλία (+1,4%)- συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το αποτέλεσμα.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να μειώνεται τον Σεπτέμβριο (-12,5%), παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+4,6%), καθώς οι πωλήσεις στις περισσότερες από τις άλλες αγορές του μπλοκ υποχώρησαν. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12,7%, από 15,9% τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους.

Η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!