Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Πειραιάς: Ενισχύθηκε 5,1% η εμπορευματική κίνηση στο εννεάμηνο

Συνεχίστηκε και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 η ανοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν συνολικά 1,19 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEUs), μια αύξηση κατά 5,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Παράλληλα, από τις αρχές του έτους και μέχρι και τον Σεπτέμβριο έχουν διακινηθεί συνολικά 3,44 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,1% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022. Ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε επίσης ανοδικά, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση 8,1% σε σύγκριση με τον περσινό μήνα.

Αυτό σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει κάποια έντονα αρνητική εξέλιξη κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, το 2023 αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο έτος ανάκαμψης της σχετικής δραστηριότητας από το 2020 και μετά. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν ξεκίνησε θετικά, καθώς κατά το πρώτο τρίμηνο υπήρξε νέα κάμψη κατά 4,4% (1,05 εκατ. TEUs), ωστόσο έκτοτε έχει σημειωθεί μια σημαντική ανάκαμψη, κυρίως λόγω της αύξησης των συνδέσεων του Πειραιά με εταιρείες τακτικών γραμμών, αλλά και χάρη στη σταδιακή βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της Κίνας. Συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο τρίμηνο υπήρξε αύξηση κατά 14,5% σε 1,197 εκατ. TEUs, ανατρέποντας την αρνητική πορεία.

Εν τω μεταξύ, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται εντατικοποίηση των κινεζικών αναφορών σε φόρουμ, ομιλίες και εκδηλώσεις, της σημασίας του λιμανιού του Πειραιά για την Κίνα, αλλά και των θετικών συνεπειών της επένδυσης της Cosco στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Όπως είναι εμφανές, οι πιέσεις που ασκούνται από τις ΗΠΑ αλλά και αξιωματούχους της ΕΕ για τη μείωση της επιρροής της Κίνας στην ευρύτερη περιοχή έχουν οδηγήσει σε μια άτυπη «μάχη» εντυπώσεων ενώπιον της κοινής γνώμης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα, Σιάο Τζουντσένγκ, έκανε εκτενή αναφορά εντός της εβδομάδας στη σημασία του Πειραιά για τη Μεσόγειο και την Ευρώπη, στο πλαίσιο του 3ου Φόρουμ «Ζώνης και Δρόμου για τη Διεθνή Συνεργασία» (Belt and Road Initiative), που ολοκληρώθηκε χθες στο Πεκίνο. Όπως τόνισε, το λιμάνι του Πειραιά «έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο και το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Έχει επίσης αναδειχθεί σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η ετήσια χωρητικότητά του σε διακίνηση έχει ανέλθει στο υψηλό ρεκόρ των 7,2 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την 26η θέση παγκοσμίως. Ο Πειραιάς έχει επίσης δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας άμεσα περισσότερο από 1,4 δισ. ευρώ στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 0,8%».

Ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Τζουντσένγκ στη νέα χερσαία γραμμή China-Europe Land-Sea Express, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπληρώνοντας τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και το China-Europe Railway Express. Το 2022 συνολικά 181.000 TEUs μεταφέρθηκαν μέσω αυτής της γραμμής εξπρές ξηράς-θάλασσας, σημειώνοντας αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση. Η εν λόγω γραμμή έχει μειώσει τους χρόνους μεταφοράς κατά τουλάχιστον 7-10 ημέρες, αποτελώντας έναν ακόμα σημαντικό δίαυλο για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!