THEPOWERGAME
Παρέμβαση πραγματοποίησε, στο πλαίσιο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Βουλευτής της Β’ Πειραιά με τη Νέα Δημοκρατία Δημήτρης Μαρκόπουλος αναφορικά με το ζήτημα που σχετίζεται με την ανάγκη του εμβολιασμού των ναυτικών και την άρση απαγόρευσης της κυκλοφορίας των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.
Πιο συγκεκριμένα, με ερώτηση που κατέθεσε στις 6 Απριλίου προς τα συναρμόδια υπουργεία Υγείας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Δημήτρης Μαρκόπουλος υπογραμμίζει τη σημασία της ναυτιλίας για την εθνική οικονομία και την τουριστική κίνηση, επισημαίνει τον σοβαρό υγειονομικό κίνδυνο στον οποίο εκτίθενται χιλιάδες ναυτικοί από την πανδημία της COVID-19 και ζητά να ενημερωθεί για την δυνατότητα εμβολιασμού του ναυτεργατικού δυναμικού της χώρας, καθώς επίσης και για την προοπτική άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων, όπως και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής/yacht, υπό συγκεκριμένα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Το θέμα σύμφωνα με πηγές έχει τεθεί και από συνδικαλιστικά όργανα των ναυτικών αλλά και από την Ένωση Εφοπλιστών καθώς η επανεκκίνηση της τουριστικής περιόδου και του yachting αλλά και οι εργασίες της ποντοπόρου ναυτιλίας κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα λόγω της αδυναμίας πολλών Ελλήνων ναυτικών να ταξιδέψουν. Πηγές μάλιστα του powergame.gr αναφέρουν πως το θέμα έχει φθάσει και σε άλλα υπουργεία – κρίνεται ως μείζον και κατά προτεραιότητα ενόψει του ανοίγματος του τουρισμού – και αναμένονται εξελίξεις.
Όπως τονίζει ο βουλευτής «είναι λογικό, ότι για να λειτουργήσουν όλα τα πλοία με ασφάλεια, θα πρέπει οι ναυτικοί που τα επανδρώνουν να ενταχθούν στις ομάδες εργαζομένων που θα εμβολιαστούν. Όσον αφορά στον κλάδο της ακτοπλοΐας καθώς και των τουριστικών σκαφών επισημαίνεται ότι ο εμβολιασμός των εργαζομένων ναυτικών σε αυτά θα συμβάλλει καθοριστικά στην προβολή της υγειονομικής ασφάλειας του τουρισμού στην χώρα μας ενισχύοντας την προσέλκυση ξένων τουριστών, αλλά και στη μείωση της έκθεσης της επαγγελματικής αυτής ομάδας σε κίνδυνο λόγω της μεταφοράς χιλιάδων τουριστών. Σχετικά με τα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων θα πρέπει να γίνει ειδική μνεία, καθώς αντιμετωπίζουν ένα συνδυασμό σοβαρών δυσκολιών λόγω της πανδημίας. Ειδικότερα, οι ναυτικοί αυτοί έρχονται αντιμέτωποι στην εργασία τους με τον κίνδυνο νόσησης από την COVID-19, λόγω της προσέγγισης των πλοίων σε λιμένες του εξωτερικού, όπου μπορεί να υπάρχει έξαρση της πανδημίας. Επιπλέον, όμως, υφίστανται και τις συνέπειες των δυσκολιών στην πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων ανά τον κόσμο. Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή περίπου 200.000 ναυτικοί που απασχολούνται σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας διεθνώς δεν δύνανται να επαναπατριστούν εγκαίρως μετά τη λήξη των συμβάσεων εργασίας τους λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που ισχύουν σε πολλά κράτη ανά τον κόσμο. Ο αριθμός αυτός βαίνει αυξανόμενος λόγω της αυστηροποίησης των ταξιδιωτικών περιορισμών υπό τον φόβο των νέων μεταλλάξεων της COVID-19. Και όλα αυτά ενώ οι ναυτικοί έχουν αναγνωρισθεί διεθνώς από αρκετά κράτη ως «ουσιώδεις εργαζόμενοι» (key workers)».
Επιπλέον υπογραμμίζεται ότι τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία, καθώς και τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής/ yacht, έχουν σημαντικό μερίδιο συμβολής στην τουριστική κίνηση και στα έσοδα των νησιωτικών και παραθαλάσσιων περιοχών της χώρας μας. Στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς της COVID-19 έχει απαγορευθεί η κυκλοφορία τους από την ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά και αντιστρόφως, καθώς και μεταξύ των νησιών της χώρας.